Pagina 3 van 3
Re: turbo 316i
Geplaatst: 31 jul 2015, 11:54
door Maan
Ging mij er meer op dat er een meer jaren project is met flink poen...en 1 iemand die het in paar dagen even regelt op een veilige manier hoe het ook kan. Zo te horen weet Richard heel goed wat hij inkoopt en krijgt het vooraf nog een controle.
Kortom, leuk al die verhalen a la 2000...maar je kan het dus ook prima leuk houden voor een fractie van de prijs met leuke resultaten.

Re: turbo 316i
Geplaatst: 31 jul 2015, 12:55
door Ramon 325 Vanos
Maan Hij is ook nog niet klaar staat erbij
Hij gaat ook nog voor een stand alone
En veilig draaie weet hij niet.
Bij zen showroom wilt hij nog koppakking doen enz.
En dan zit je al zeker boven een heel ander bedrag

Re: turbo 316i
Geplaatst: 31 jul 2015, 14:05
door matheeuwissen
Maan moet altijd even gelijk hebben. De trol van het forum kun je hem ook wel noemen. Vooral als ik ergens reageer is hij altijd fel. Dus laat m maar. Niet teveel van aantrekken.
Re: turbo 316i
Geplaatst: 01 aug 2015, 17:43
door Richard88
Ik ben idd nog niet klaar nu.. beetje verslavend, maar je zou op 0,3 bar prima kunnen rijden zonder andere lagers/ecu. en een compressie verlagende koppakking .
Ik heb inmiddels al 1500km gereden nu,. Incl een driftdag waar ik hem echt goed belast heb.. en het rijd nog prima

Ik reed daar op 0,5 bar, als je dus 0,3 aanhoud zit je zoizo veilig en pak je toch rond de 30 pk extra
Re: turbo 316i
Geplaatst: 01 aug 2015, 21:54
door ruudje2015
Wat zijn de effecten van alleen een intercooler plaatsen voor de luchtfilter?
Re: turbo 316i
Geplaatst: 09 aug 2015, 11:58
door Tom.v
Het effect hiervan is vermogensverlies.
als je alleen een intercooler plaatst, levert dit een restrictie op voor je inlaattraject.
de enige reden dat een intercooler word toegepast bij turbomotoren is om de gecomprimeerde lucht terug te koelen omdat deze door het comprimeren warm word.
Re: turbo 316i
Geplaatst: 09 aug 2015, 12:56
door ruudje2015

een vragend mens word vanzelf een wijs mens zeg ik maar