Van Passat 3C naar BMW F11
Re: Van Passat 3C naar BMW F11
Voor komende vrijdagochtend een afspraak gemaakt. Dan wordt mijn F11 gechipt naar 305pk en 600nm.... ben reuze benieuwd..... 

- BMW530xdrive
Heb je goed geïnformeerd naar ervaringen over de tuner? Ik weet dat men vaak onderscheid maakt tussen "Chipboeren" en "Maatwerk Tuners". Die laatste geeft vaak geen garanties over PK's en koppel, maar zorgt er wel voor dat de auto een heel mooi vermogensopbouw heeft (koppelkromme, etc). Ik weet helaas niet waar jouw tuner onder valt. Natuurlijk zit er tussen ook een hoop goede tuners die wel standaard remaps aanbieden en toch verstand van zaken hebben (bv. zelf geschreven SW).
F10 2012 BMW 530d xDrive, 258PK/560Nm
Pas maar op hoor dadelijk lok je weer een hele chip/tuning discussie uit (zoek maar eens op het forum) 

Ik weet dat ze al een aantal jaren mee draaien en niet de minste auto's hebben gechipt. Of ze een standaard remap of een maatwerk mapping aanbieden weet ik niet.... ze claimen op hun website dat het maatwerk is. Ik heb er in ieder geval de testruns op de rollenbank bij, dus weet in ieder geval wat het verschil zal zijn. Verder maakt het me niet zo heel erg veel uit, zolang alles maar netjes verloopt en de motor daarna soepel loopt....
Voorheen heb ik mijn auto's door Tunex laten chippen en dat is op zich prima bevallen... alleen die werken momenteel voor de F1x met een cipbox en dat wil ik dan toch liever niet.
Voorheen heb ik mijn auto's door Tunex laten chippen en dat is op zich prima bevallen... alleen die werken momenteel voor de F1x met een cipbox en dat wil ik dan toch liever niet.
- BMW530xdrive
Chipbox moet je inderdaad links laten liggen. In Amerika gaan ze als warme broodjes over de toonbank, maar ik zal het nooit van m'n leven in wat voor een auto dan ook plaatsen.
F10 2012 BMW 530d xDrive, 258PK/560Nm
Ach, bij unlimited Tuning hebben ze inmiddels genoeg F1x'en gedaan om de gok wel te durven wagen.
Alleen hopen dat er niets mis gaat zoals bij Anton natuurlijk....
Alleen hopen dat er niets mis gaat zoals bij Anton natuurlijk....
Tja, zij hadden er ook al 45 gedaan en soms komt er wel eens een probleempje voor. Bij mij was het helaas een sluiting die een relais deed stuk gaan. Die kon niet direct geleverd worden met alle gevolgen van dien.
Verder geen problemen meer gehad hoor dus ben prima tevreden over de standaard chip. Maatwerk is altijd mooier maar ook de standaard chiptuning voldoet prima. Als iedereen het wiel opnieuw uitvind heb je er altijd een paar rad draaiers bij zitten die meer problemen veroorzaken als met de standaard chip. Ik vind het wel best zo.
Verder geen problemen meer gehad hoor dus ben prima tevreden over de standaard chip. Maatwerk is altijd mooier maar ook de standaard chiptuning voldoet prima. Als iedereen het wiel opnieuw uitvind heb je er altijd een paar rad draaiers bij zitten die meer problemen veroorzaken als met de standaard chip. Ik vind het wel best zo.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM
Mijn idee idd
Maatwerk in anderhalf uur? Dan weet je meteen in welke categorie tuners ze vallen.jvdheuvel schreef:Ik weet dat ze al een aantal jaren mee draaien en niet de minste auto's hebben gechipt. Of ze een standaard remap of een maatwerk mapping aanbieden weet ik niet.... ze claimen op hun website dat het maatwerk is. Ik heb er in ieder geval de testruns op de rollenbank bij, dus weet in ieder geval wat het verschil zal zijn. Verder maakt het me niet zo heel erg veel uit, zolang alles maar netjes verloopt en de motor daarna soepel loopt....
Nee, wil geen nieuwe tuning discussie starten, totdat diegene waarmee je praat ook is ingelicht is dit namelijk zinloos. Ga voor de lol eens meekijken wat ze doen, in plaats van koffie genieten in de wachtruimte.
Sjonge, weer op die toer dus. Eerst in mijn topic en nu weer hier. Houd dan gewoon op.
Joris beseft wel degelijk dat het geen maatwerk is. Hij geeft alleen aan dat ze dit vermelden op hun website. Hij geeft ook aan dat het hem niet zoveel uitmaakt, als het maar goed gebeurt.
Niet iedereen heeft daar behoefte aan. Ik ken genoeg mensen waaronder ikzelf destijds met een passat waarbij een maatwerk chip door een prutser mijn koppeling aan gort heeft geholpen. Met een goede standaard chip ga je niet zo snel over de marges heen waardoor de angst daarvoor kleiner is.
Maatwerk is leuk maar kost geld en tijd. Niet iedereen heeft daar zin in. Als een standaard chip erin gelezen wordt is dat altijd minder als een maatwerk chip. Maar dat wil niet zeggen dat een standaard chip ook direct slecht is.
Wil je wel een maatwerk chip, prima maar probeer dat niet iedereen in de schoenen te schuiven.
Joris beseft wel degelijk dat het geen maatwerk is. Hij geeft alleen aan dat ze dit vermelden op hun website. Hij geeft ook aan dat het hem niet zoveel uitmaakt, als het maar goed gebeurt.
Niet iedereen heeft daar behoefte aan. Ik ken genoeg mensen waaronder ikzelf destijds met een passat waarbij een maatwerk chip door een prutser mijn koppeling aan gort heeft geholpen. Met een goede standaard chip ga je niet zo snel over de marges heen waardoor de angst daarvoor kleiner is.
Maatwerk is leuk maar kost geld en tijd. Niet iedereen heeft daar zin in. Als een standaard chip erin gelezen wordt is dat altijd minder als een maatwerk chip. Maar dat wil niet zeggen dat een standaard chip ook direct slecht is.
Wil je wel een maatwerk chip, prima maar probeer dat niet iedereen in de schoenen te schuiven.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Anton, bedankt voor de bijval.
@330deetje: Ik wil je vriendelijke verzoeken om die discussie inderdaad ergens anders aan te gaan zwengelen en niet in dit topic. Ik heb heel duidelijk aangegeven dat het mij weinig uitmaakt dat het om een een standaard mapping zal gaan (en zo niet, dan bij deze alsnog).
Maatwerk zal het inderdaad echt niet zijn, daarom wil ik graag de runs op de rollenbank doen, zodat ik weet wat het eindresultaat is. Iedereen die maatwerk wil, be my guest.... je bent ook aanzienlijk meer kwijt over het algemeen (bijvoorbeeld bijna het dubbele bij KC Performance) voor een paar PK's meer en mogelijk nog veel meer wanneer je een stage 2 tuning laat uitvoeren. Dit was in eerste instantie wel mijn plan, maar de kosten lopen dan op tot meer dan 3x zoveel (zelfs bijna 3,5x zoveel) dan wat ik nu kwijt zal zijn. Het geld dat ik nu bespaar kan ik nu lekker gebruiken voor andere aanpassingen aan mijn auto.
Dat gezegd hebbende.... laat het verder alsjeblieft lekker rusten.... ieder zijn ding, dit is MIJN keuze.
@330deetje: Ik wil je vriendelijke verzoeken om die discussie inderdaad ergens anders aan te gaan zwengelen en niet in dit topic. Ik heb heel duidelijk aangegeven dat het mij weinig uitmaakt dat het om een een standaard mapping zal gaan (en zo niet, dan bij deze alsnog).
Maatwerk zal het inderdaad echt niet zijn, daarom wil ik graag de runs op de rollenbank doen, zodat ik weet wat het eindresultaat is. Iedereen die maatwerk wil, be my guest.... je bent ook aanzienlijk meer kwijt over het algemeen (bijvoorbeeld bijna het dubbele bij KC Performance) voor een paar PK's meer en mogelijk nog veel meer wanneer je een stage 2 tuning laat uitvoeren. Dit was in eerste instantie wel mijn plan, maar de kosten lopen dan op tot meer dan 3x zoveel (zelfs bijna 3,5x zoveel) dan wat ik nu kwijt zal zijn. Het geld dat ik nu bespaar kan ik nu lekker gebruiken voor andere aanpassingen aan mijn auto.
Dat gezegd hebbende.... laat het verder alsjeblieft lekker rusten.... ieder zijn ding, dit is MIJN keuze.
Tunex kan de F trouwens gewoon tunen zonder een box hoor... Heb voor mijn roetfilter bij hun geïnformeerd maar toch ergens anders laten doen, namelijk bij TEC tuning. Daar valt goed (telefonisch) mee te onderhandelen, denk dat je daar nog goedkoper uit bent, software zal het zelfde zijn.
Straks zo'n 300 pk uit de 530d dus
dat wil wel
Tuning heeft mijn 520d iig goed gedaan.
Straks zo'n 300 pk uit de 530d dus

Tuning heeft mijn 520d iig goed gedaan.
Edgar, ze hebben bij TEC tuning inderdaad wel een leuke actie momenteel voor 150 Stage1, maar ook maar iets van 30PK.... en nu krijg ik er 60PK bij.... als het goed is komt het totaal straks op iets rond de 305PK/600nm uit.
Bovendien is Harderwijk ook weer een stukje verder dan Utrecht voor mij.
Ik hou het voorlopig dus even bij mijn afspraak van morgen bij Unlimitedtuning....
Bovendien is Harderwijk ook weer een stukje verder dan Utrecht voor mij.
Ik hou het voorlopig dus even bij mijn afspraak van morgen bij Unlimitedtuning....

De chiptuning discussie laten we inderdaad lekker achterwegen. Mijn advies zou zijn om naar een bedrijf te gaan met een rollerbank. Ik ben met mijn BMW naar Van Vught Tuning geweest.

Bij Unlimited Tuning hebben ze idd een rollenbank.
Marum klinkt heel ver weg..... en is het ook zo te zien.... ik moet vanuit Brabant komen, dus een beetje te veel uit de richting..... toch bedankt.
Marum klinkt heel ver weg..... en is het ook zo te zien.... ik moet vanuit Brabant komen, dus een beetje te veel uit de richting..... toch bedankt.