Helaas,helaas......,'t is zover!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Griffendahl

Re: Helaas,helaas......,'t is zover!

Bericht door Griffendahl » 16 jul 2010, 20:17

Da's gewoon MPV werk imho... In geen enkele 3-serie heb je 3 goede zitplaatsen achterin, ook niet als je een 5-persoons uitvoering hebt, dus met de derde hoofdsteun erin.

Vraag me overigens wel af in hoeverre je dat in zo'n mini-MPV wel hebt, al zal het voor de beenruimte in ieder geval al flink schelen dat er niet een cardanas door je bodem loopt ;)

bmwpeter

Bericht door bmwpeter » 16 jul 2010, 20:22

Nee op de achterbank kun je vanwege de voor gevormde zitplaatsen maar twee autostoeltjes kwijt en laat dat nu net voldoende zijn voor onze twee dochtertjes. Moeders mag op de bijrijders stoel plaatsnemen en ik zit achter het stuur natuurlijk te genieten van het Freude am Fahren gevoel :driving:

Bagage achter in de kofferbak en rijden maar en tjsa als je kunt kiezen om met een MPV te rijden of met een E46 dan is de keuze niet zo moeilijk lijkt me. :+

PS: mijn originele interieur had drie hoofdsteunen achter en de daarbij behorende achterbank (sportinterieur heeft er slechts twee). Aan die derde zitplaats heb je overigens niets omdat idd de cardantunnel in de weg zit en de achterbank in het midden hoger is dan de twee voorgevormde zitplaatsen. Nee met drie man achterin is eigenlijk niet te doen in een E46 of je moet mensen achterin hebben die je eigenlijk niet zo graag mag. ;)

Een klein stukkie met drie volwassenen achterin is wel te doen natuurlijk want er zitten wel drie gordels achterin. :?
Laatst gewijzigd door bmwpeter op 16 jul 2010, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

Dnl

Bericht door Dnl » 16 jul 2010, 20:23

Ruimte in een E46 is gewoon ruk ..
De nieuwere series is het helaas ook niet veel verbeterd .. Dan gaat mijn keuze toch liever uit voor een X serie ..

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 16 jul 2010, 20:27

Ben wel met Peter eens dat je met een sedan qua ruimte weinig verliest tov een touring als je gewoon op standaard kofferruimte kijkt... Wisten jullie dat een sedan 5 liter meer bagageruimte heeft als een touring ;) ??

Feit is wel dat je met een touring gewoon overal wat makkelijker bij kan, en met neergeklapte achterbank kan je makkelijker de wat onhandigere dingen meenemen.

Maar een ideale gezinsauto voor 5 personen is een 3 serie nou eenmaal niet, maar daar is die denk ik ook gewoon niet voor bedoeld.

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 16 jul 2010, 20:53

:! En laat dat laatste nou net voor Bukko van toepassing zijn, dus ik snap de hele discussie niet zo ;)

Waar zit die 5 Ltr overigens Griff. , wat is de Touring anders dan de sedan dan? Breedte en diepte en vorm zijn toch identiek?
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

bmwpeter

Bericht door bmwpeter » 16 jul 2010, 20:56

+1, dan had ik wel een Ford Mondeo Wagon of zoiets gekocht. Een zee van ruimte en rijd ook nog eens niet verkeerd.

Maar wat ik duidelijk wil maken is dat je niet meteen de E46 de deur hoeft uit te doen als er gezinsuitbreiding op komst is.

Twee kids achterin is nog prima te doen dus met 1 kleine achterin komt dit zekers goed. Voor de lompe en grote dingen een dakkoffertje erop als je naar Center Parcs of iets dergelijks gaat en je komt eigenlijk geen ruimte te kort. Wel een beetje inventief zijn met het beladen en niet alles in twee reiskoffers proberen te proppen (past overigens ook zonder problemen in de kofferbak hoor (Taxi?). Maarja de vliegtuigvakanties zijn nu even voorbij helaas.

Beter is het om de boel in kleinere tassen te stoppen en zo elk gaatje te benutten, je zult verstelt staan wat er dan allemaal mee kan. Vraag maar aan onze buren welke een station rijden en af en toe raar staan te kijken wat er allemaal bij die gekke buurman in zijn 3-serie past. :P

Ach toen ik vroeger een welpje was bij de scouting vonden de leidsters me al een inventief ventje welke met niet voor de hand liggende oplossingen aan kwam draven en die nog eens deden werken ook. Doet me denken aan het spotje over Pieter van den Hoogenband die niet kan voetballen maar wel erg goed kan zwemmen. ;)

Ben nu ingenieur die gezorgd heeft dat mijn inmiddels ex-werkgever met een paar mooie patenten kan pronken. "Blijft altijd inspireren en intrigeren die techniek", zou klein Petertje toen al gezegd kunnen hebben :zwaai:

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 16 jul 2010, 21:03

Opt1mus schreef: Waar zit die 5 Ltr overigens Griff. , wat is de Touring anders dan de sedan dan? Breedte en diepte en vorm zijn toch identiek?
Ik heb werkelijk geen flauw idee... Vorm is overigens zeker niet gelijk en ik vermoed dat je het hierin moet zoeken.

bmwpeter

Bericht door bmwpeter » 16 jul 2010, 21:04

Opt1mus schreef::! En laat dat laatste nou net voor Bukko van toepassing zijn, dus ik snap de hele discussie niet zo
Het kwartje is gevallen Optimus, 1 zoontje van 1 jaar en nu een tweeling erbij nou Bukko mocht je nogeens op het forum komen van harte gefeliciteerd. :amen:

PS: onze buren met de station kunnen ook op zoek naar iets groters, zij hebben net als wij twee dochtertjes en daar komt nu een tweeling bij :+

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 16 jul 2010, 21:08

bmwpeter schreef:
Maar wat ik duidelijk wil maken is dat je niet meteen de E46 de deur hoeft uit te doen als er gezinsuitbreiding op komst is.:
dat propageer ik toch helemaal niet? Ik geef alleen maar aan dat met 3 kinderen onder de 2 jaar een E46 niet praktisch is en dat de Zafira wat dat betreft een betere keus is.
Edit:
hèhè Peter :)
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

B46
Contacteer:

Bericht door B46 » 16 jul 2010, 22:08

Opt1mus schreef:Waar zit die 5 Ltr overigens Griff. , wat is de Touring anders dan de sedan dan? Breedte en diepte en vorm zijn toch identiek?
Misschien de bak bij 316i / 318i, waar bij de rest de accu zit ? :!
www. M3 register .nl

DJLeonardo

Bericht door DJLeonardo » 17 jul 2010, 03:20

Griffendahl schreef:... en met neergeklapte achterbank kan je makkelijker de wat onhandigere dingen meenemen.
in een sedan met neerklapbare acherbank ook :! (overigens nog nooit gebruikt, met 2 kinderzitjes op de achterbank is het wat meer werk... :roll: )
BMW E90 330iA, BMW E87 118i

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 17 jul 2010, 14:33

Ja klopt, wat langere dingen neem je makkelijk mee... Ben recent verhuist en zo met klussen en zo is het wel echt ideaal. Laatst een werkblad van 2m80 wel er mee thuis gekregen, maar een tafelmodel vrieskast moest ik toch echt laten bezorgen ;) Wellicht dat dat met een touring wel gelukt was :)

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 17 jul 2010, 16:24

Idd; onze vriezer (ca 1.70-1.80 lang hebben we met neergeklapte achterbank meegenomen.
Zat ik zelf echter ook neergeklapt in de auto (|

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”