Een update,
2 weken terug begon hij ineens slecht te lopen als hij warm was, na uitlezen bleek dit de nokkenassensor te zijn.
Had haast met de sensor dus eerst bij brezan besteld, zou een vdo zijn, volgende dag binnen, blijkt het een intermotor te zijn die ze gekregen hadden
Bij een andere onderdelen zaak een besteld vdo, kregen ze binnen bleek ook een intermotor te zijn
Maar had haast en had de auto nodig, en zeker omdat hij niet meer starte bij die winkel voor de deur
Na uitwisselen liep hij nog steeds beroerd, na een stuk gereden te hebben viel de auto uit en was niet meer te starten
Oude sensor terug gebouwd toen starte hij in 1x
Dus sensor terug gebracht, en bij de dealer een orginele gehaald, auto liep nu wel beter maar nog niet 100 procent
maar uitgelezen

Waarschijnlijk door de uitwisselen van de nokkenassensor dat de andere ook slecht is geworden.
Besloten om gelijk ff me bobines te controleren

Bougie doppen dus helemaal kapot
Nu blijkt, als een bobine behuizing aan de buitenkant gescheurd is zijn ze aan het overleiden, ik op jacht.

Slecht te zien, maar alle 6 zijn ze scheurd.
Dus maar in duitsland gaan shoppen, 6 nieuwe bobines gehaald voor 25euro stuk
Na een paar dagen binnen, compleet met nieuwe krukassensor en matten set (mag ook wel iets optische vervangen)

6 nieuwe bobines op zijn plaats (bremi is oem montage op e46, bosch op e36, maar ivm met prijs verschil gewoon voor de bremis gegaan)

Nieuwe en oude krukas sensor (nieuwe van vdo) kan duidelijk zien waar het bmw logo is weg gehaald zelfs nummer op de stekker is hetzelfde
Reden waarom zowel mijn krukas en nokkenassensor waarschijnlijk storingen gaven

Door de tijd de binnenmantel gewoon hard en broos geworden.

Die ook maar eens vervangen.
Alle storingen gewist, en moet zeggen alle 200pk zijn weer terug
Loopt wat soepeler dan ooit tevoren.