Pagina 3 van 4

Re: Nieuwe uitlaat

Geplaatst: 08 mar 2009, 10:47
door edjebmw
Quote verwijderd, zie regels gebruik citaten.

Moderatoropmerking Farl
Bij Eisenmann moet je ook het type en bouwjaar op geven van je BMW, en dan word daar op bestelling je uitlaat gemaakt. Dus die is speciaal voor dat type motor. En daarom presteert die beter dan een gewone (sport)uitlaat.
En ik merk het echt. Ik gebruik veel minder de kickdown dan voorheen ( voor het geluid doe ik het stiekem wel natuurlijk :P )

Re: Nieuwe uitlaat

Geplaatst: 08 mar 2009, 12:28
door daNpy
Mickeymouse peekaa's zitten altijd tussen de oren :W ;)

Maar jij hebt beide dempers vervangen lees ik, dus dat kan al schelen. Heb je ook nog iets met je kat gedaan of niet?
Het "mag" natuurlijk niet (:')), maar als je een betere flow wil uit je uitlaat moet je de kat eronder weg halen... dat ding is net een rol WC papier van de zijkant gezien.

Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat

Geplaatst: 08 mar 2009, 13:14
door Maestroxl
Vermogenswinsten liggen bij de E46 inderdaad voornamelijk bij het uitlaatspruitstuk.
De katalysatoren zijn de bottleneck in combinatie met het ontwerp van de spruitstukken.
Neemt niet weg dat je een minimaal verschil kan "waarnemen".
Overigens het hele tegendruk/koppelverhaal wat je vaak hoort op het internet is onzin.
Alle verbeteringen aan de flow van een uitlaat zorgen voor winsten.
Zowel voor koppel als voor pk's.
Ik heb zelf een spaghettispruitstuk met een M3 kat gemonteerd.
Dit levert al een lekkere brom op, de eisenmann zou het straks af moeten maken.
Spruitstukken zonder de katalysator samen met de eisenmann kon wel eens te veel van het goeie worden wat geluid betreft.

Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat

Geplaatst: 08 mar 2009, 13:47
door daNpy
Maestroxl schreef:Overigens het hele tegendruk/koppelverhaal wat je vaak hoort op het internet is onzin.
Alle verbeteringen aan de flow van een uitlaat zorgen voor winsten.
Zowel voor koppel als voor pk's.
Is geen onzin, afhankelijk van over welk toeren gebied je praat. Enkel een einddempertje om wat geluid te vormen zie je vaak bij racewagens, omdat die alleen in hoge toerengebieden rijden. Bij hogere toeren geven ze dan inderdaad meer vermogen en koppel, maar de meeste straatauto's rijden niet continue boven de 6k rpm.

Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat

Geplaatst: 08 mar 2009, 13:55
door Maestroxl
Zou teveel offtopic zijn om er weer over uit te wijden.
Ik zou zeggen doe eens wat onderzoek.
Over injectiemotoren en backpressure.

Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat

Geplaatst: 08 mar 2009, 14:07
door edjebmw
Ik heb de uitlaat niet gekocht om meer pk's of koppel te hebben :roll:
Maar puur om het kippenvel geluid wat er uit komt.
Een leuke bijkomstugheid is dat ik merk dit die iets veller onderin is.....maar het is niet zo dat het een bak meer vermogen geeft.
Al met al is het ook meer de beleving die je nu heb ;)

Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat

Geplaatst: 08 mar 2009, 14:15
door Maestroxl
Daar gaat het uiteindelijk om. Om de beleving die je hebt.
Zodra ik er aan toe kom, ga ik ook kijken naar een eisenmann.

Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat

Geplaatst: 08 mar 2009, 15:52
door ShirM3
heel erg mooi..
ben eigenlijk wel benieuwd hoe die klinkt

Re: Nieuwe uitlaat

Geplaatst: 08 mar 2009, 16:47
door Dnl
edjebmw schreef:Ik gebruik veel minder de kickdown dan voorheen ( voor het geluid doe ik het stiekem wel natuurlijk :P )
Waarom niet? Omdat die dus "iets" feller is? Of omdat het geluid al fijn is?

Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat

Geplaatst: 08 mar 2009, 21:34
door marcovandaar
omdat als je boven de 3000 toeren komt het geluid van de sport versie weg valt!??

Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat

Geplaatst: 11 mar 2009, 20:20
door edjebmw
marcovandaar schreef:omdat als je boven de 3000 toeren komt het geluid van de sport versie weg valt!??
Dan word het geluid juist steeds beter :P

Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat

Geplaatst: 11 mar 2009, 20:21
door edjebmw
Dnl schreef:Heerlijk! Ik ben 100% overtuigd :amen:
Dit is de Sport?

Ga denk ik dan toch voor de Race, die zal dan nog net iets meer geluid geven..
Dan kan je wel problemen krijgen bij de keuring.....
Die is niet goed gekeurd ;)

Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat

Geplaatst: 11 mar 2009, 20:24
door PIR3lly
Inderdaad geen tuv, maar we wonen hier in nederland, niet in duitsland.
Dus ik denk dat het bij een apk keuring niet zoveel problemen op zal leveren, als de emissie waarden maar binnen limieten zijn. Volgens mij test men bij apk niet op geluidssterkte.

Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat

Geplaatst: 11 mar 2009, 20:32
door Dutch Delight
edjebmw schreef:
Dnl schreef:Heerlijk! Ik ben 100% overtuigd :amen:
Dit is de Sport?

Ga denk ik dan toch voor de Race, die zal dan nog net iets meer geluid geven..
Dan kan je wel problemen krijgen bij de keuring.....
Die is niet goed gekeurd ;)
+1 geen TUV? afkeur.

Re: Nieuwe Eisenmann uitlaat

Geplaatst: 11 mar 2009, 20:44
door marcovandaar
die van mij is nog gekeurd met de race dus...

@ edje.

Ik snap het even neit. ik heb ook de sport er onder gehad, en vanaf de 3500 toeren viel het geluid grotendeels helemaal weg. Nu bij de race vormt het geluid zich van een zware toon naar een wat racy fellere toon vanaf de 3500 toeren.Waardoor de sport versie niet vergelijkbaar is.... en toch word het bij jou nog beter op hoge toeren? zal misschien dan aan het blok liggen dan?