Re: Thijs zijn E39
Geplaatst: 27 apr 2018, 07:44
Gisteren me adapterkabels voor de Hella angel eyes binnengekregen, superblij mee want nu kunnen eindelijk de koplampen er in.
Vorig jaar had ik deze koplampen al gekocht maar door allemaal andere dingen ben ik er domweg gewoon niet aan toe gekomen en was ik ze een soort van vergeten. Het vervelende is dat ik de koplampen heb gekocht van iemand die fotos had gestuurd van gloednieuwe lampen met alle bijhorende fittingen, echter toen ik ze ontving zag ik al snel dat er krassen in de glazen zaten en dat de knipperlicht fittingen ontbraken. Om de goede fittingen te vinden was nog een hele speurtocht doordat hella zelf ze niet eens kon naleveren, uiteindelijk allemaal bmw garages en alles gemaild en kreeg uiteindelijk goed bericht van Offenga dat die ze nieuw na kon leveren voor €12 de stuk. Dan komt natuurlijk het andere puntje nog de adapterkabels, want ik merkte al snel dat er best wel een leuk prijsje voor gerekend werd.
Dus na wat speurwerk kwam ik bij bimmerstore uit en daar hebben ze de originele hella kabelset voor 3 tientjes liggen dus dat scheelt 20 tot 50 euro met andere adresjes.
Gisteren heb ik geprobeerd de koplampen te polijsten door ze te reinigen, nat te schuren met 800 en daarna met 2000. Hierna de koplamp nog eens te reinigen en te drogen en daarna in de primer te spuiten om daarna met blanke lak af te maken.
Dit ging niet helemaal goed op een of andere rare manier sloeg de blanke lak per direct wit en dof uit en ging de lak lopen prutsen.
Om de koplamp nog een beetje te redden resulteerde dit in een 4 uur lange schuur en polijstsessie die mijn arm zowat van me torso heeft gerukt.
Dus na veel schuren kreeg ik eindelijk weer een beetje zicht door het glas
Door telkens weer wat fijner te gaan en te schuren onder langzaam stromend water werd het stukje bij stukje beter
Helaas was dit nog niet goed genoeg dus ben ik gaan polijsten met een fijn polijstmiddel net zo lang tot ik weer gewoon zicht had door de koplamp
Ondertussen was ik al tussen de 3 en 4 uur bezig, en kwam ik al snel tot het besluit; Volgende keer breng ik die koplampen mooi naar iemand die het professioneel met een polijstmachine doet, bespaart me veel angstzweet, zere handen en tijd.
Zo zie je ook dat niet alles in een keer goed kan gaan, alsnog ga ik gewoon lekker door met de upgrades en blijf ik zo veel mogelijk zelf te doen en ja ik weet dit zal niet de laatste keer zijn dat iets fout gaat. Maar die ervaringen blijken achteraf altijd goede leermomenten te zijn, zodra ik mijn koplampen ga laten polijsten zal ik ook meteen informeren waar het nou fout ging en wat ik moet doen om het beter te kunnen doen. Dus zodra ik het weet zal ik het meteen posten en weten jullie het ook voor de doe-het-zelfers onder ons.
Vorig jaar had ik deze koplampen al gekocht maar door allemaal andere dingen ben ik er domweg gewoon niet aan toe gekomen en was ik ze een soort van vergeten. Het vervelende is dat ik de koplampen heb gekocht van iemand die fotos had gestuurd van gloednieuwe lampen met alle bijhorende fittingen, echter toen ik ze ontving zag ik al snel dat er krassen in de glazen zaten en dat de knipperlicht fittingen ontbraken. Om de goede fittingen te vinden was nog een hele speurtocht doordat hella zelf ze niet eens kon naleveren, uiteindelijk allemaal bmw garages en alles gemaild en kreeg uiteindelijk goed bericht van Offenga dat die ze nieuw na kon leveren voor €12 de stuk. Dan komt natuurlijk het andere puntje nog de adapterkabels, want ik merkte al snel dat er best wel een leuk prijsje voor gerekend werd.
Dus na wat speurwerk kwam ik bij bimmerstore uit en daar hebben ze de originele hella kabelset voor 3 tientjes liggen dus dat scheelt 20 tot 50 euro met andere adresjes.
Gisteren heb ik geprobeerd de koplampen te polijsten door ze te reinigen, nat te schuren met 800 en daarna met 2000. Hierna de koplamp nog eens te reinigen en te drogen en daarna in de primer te spuiten om daarna met blanke lak af te maken.
Dit ging niet helemaal goed op een of andere rare manier sloeg de blanke lak per direct wit en dof uit en ging de lak lopen prutsen.
Om de koplamp nog een beetje te redden resulteerde dit in een 4 uur lange schuur en polijstsessie die mijn arm zowat van me torso heeft gerukt.
Dus na veel schuren kreeg ik eindelijk weer een beetje zicht door het glas
Door telkens weer wat fijner te gaan en te schuren onder langzaam stromend water werd het stukje bij stukje beter
Helaas was dit nog niet goed genoeg dus ben ik gaan polijsten met een fijn polijstmiddel net zo lang tot ik weer gewoon zicht had door de koplamp
Ondertussen was ik al tussen de 3 en 4 uur bezig, en kwam ik al snel tot het besluit; Volgende keer breng ik die koplampen mooi naar iemand die het professioneel met een polijstmachine doet, bespaart me veel angstzweet, zere handen en tijd.
Zo zie je ook dat niet alles in een keer goed kan gaan, alsnog ga ik gewoon lekker door met de upgrades en blijf ik zo veel mogelijk zelf te doen en ja ik weet dit zal niet de laatste keer zijn dat iets fout gaat. Maar die ervaringen blijken achteraf altijd goede leermomenten te zijn, zodra ik mijn koplampen ga laten polijsten zal ik ook meteen informeren waar het nou fout ging en wat ik moet doen om het beter te kunnen doen. Dus zodra ik het weet zal ik het meteen posten en weten jullie het ook voor de doe-het-zelfers onder ons.