Hallo beste BMW vrienden,
Als de kachel radiateur verstopt zou zitten, dan heb je helemaal geen warmte in de cabine!
Ook zou je dan niet rechts de volle warmte hebben.
Ook zou je dan niet tijdelijk 15 minuten warmte hebben aan de linker zijde.
Ook zou je dan geen warmte hebben, ook al zou je de temperatuur als het mogelijk zou zijn, op 40 graden.
verstopt is verstopt!
zou de radiateur van de kachel half verstopt zitten, ook dan zou je aan beide zijden hetzelfde euvel moeten hebben.
Ook zou de kans op een kokertje aanwezig kunnen zijn, indien de kachel radiateur verstopt zou zitten, want er is geen goede circulatie meer aanwezig, ook kan het koel systeem niet meer goed ontlucht kunnen worden, dus een kokertje is dan ook wel aanwezig!
Een verstopte radiateur, of het nu van de kachel is of van de motor koeling, zelfs dan zou je nog even kunnen volstaan met een radiateur cleaner, dan zou het gehele koelsysteem gereinigd worden met dit middel.
Maar baat het niet, dan schaadt het niet.
Let op !!
***** Enkel is dit nu net een heel beroerd jaargetijde, om een radiateur cleaner te gebruiken, want dit dient te geschieden met schoon leiding water!! En dat is nu een beetje link met de nachtvorst.
Er dient gemiddeld 200 tot 300 km gereden te worden met deze cleaner!
Dan moet het dus wel meer dan boven nul zijn, om bevriezing te voorkomen.
Ik denk dat er een storing aanwezig is met de temperatuur voelers, of een klep die dwars ligt. Deze staat normaal open als de tempratuur niet gehaald is, maar nu slaat hij dicht, omdat de temperatuur censor anders voelt dan de echte waarde!
Wat gebeurt er, als men de rechter zijde op de hoogste tempratuur instelt, geeft de rechterzijde dan wel warme lucht?
Zo ja, dan zit het probleem in de temperatuur censor.
Zo nee, kans dat de klep blijft hangen, en dat is ook veel werk, denk ik.
mag ik nog even vragen, hoe hoog staat de KVS bij koude motor?
Staat deze op peil, of staat deze onder peil?
Wat u ook nog kan doen, vul eens wat bij, met de juiste KVS, en ook de juiste kleur!
Waarom de juiste kleur?
De kleur kan erg veel uitmaken, dat komt door de chemische bestanddelen die verschillend zijn.
Meng daarom ook geen kleuren door elkaar, dat kan vaak een chemische reactie weergeven.
Niet dat het nu explosief zal worden, maar het blijft wel bij klonteren van de verschillende soorten/kleuren KVS.
Een verdikte KVS geeft dus geen goede doorstroming, omdat deze verdikt is door het mengen van de verschillende soorten KVS. deze geeft dan ook geen goede koeling.
Bij het aftappen van het koelsysteem, dient u beter het gehele systeem leeg te halen, door de motor stop ook even uit de motor te draaien, en de motor even af te tappen.
Vul dan beter bij met de juiste KVS, en ontlucht volgens de juiste instructie! Erg belangrijk.
Succes.
met vriendelijke groet,
Ad