
320d Gechipt - Mijn ervaring bij Tunex
Re: 320d Gechipt - Mijn ervaring bij Tunex
Is niet op maat
Maar ga dit niet nog eens uitdiepen hahaha

Re: 320d Gechipt - Mijn ervaring bij Tunex
Waar blijft het topic dan Bart met alle info over tuning? 

Re: 320d Gechipt - Mijn ervaring bij Tunex
Ik schrijf: op maat het type motor dat ik heb, dus geen standaard software voor elke auto/motor.Bart70 schreef:Is niet op maat![]()
Re: 320d Gechipt - Mijn ervaring bij Tunex


Jij bent er blij mee, daar gaat het om

Re: 320d Gechipt - Mijn ervaring bij Tunex
Word tijd voor je topic dan. Ik snap wat je bedoeld hoor, vind alleen dat er te negatief over word gesproken. Alsof zij oplichters zijn.
Re: 320d Gechipt - Mijn ervaring bij Tunex
Dat zijn ze in zekere zin ook, ze smijten met termen als maatwerk terwijl het geen echt maatwerk is. Is en blijft een "slave" tuner, niets meer en niets minder.
Maar in het E60 gedeelte bij Performance begint er al een aardig topic te komen
Maar in het E60 gedeelte bij Performance begint er al een aardig topic te komen

Re: 320d Gechipt - Mijn ervaring bij Tunex
Hahaha, oke Bart.
Bedankt voor het ons proberen te behoeden hiervoor in ieder geval!
Want er zijn mij wel door jou verhalen wat dingen duidelijker geworden over het tuning wereldje.
Bedankt voor het ons proberen te behoeden hiervoor in ieder geval!
Want er zijn mij wel door jou verhalen wat dingen duidelijker geworden over het tuning wereldje.
Re: 320d Gechipt - Mijn ervaring bij Tunex
Dat is mijn doel
Ik heb er verder geen belang bij en een ieder moet natuurlijk doen wat hij wil, maar als er bepaalde kennis is over dit soort zaken dan hoort dat zeker hier gedeeld te worden is mijn mening, wat een ander er mee doet moet hij geheel zelf weten

Ik heb er verder geen belang bij en een ieder moet natuurlijk doen wat hij wil, maar als er bepaalde kennis is over dit soort zaken dan hoort dat zeker hier gedeeld te worden is mijn mening, wat een ander er mee doet moet hij geheel zelf weten

- largeproject
- Berichten: 2219
- Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:01
- Locatie: Ergens tussen Arnhem en Nijmegen
- Contacteer:
Re: 320d Gechipt - Mijn ervaring bij Tunex
Bart70 schreef:Zie mijn andere reaktie Kevin, dit is GEEN maatwerk zoals ze beweren, ze hebben een slave, downloaden van een server die de slave heeft geleverd, kwestie van copy en paste, klaar, als ze de file na 15 minuten binnen hebben sta je met een half uur buiten.
Zo zal het idd bij de meeste gebeuren, ik weet dat ze bij Tunex wel degelijk kernvelden kunnen aanpassen, heb het gezien dat ze mijn software downloaden en deze hebben aangepast, dit omdat er een probleem was onstaan...
Het volgende:
Mijn auto was mild getunt door????????
Heb bij Tunex de DPF laten verwijderen, plots was de tuning verdwenen, wat niet kon volgens de heren, afijn lange discussie, uiteindelijk hebben ze de data uit mijn auto gehaald en deze aangepast, dat heb ik zelf gezien op de pc van de eigenaar, dit heeft wel enige tijd geduurd alvorens het klaar was.
Resultaat was stock 163 pk, bij BAR op de bank had ie iets van 182 pk (voordat de dpf was verwijdert), nu 193pk en bijna 440nm.
De manier waarop alles gebeurd is verdient geen schoonheids prijs, communicatie is/was een groot probleem, details zal ik jullie sparen, omdat het achteraf is opgelost vind ik niet netjes om het nu hier neer te zetten.
Laatst gewijzigd door largeproject op 21 mei 2015, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 320d Gechipt - Mijn ervaring bij Tunex
Leuk al die cijfertjes maar dat zegt helemaal niets. Gaat om opbouw, verloop van de curves. Ik durf te stellen dat er in Nederland maar zeer weinig mensen rondlopen die echt individuele software kunnen schrijven. Tunex reken ik hier zeker niet onder. Om een indicatie te geven. Heb voor een vorige auto (bmw) software op maat laten schrijven. Dit heeft 1,5 dag in beslag genomen. Waarbij er een mix tussen testbank en straat heeft plaatsgevonden. Daarbij kun je voor individuele software een factor 7-10 tellen van de prijs van tunex.
Opbouw van mijn 323ti S50B30-racer; viewtopic.php?f=75&t=37135
- largeproject
- Berichten: 2219
- Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:01
- Locatie: Ergens tussen Arnhem en Nijmegen
- Contacteer:
Re: 320d Gechipt - Mijn ervaring bij Tunex
Ha! Ghisbert in de bocht :-)
De Lotus is daar ook op de bank geweest (met Autoweek)
Dit is een leuk plotje, maar dan wel graag met de voor en de na meting op hetzelfde plaatje zodat je echt (maar relatief) kunt vergelijken.
Zowiezo is het (ABSOLUUT) vergelijken van banken onderling onbegonnen werk.
Als je echter gaat tunen en steeds dezelfde bank van de tuner gebruikt, dan kom je natuurlijk wel heel dicht bij de perfecte optimalisatie.
Overigens zie je dan ook de effecten van b.v.een inlaat flowen, een openluchtfilter (haha) of zoals bij mij een custom downpipe. Die laatse zorgt voor minder piekvermogen b.v., maar onderin heb ik het dubbele vermogen van een stock motor setup! (samen met wat andere aanpassingen, dat spreekt
)
Overigens heeft de Lotus wel een universele chip, maar dan eentje die tot stand is gekomen door vele stock setups te meten en te vergelijken. Deze (dus niet custom!) tuning is echter zo perfect dat de diverse pogingen van amateur- en proff. tuners om de map te verbeteren tot dusver niet zijn geslaagd. En dat is dit ook nog eens het resultaat van een hobby project! Dat betekent voor slechts 120,- Euro van 167 naar 200 PK, Leuk toch!
Jammer dat dit er niet is voor de BMW.
Nu is de BMW een N/A, dus besteed ik zowiezo geen euro aan chiptuning, ieder het zijne.
De Lotus is daar ook op de bank geweest (met Autoweek)
Dit is een leuk plotje, maar dan wel graag met de voor en de na meting op hetzelfde plaatje zodat je echt (maar relatief) kunt vergelijken.
Zowiezo is het (ABSOLUUT) vergelijken van banken onderling onbegonnen werk.
Als je echter gaat tunen en steeds dezelfde bank van de tuner gebruikt, dan kom je natuurlijk wel heel dicht bij de perfecte optimalisatie.
Overigens zie je dan ook de effecten van b.v.een inlaat flowen, een openluchtfilter (haha) of zoals bij mij een custom downpipe. Die laatse zorgt voor minder piekvermogen b.v., maar onderin heb ik het dubbele vermogen van een stock motor setup! (samen met wat andere aanpassingen, dat spreekt

Overigens heeft de Lotus wel een universele chip, maar dan eentje die tot stand is gekomen door vele stock setups te meten en te vergelijken. Deze (dus niet custom!) tuning is echter zo perfect dat de diverse pogingen van amateur- en proff. tuners om de map te verbeteren tot dusver niet zijn geslaagd. En dat is dit ook nog eens het resultaat van een hobby project! Dat betekent voor slechts 120,- Euro van 167 naar 200 PK, Leuk toch!
Jammer dat dit er niet is voor de BMW.
Nu is de BMW een N/A, dus besteed ik zowiezo geen euro aan chiptuning, ieder het zijne.
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
- largeproject
- Berichten: 2219
- Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:01
- Locatie: Ergens tussen Arnhem en Nijmegen
- Contacteer:
Re: 320d Gechipt - Mijn ervaring bij Tunex
hj2 schreef:Ha! Ghisbert in de bocht :-)
Zowiezo is het (ABSOLUUT) vergelijken van banken onderling onbegonnen werk.
Als je echter gaat tunen en steeds dezelfde bank van de tuner gebruikt, dan kom je natuurlijk wel heel dicht bij de perfecte optimalisatie.
Ghisbert, altijd met een smile op zijn face, ken hem nog van de motor sport.
En dan nog, vorig keer stond mijn auto op winterbanden, nu met een breedset, temperatuur, luchtvochtigheid hebben al van invloed op de meting.
Re: 320d Gechipt - Mijn ervaring bij Tunex
Heb je ook bij de uitdraai ook de a/f verhouding?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||