318d/320d Welke moet ik Kopen?
Re: 318d/320d Welke moet ik Kopen?
@Bjorn: Wat is een rederlijke prijs?
Mannen ik moet gewoon een auto kopen zaterdag heb niet heel veel tijd meer. Hebben jullien nog optie rond dit bedrag?
Groet joris
Mannen ik moet gewoon een auto kopen zaterdag heb niet heel veel tijd meer. Hebben jullien nog optie rond dit bedrag?
Groet joris
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Rond welk bedrag?
De meeneemprijs, of de prijs met garantie?
- Dutch Delight
iig minus een kapotte linkervoorlamp (weet niet of t Xenon is)

1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007
bjornc schreef:Rond welk bedrag?
Ik heb geen inruil en als hij goed is neem graag een meeneemprijs en een garantie prijs. Ik neem trouwens een vriend mee ex-automonteur.
Jongens in plaats van te zeggen welke ik wel en niet moet kopen kunnen jullie me wellicht zeggen welke ik wel moet kopen voor mijn budget rond de 10k.
Groet joris
- bjornc
Dit staat er in de advertentie, dus dat is wel iets meer als je in eerste instantie aangeeft als budget.(Normale prijs incl. beurt en garantie € 12.950,-)
Zie nu trouwens wel dat ie van 2004 is. Daar heb ik net over heen gelezen.
Dat maakt de prijs toch wel beter.
Ik zou trouwens wel climate control willen hebben...
Wellicht iets ouder nemen?
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... hitcount=N
Of
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... hitcount=N
Waarom een 320? Is dat blok sterker? Ik lees juist dat die 318d commonrail een heel mooi blok is. Tevens heb ik begrepen dat de turbo in de blokken na 10-2003 opzich prima is. Een iets oudere versie is niet erg maar dat blok schijnt nog zwakker te zijn.
Als ik het goed begrijp stellen jullie deze
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... e_lijst=RL
boven de zwarte? God wat een lastige keuze mijn god.
Als ik het goed begrijp stellen jullie deze
boven de zwarte? God wat een lastige keuze mijn god.
Een auto moet je niet overhaast kopen omdat je er een moet hebben zaterdag.. en anders vind ik dat je ook niet te kieskeurig moet worden met kleuren. Het is of het een of het ander. Alles types en modellen hebben wel iets, al zijn de laatste modellen natuurlijk het best. Maar dat is met elk merk zo. Je moet met een paar rijden en voelen wat je zelf het fijnste vindt. Dat kan je niet op een briefje krijgen..
Ik zou het erg slecht vinden als je die auto koopt omdat je een auto moet kopen a.s. zaterdag. Dan wordt de kans op een slechte aankoop alleen maar groter.
Voor een budget van 10k heb je heel wat..en als je garantie hebt, ga je dan dat hele eind rijden als er wat is?? (als het ver weg is) Ik had me even verkeken op het feit dat hij maar 150k had en geen 250k dat is nogal een verschil al maakt het niet zoveel uit (mijnes heeft 340k). Persoonlijk vind ik de laatste een afknapper (zie vorig bericht).
Bjorn waarom zeg je dat er wel een mistlicht inzit? Ik bedoel dus aan de voorkant, er zit maar 1 knop en dat lijkt me dan voor achter alleen??
Persoonlijk voor 10k zou ik ook kijken voor import, maar aangezien je snel wilt kopen is dat dus uitgesloten. 320d of een 318d naar mijn mening maakt het geen fluit uit. Volgens het ETK zitten er in beide FL modellen dezelfde 2 liter diesel motoren in, alleen de een is krachtiger dan de ander. De M47N motor dus.
Het is jouw keuze maar laat je niet leiden door aan alleen de kleur..natuurlijk is het geheel persoonlijk en als je andere kleuren niet wilt dan vind ik dat best natuurlijk, maar ik vind dat je dan of langer moet zoeken en kijken of simpelweg een NIEUWE moet kopen..Toen ik een 320d ging kopen heb ik echt veel rommel gezien en bereden en uiteindelijk een auto gevonden waar ik nog steeds met veel plezier in rij.
Die laatste die je zelf aangeeft, in het zwart, ik zou het er zo voor doen. Ziet er gewoon goed uit en ik hoop dat ie dat ook is. Maar zoals ik net zei, je kan het niet op een briefje krijgen, je moet er zelf mee rijden.
Ik zou het erg slecht vinden als je die auto koopt omdat je een auto moet kopen a.s. zaterdag. Dan wordt de kans op een slechte aankoop alleen maar groter.
Voor een budget van 10k heb je heel wat..en als je garantie hebt, ga je dan dat hele eind rijden als er wat is?? (als het ver weg is) Ik had me even verkeken op het feit dat hij maar 150k had en geen 250k dat is nogal een verschil al maakt het niet zoveel uit (mijnes heeft 340k). Persoonlijk vind ik de laatste een afknapper (zie vorig bericht).
Bjorn waarom zeg je dat er wel een mistlicht inzit? Ik bedoel dus aan de voorkant, er zit maar 1 knop en dat lijkt me dan voor achter alleen??
Persoonlijk voor 10k zou ik ook kijken voor import, maar aangezien je snel wilt kopen is dat dus uitgesloten. 320d of een 318d naar mijn mening maakt het geen fluit uit. Volgens het ETK zitten er in beide FL modellen dezelfde 2 liter diesel motoren in, alleen de een is krachtiger dan de ander. De M47N motor dus.
Het is jouw keuze maar laat je niet leiden door aan alleen de kleur..natuurlijk is het geheel persoonlijk en als je andere kleuren niet wilt dan vind ik dat best natuurlijk, maar ik vind dat je dan of langer moet zoeken en kijken of simpelweg een NIEUWE moet kopen..Toen ik een 320d ging kopen heb ik echt veel rommel gezien en bereden en uiteindelijk een auto gevonden waar ik nog steeds met veel plezier in rij.
Die laatste die je zelf aangeeft, in het zwart, ik zou het er zo voor doen. Ziet er gewoon goed uit en ik hoop dat ie dat ook is. Maar zoals ik net zei, je kan het niet op een briefje krijgen, je moet er zelf mee rijden.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
- bjornc
Goede vondst zeg!
318, met niet teveel op de klok, en lekker bij de Dealer!
Ik zeg, ga deze eens bekijken!
@Mario, je hebt gelijk vwb die mistlampen.
Ik keek alleen maar naar de voorbumpert
318, met niet teveel op de klok, en lekker bij de Dealer!
Ik zeg, ga deze eens bekijken!
@Mario, je hebt gelijk vwb die mistlampen.
Ik keek alleen maar naar de voorbumpert

Hoi Heren,
Wellicht lijkt het of ik nu overhaast aan het beslissen ben. Dit is echter niet zo sinds vorig jaar heb ik zo'n beetje alle BMW's gezien die te koop werden aangeboden. Echter moeten er gewoon keuzes gemaakt worden. Inderdaad het lieft een executive na 10-2003 in het zwart. Helaas niet te vinden. Wat rest is een donker blauwe 318d executive of een zwarte 318d Black & Silver in het zwart. Onderstaande auto kwam ik nog tegen en staat voor morgen op het lijstje om te gaan bekijken.
http://www.i-occasion.nl/mediaos/detail ... etails.php
Samen met:
en
1 dealer 2 handelaren en 11000 kilometer verschil tussen de handelaar en de deal qua aantallen.
Groet, Joris
Wellicht lijkt het of ik nu overhaast aan het beslissen ben. Dit is echter niet zo sinds vorig jaar heb ik zo'n beetje alle BMW's gezien die te koop werden aangeboden. Echter moeten er gewoon keuzes gemaakt worden. Inderdaad het lieft een executive na 10-2003 in het zwart. Helaas niet te vinden. Wat rest is een donker blauwe 318d executive of een zwarte 318d Black & Silver in het zwart. Onderstaande auto kwam ik nog tegen en staat voor morgen op het lijstje om te gaan bekijken.
http://www.i-occasion.nl/mediaos/detail ... etails.php
Samen met:
en
1 dealer 2 handelaren en 11000 kilometer verschil tussen de handelaar en de deal qua aantallen.
Groet, Joris
Beste Ghorys,
ik zou persoonlijk gaan voor de eerste 2. Neem een uitgebreide testrit en kijk en voel zelf even wat je wilt en prettig vindt. Ook naar de gebreken kijken natuurlijk!
Succes ermee!
ik zou persoonlijk gaan voor de eerste 2. Neem een uitgebreide testrit en kijk en voel zelf even wat je wilt en prettig vindt. Ook naar de gebreken kijken natuurlijk!
Succes ermee!
@Mario. Waarom gaat je voorkeur uit naar 1 en 2? 3 is toch identiek aan 1? Is dit dan toch de merkdealer?
Groet joris
Groet joris
2 valt af voor mij, geen sportstuur en navi tov 1
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
1: Inderdaad om de dealer, die heeft toch een streepje voor. Bovendien als ik kijk naar 3 en naar die navi kijk heb ik daar geen professionele indruk van.
2: Mooie auto zonder sportstuur en navi. Hij is goedkoper en een sportstuur heeft voor mij en wellicht voor jou ook geen prio. Persoonlijk vind ik een normaal stuur lekkerder rijden. Sportstuur is fijner in de bochten en met het insturen.
3: Ziet er goed uit maar wat ik zei, die navi daar krijg ik een afkeer van, van hoe deze ingebouwd zit. Wellicht dat er wel meer gekloot is. Bovendien waarom is een ingebouwd navi belangrijk? Ik gebruik zelf Tomtom en dat vind ik erg fijn en je kan zo kaarten erbij stoppen waar ter wereld.. Natuurlijk heb je wel de BMW dvd maar die is ook wel pittig in prijs. Je hebt alleen een zuignap op je ruit..met een tomtom..
2: Mooie auto zonder sportstuur en navi. Hij is goedkoper en een sportstuur heeft voor mij en wellicht voor jou ook geen prio. Persoonlijk vind ik een normaal stuur lekkerder rijden. Sportstuur is fijner in de bochten en met het insturen.
3: Ziet er goed uit maar wat ik zei, die navi daar krijg ik een afkeer van, van hoe deze ingebouwd zit. Wellicht dat er wel meer gekloot is. Bovendien waarom is een ingebouwd navi belangrijk? Ik gebruik zelf Tomtom en dat vind ik erg fijn en je kan zo kaarten erbij stoppen waar ter wereld.. Natuurlijk heb je wel de BMW dvd maar die is ook wel pittig in prijs. Je hebt alleen een zuignap op je ruit..met een tomtom..
Wat is er precies mis met die navi van die laatste... Is gewoon netjes in het originele OEM framepje ingebouwd, bij een touring zit het daar nou eenmaal wat minder mooi weggewerkt als bij een sedan
Ik zie er in ieder geval niks geks aan.
Ook niks mis met dat bedrijf in mijn mening, heb er zelf ook tot tweemaal toe een auto bekeken toen ik op zoek was naar mijne en in beide gevallen positieve indruk van zowel de auto als het bedrijf. (Ze zijn het in mijn geval echter niet geworden omdat ze toch niet geheel in mijn eisenpakket vielen...)

Ook niks mis met dat bedrijf in mijn mening, heb er zelf ook tot tweemaal toe een auto bekeken toen ik op zoek was naar mijne en in beide gevallen positieve indruk van zowel de auto als het bedrijf. (Ze zijn het in mijn geval echter niet geworden omdat ze toch niet geheel in mijn eisenpakket vielen...)
Wat betreft de uitvoering zou ik zeker voor een Executive gaan, de Black&Silver Line missen toch een aantal (imo onmisbare) opties..... 

www. M3 register .nl