Help! Stoeprand flink geraakt
-
Re: Help! Stoeprand flink geraakt
De velgen zijn moeilijk te verkopen zeg je, waarom is dat dan.
Het zijn toch een stel mooie velgen als je het mij vraagt.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... 0-e38.html
Het zijn toch een stel mooie velgen als je het mij vraagt.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... 0-e38.html
Prijs is aan de hoge kant. Helemaal met 3 verschillende banden er onder.
Daarnaast is 19" natuurlijk een maat waar niet iedereen van gecharmeerd is omdat je vanwege het dunne rubber toch het 1 en ander voelt tijdens het rijden. Hij zal er dus een echte liefhebber voor moeten vinden, die dan ook nog eens gelijk 4 nieuwe banden er op wil zetten.
Daarnaast is 19" natuurlijk een maat waar niet iedereen van gecharmeerd is omdat je vanwege het dunne rubber toch het 1 en ander voelt tijdens het rijden. Hij zal er dus een echte liefhebber voor moeten vinden, die dan ook nog eens gelijk 4 nieuwe banden er op wil zetten.
-
Ja inderdaad.
Dan moeten er sowieso 4 nieuwe banden op.
Dan heb je nog te maken met lichte parkeerschade maar dat zou je zelf bij kunnen werken als dat niet goed lukt kun je het nog laten doen. Maar goed wel wat minpunten, iets waar je inderdaad niet teveel aan moet uitgeven.
Wat me ook opvalt is dat de velgen achter breder zijn als voor.
Citaat uit de advertentie:
Het is een breedset, voor ET 24 9J 245/35/19 en achter ET 24 10J 275/30/19.
Dat lijkt me eerlijk gezegd ook niet echt mooi ogen.
Dit gaat um niet worden denk ik zo.
Al zijn het in mijn optiek wel mooie velgen die volgens mij ook niet meer gemaakt worden.
Groetjes Bart
Dan moeten er sowieso 4 nieuwe banden op.
Dan heb je nog te maken met lichte parkeerschade maar dat zou je zelf bij kunnen werken als dat niet goed lukt kun je het nog laten doen. Maar goed wel wat minpunten, iets waar je inderdaad niet teveel aan moet uitgeven.
Wat me ook opvalt is dat de velgen achter breder zijn als voor.
Citaat uit de advertentie:
Het is een breedset, voor ET 24 9J 245/35/19 en achter ET 24 10J 275/30/19.
Dit gaat um niet worden denk ik zo.
Al zijn het in mijn optiek wel mooie velgen die volgens mij ook niet meer gemaakt worden.
Groetjes Bart
Hoi,
Een breedset is in BMW land heel normaal. Denk dat de helft van de rijders hier wel een set van heeft.
Staat zeker mooi.
Officieel mag je niet eens met deze setup van bandenrijden. Op de as moeten dezelfde banden liggen met ongeveer hetzelfde profiel.
Al iets gehoord over de wagen en je "oude" velgen?
Als je nog en winter of zomerset hebt kan je die monteren en op je gemak gaan shoppen.
De prijs van de mp link is heel wat zeker als je er ook nog nieuwe banden op wil leggen van een beetje merk..
Een breedset is in BMW land heel normaal. Denk dat de helft van de rijders hier wel een set van heeft.
Staat zeker mooi.
Officieel mag je niet eens met deze setup van bandenrijden. Op de as moeten dezelfde banden liggen met ongeveer hetzelfde profiel.
Al iets gehoord over de wagen en je "oude" velgen?
Als je nog en winter of zomerset hebt kan je die monteren en op je gemak gaan shoppen.
De prijs van de mp link is heel wat zeker als je er ook nog nieuwe banden op wil leggen van een beetje merk..
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Niet? Dit zijn vrij normale 19" breedset maten. Achterzijde liever ET 18 of 20.BartKonings89 schreef: voor ET 24 9J 245/35/19 en achter ET 24 10J 275/30/19.
10J met ET 25 komen bij de mijne tegen de binnenschermen als je de wagen omhoog krikt.
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
-
Voor APK mogen er 4 verschillende merken onder zitten echter moet op dezelfde as, dezelfde maat zitten en dezelfde karkasstructuur.
-
Het verschil in breedte leek me niet zo mooi.
Nooit geweten dat dat heel vaak voorkomt.
Neem me niet kwalijk.
Het is me eerlijk gezegd ook nog nooit opgevallen terwijl ik elke BMW van top tot teen bekijk die ik tegenkom.
Ja, eigenlijk heel goed nieuws
Ik heb de monteur toen straks gesproken, hij zei dat ie zich vergist had en dat er wel 4 dezelfde banden op liggen, van het merk Maxxis. Daar ging ik in eerste instantie ook vanuit.
Dus daar was wat onduidelijkheid over.
De twee banden aan de linker kant kunnen dus nog gebruikt worden aangezien het profieldiepte verschil ook nihil is, ik zou er goed op moeten kunnen rijden zonder problemen.
Dus dat scheelt weer.
Die worden dan op de vooras gelegd en morgenochtend worden er 2 nieuwe banden besteld.
Hij had het over Nexen banden, die volgens hem goed waren, met een mooie prijs.
Ik heb toch gekozen voor een stapje beter, Vredestein is het geworden.
130 euro per stuk, dat was ongeveer dezelfde prijs als wanneer ik ze via internet zou bestellen.
Verder heb ik nog geïnformeerd bij de Velgen Doktor via de mail met foto's erbij of de velgen daar gerepareerd kunnen worden en hoe duur dat dan gaat worden. Dat hoor ik morgen.
En zoals ik voorheen al zei moet dan na het uitlijnen alles weer in orde zijn aangezien het er op het oog verder goed uitziet.
Daar hoop ik nu dus op.
Ik kan niet wachten tot mijn BMW weer voor de deur staat dan ga ik hem als eerst eens even goed poetsen en flink verwennen.
Groetjes Bart
Nooit geweten dat dat heel vaak voorkomt.
Neem me niet kwalijk.
Het is me eerlijk gezegd ook nog nooit opgevallen terwijl ik elke BMW van top tot teen bekijk die ik tegenkom.
Ja, eigenlijk heel goed nieuws
Ik heb de monteur toen straks gesproken, hij zei dat ie zich vergist had en dat er wel 4 dezelfde banden op liggen, van het merk Maxxis. Daar ging ik in eerste instantie ook vanuit.
Dus daar was wat onduidelijkheid over.
De twee banden aan de linker kant kunnen dus nog gebruikt worden aangezien het profieldiepte verschil ook nihil is, ik zou er goed op moeten kunnen rijden zonder problemen.
Dus dat scheelt weer.

Die worden dan op de vooras gelegd en morgenochtend worden er 2 nieuwe banden besteld.
Hij had het over Nexen banden, die volgens hem goed waren, met een mooie prijs.
Ik heb toch gekozen voor een stapje beter, Vredestein is het geworden.
130 euro per stuk, dat was ongeveer dezelfde prijs als wanneer ik ze via internet zou bestellen.
Verder heb ik nog geïnformeerd bij de Velgen Doktor via de mail met foto's erbij of de velgen daar gerepareerd kunnen worden en hoe duur dat dan gaat worden. Dat hoor ik morgen.
En zoals ik voorheen al zei moet dan na het uitlijnen alles weer in orde zijn aangezien het er op het oog verder goed uitziet.
Daar hoop ik nu dus op.

Ik kan niet wachten tot mijn BMW weer voor de deur staat dan ga ik hem als eerst eens even goed poetsen en flink verwennen.

Groetjes Bart
Ik ben zelf ook van de A merk banden hoor, maar Nexen komen wel goed uit de diverse tests!
-
Toen ik mijn auto kocht zaten er splinternieuwe Hifly banden onder (huismerk euromaster) de spikkeltjes zaten nog op de band toen ze er onder uit gingen. Geloof dat ik er 20 km op gereden heb
Ieder moet voor zich weten wat hij doet, maar als veiligheid een sluitpost wordt op het onderhoud zou ik persoonlijk een wat kleinere auto kopen waarvan ik de banden wel kan betalen

Ieder moet voor zich weten wat hij doet, maar als veiligheid een sluitpost wordt op het onderhoud zou ik persoonlijk een wat kleinere auto kopen waarvan ik de banden wel kan betalen
-
Veiligheid voorop dat sowieso.
Die Maxxis banden heb ik er niet opgelegd dat is de vorige eigenaar geweest.
Maar als het ik internet zo door zoek is dat ook een prima band.
Verder komen er achter 2 splinter nieuwe Vredestein op dus dan kan ik zeker veilig op weg.
Groetjes Bart
Die Maxxis banden heb ik er niet opgelegd dat is de vorige eigenaar geweest.
Maar als het ik internet zo door zoek is dat ook een prima band.
Verder komen er achter 2 splinter nieuwe Vredestein op dus dan kan ik zeker veilig op weg.
Groetjes Bart
-
Net contact gehad met de velgen doktor, die vraagt nog iets meer voor het repareren van de velgen.
Dan kwam ik uit op € 330,- ongeveer. Dan worden ze wel helemaal opnieuw gespoten en bijgewerkt.
Op zich ook wel het over denken waard voor die prijs.
Ik heb Style '95 velgen en die kan ik trouwens ook nergens meer vinden op internet.
Hebben jullie ergens nog een idee waar ik die kan vinden zodat ik de nieuwprijs kan bekijken?
Groetjes Bart
Dan kwam ik uit op € 330,- ongeveer. Dan worden ze wel helemaal opnieuw gespoten en bijgewerkt.
Op zich ook wel het over denken waard voor die prijs.
Ik heb Style '95 velgen en die kan ik trouwens ook nergens meer vinden op internet.
Hebben jullie ergens nog een idee waar ik die kan vinden zodat ik de nieuwprijs kan bekijken?
Groetjes Bart
Met Maxxis banden is niks mis. Ze komen best wel redelijk tot redelijk goed uit de test. Het hangt wel van het model af.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
-
Ja dat heb ik ook begrepen.
Model weet ik zo niet.
Afmetingen zijn 245/40 zr 18
Draagkracht 97W dus dat zit ook wel goed
Model weet ik zo niet.
Afmetingen zijn 245/40 zr 18
Draagkracht 97W dus dat zit ook wel goed

330€voor reparatie van 2 velgen vind ik heel erg aan de prijs moet zeker goedkoper kunnen.
Met maxxis heb ik niet zoon goede ervaring en met nexen of nangkang nog minder ik vind het rommel met een beetje regen begint de auto al snel te glijden. En als je een e60 kunt rijden moeten die paar banden er ook toch wel bij kunnen. Vind de keuze van vredestijn goed. Het verschil tussen de goedkopen en dure metken is vaak dat de goedkope wat harder zijn minder grip hebben en wel wat langer mee gaan.
Met maxxis heb ik niet zoon goede ervaring en met nexen of nangkang nog minder ik vind het rommel met een beetje regen begint de auto al snel te glijden. En als je een e60 kunt rijden moeten die paar banden er ook toch wel bij kunnen. Vind de keuze van vredestijn goed. Het verschil tussen de goedkopen en dure metken is vaak dat de goedkope wat harder zijn minder grip hebben en wel wat langer mee gaan.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
-
Nee dat gaat dan over 4 velgen uiteraard, is nog te over denken aangezien het verder gewoon dikke velgen zijn.
En ze er weer als nieuw uit komen te zien.
Die goedkopere banden slijten inderdaad nauwelijks omdat ze tering hard zijn. Dat rijd voor geen meter.
En zo zie je maar weet dat vaak de ervaringen uiteenlopen kwa banden.
Ik heb nooit problemen gehad met Maxxis, rijd prima, ze zijn stil en de grip is goed ook tijdens hevige regenval nergens last van gehad.
En ze er weer als nieuw uit komen te zien.
Die goedkopere banden slijten inderdaad nauwelijks omdat ze tering hard zijn. Dat rijd voor geen meter.
En zo zie je maar weet dat vaak de ervaringen uiteenlopen kwa banden.
Ik heb nooit problemen gehad met Maxxis, rijd prima, ze zijn stil en de grip is goed ook tijdens hevige regenval nergens last van gehad.