En ik merk het echt. Ik gebruik veel minder de kickdown dan voorheen ( voor het geluid doe ik het stiekem wel natuurlijk

Is geen onzin, afhankelijk van over welk toeren gebied je praat. Enkel een einddempertje om wat geluid te vormen zie je vaak bij racewagens, omdat die alleen in hoge toerengebieden rijden. Bij hogere toeren geven ze dan inderdaad meer vermogen en koppel, maar de meeste straatauto's rijden niet continue boven de 6k rpm.Maestroxl schreef:Overigens het hele tegendruk/koppelverhaal wat je vaak hoort op het internet is onzin.
Alle verbeteringen aan de flow van een uitlaat zorgen voor winsten.
Zowel voor koppel als voor pk's.
Waarom niet? Omdat die dus "iets" feller is? Of omdat het geluid al fijn is?edjebmw schreef:Ik gebruik veel minder de kickdown dan voorheen ( voor het geluid doe ik het stiekem wel natuurlijk)
Dan word het geluid juist steeds betermarcovandaar schreef:omdat als je boven de 3000 toeren komt het geluid van de sport versie weg valt!??
Dan kan je wel problemen krijgen bij de keuring.....Dnl schreef:Heerlijk! Ik ben 100% overtuigd![]()
Dit is de Sport?
Ga denk ik dan toch voor de Race, die zal dan nog net iets meer geluid geven..
+1 geen TUV? afkeur.edjebmw schreef:Dan kan je wel problemen krijgen bij de keuring.....Dnl schreef:Heerlijk! Ik ben 100% overtuigd![]()
Dit is de Sport?
Ga denk ik dan toch voor de Race, die zal dan nog net iets meer geluid geven..
Die is niet goed gekeurd![]()