bofkont schreef: Uiteraard kent de E46 ook zijn kwaaltjes, zoals draagarmen/rubbers/veren/roestige remleidingen/Centrale deurvergrendeling/raam mechanisme.
Belang kiliometerstand
Re: Belang kiliometerstand
Re: Belang kiliometerstand
Tsja.. onderhoudshistorie.. Doel je dan op ingevulde en gestempelde dealerboekjes?Joostb schreef:
Mocht ik een auto met 200.000 tegen zijn komen, die ook gewoon als nieuw was, met onderhoudshistorie, dan had ik misschien de 1500 extra in mn zak gestoken, maar die heb ik niet kunnen vinden tijdens mijn zoektocht.
Ik doe (samen met mij nog een hele hoop anderen hier volgens mij) het onderhoud zelf, haal beurtonderdelen met 50% korting en ik bewaar de bonnen. Meer kan ik er niet van maken. Maar ik ben echt niet zo gek om mijn 13 jaar oude bimmert naar de beunhazen van de dealer te brengen en vervolgens een godsvermogen te moeten betalen voor een simpele reparatie. (1x gedaan via de verzekering. Er mocht echt een belachelijk bedrag overgemaakt worden)
Re: Belang kiliometerstand
Die zijn mooier, geen wonder dat die duurder zijnMr._T-Rex schreef:Is idd een nette prijs. Pre-facelift maakt wel ook nog een verschil.
Re: Belang kiliometerstand
Importauto's hebben daarentegen een lagere restwaarde, daar moet je ook rekening mee houden. Dan heb ik het niet over een E46 uit 2002 die in 2003 naar Nederland is gekomen, maar een auto die pas sinds kort in Nederland is is met inruilen/verkoop zeker een groot minpunt.Mr._T-Rex schreef:Gewoon in duitsland kijken dusVeel meer keuze en meestal beter onderhouden.
En garantie is een wassen neus vanwege de afstand.
Re: Belang kiliometerstand
Inderdaad.. Zo'n boekje is voor mij niks waard, een autopas en de staat van de auto zijn vele male belangrijker.NielZ schreef:Tsja.. onderhoudshistorie.. Doel je dan op ingevulde en gestempelde dealerboekjes?Joostb schreef:
Mocht ik een auto met 200.000 tegen zijn komen, die ook gewoon als nieuw was, met onderhoudshistorie, dan had ik misschien de 1500 extra in mn zak gestoken, maar die heb ik niet kunnen vinden tijdens mijn zoektocht.
Ik doe (samen met mij nog een hele hoop anderen hier volgens mij) het onderhoud zelf, haal beurtonderdelen met 50% korting en ik bewaar de bonnen. Meer kan ik er niet van maken. Maar ik ben echt niet zo gek om mijn 13 jaar oude bimmert naar de beunhazen van de dealer te brengen en vervolgens een godsvermogen te moeten betalen voor een simpele reparatie. (1x gedaan via de verzekering. Er mocht echt een belachelijk bedrag overgemaakt worden)
-
matheeuwissen
- Berichten: 3712
- Lid geworden op: 11 jan 2010, 18:23
- Contacteer:
Re: Belang kiliometerstand
Autopas is ook super gevoelig voor fraude.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem
Re: Belang kiliometerstand
Tsjah aan de ene kant vind ik Duitsland best interessant. Je kan best veel auto krijgen voor toch nog een stukje goedkoper dan in Nederland. Maar inclusief import hier ook weer goed 1.200 euro kwijt om hem hier te krijgen en op kenteken en dan wordt het voordeel wel steeds minder. Zeker als je bedenkt dat je hier bij verkoop ook weer minder krijgt.
<link>
Deze staat vrij dichtbij, vind ik een mooie auto om te zien. Er zijn wel wat dingetjes aan, rare versnellingspook, er lijkt lakschade te zijn bij de wielkas rechtsachter. Het interieur is nou niet bepaald super netjes/schoon. Het voordeel dat hij zo dichtbij staat is dat ik hem zonder problemen op een brug kan zetten en na kan laten kijken. Iets wat met een auto over de grens toch een stuk moeilijker is. Afwegingen, afwegingen.
Jullie zijn altijd fijn kritisch, dus schiet maar op deze auto
PS. als ik op moet houden met auto's sturen waar ik interesse in heb, dan hoor ik het graag.
<link>
Deze staat vrij dichtbij, vind ik een mooie auto om te zien. Er zijn wel wat dingetjes aan, rare versnellingspook, er lijkt lakschade te zijn bij de wielkas rechtsachter. Het interieur is nou niet bepaald super netjes/schoon. Het voordeel dat hij zo dichtbij staat is dat ik hem zonder problemen op een brug kan zetten en na kan laten kijken. Iets wat met een auto over de grens toch een stuk moeilijker is. Afwegingen, afwegingen.
Jullie zijn altijd fijn kritisch, dus schiet maar op deze auto
PS. als ik op moet houden met auto's sturen waar ik interesse in heb, dan hoor ik het graag.
Laatst gewijzigd door Thijsvr op 02 dec 2013, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Belang kiliometerstand
Op een natte auto zie je ook niet snel lakimperfecties. Jammer dat hij zo gefotografeerd is.
Pook is waarschijnlijk zelfs origineel. Zo op het oog vind ik het geen gekke wagen, maar grondig inspecteren zou ik zowiezo wel doen.
Je zou tweede á derde eigenaar zijn (eerste is een fleetowner).
Mijns inziens is dit een forum om elkaar te helpen en dat betekent ook om elkaar te helpen bij aanschaf van een wagen. Ik zie dan ook niet in waarom je zou moeten stoppen met plaatsen van links naar wagens waarin je interesse hebt.
Pook is waarschijnlijk zelfs origineel. Zo op het oog vind ik het geen gekke wagen, maar grondig inspecteren zou ik zowiezo wel doen.
Je zou tweede á derde eigenaar zijn (eerste is een fleetowner).
Mijns inziens is dit een forum om elkaar te helpen en dat betekent ook om elkaar te helpen bij aanschaf van een wagen. Ik zie dan ook niet in waarom je zou moeten stoppen met plaatsen van links naar wagens waarin je interesse hebt.
Re: Belang kiliometerstand
Sluit mij aan bij de woorden van NielZ.NielZ schreef: Tsja.. onderhoudshistorie.. Doel je dan op ingevulde en gestempelde dealerboekjes?
Ik doe (samen met mij nog een hele hoop anderen hier volgens mij) het onderhoud zelf, haal beurtonderdelen met 50% korting en ik bewaar de bonnen. Meer kan ik er niet van maken. Maar ik ben echt niet zo gek om mijn 13 jaar oude bimmert naar de beunhazen van de dealer te brengen en vervolgens een godsvermogen te moeten betalen voor een simpele reparatie. (1x gedaan via de verzekering. Er mocht echt een belachelijk bedrag overgemaakt worden)
Grootste gedeelte van het onderhoud probeer ik toch zelf te doen (ben automonteur geweest) en heb gelukkig de ruimte bij een AD Garage alwaar ik dat dan ook mag doen: de eigenaar en monteur van dit bedrijf doet voor de rest het onderhoud aan mijn auto, zoals hij dat ook 8 jaar heeft gedaan aan mijn vorige auto.
Doe mijn best om de bonnen te houden die aan kunnen tenen wat er allemaal aan gedaan is.
Dealers zijn veels te duur en bijna niet meer te betalen: het hebben van een 328i betekend niet direct dat je in het poen kan zwemmen waardoor je mogelijke dure reparatie direct laat doen door een Dealer.
1983: E12 520i automaat
1984: Ford Capri II 2.3GT
1985: E10 2002 ti
1992: E21 323i
2004: Alfa Romeo 156 2.0 16V (8,5 jaar)
2012: E46 328i Executive (5,5 jaar)
2019: E60 523i Executive LCI automaat
2020: Mitsubishi Outlander 2.0 Edition Two Automaat
Re: Belang kiliometerstand
Mee eens, maar dat is vaak zeer essentieel voor de eventuele waarde.. Een half ingevuld boekje daarentegen nietmatheeuwissen schreef:Autopas is ook super gevoelig voor fraude.
Re: Belang kiliometerstand
Wat beens zegt, meezoeken doen we graag 
Ik zou zelf niet snel bij deze gaan kijken, geeft mij geen fijn gevoel. Sowieso wat werd gezegd dat hij nat op de foto's staat. Verder vraag ik me af of de hele auto dat grijs leren interieur heeft, want de deurpanelen lijken me van stof. Dan de houten pook terwijl er verder geen hout in zit en ik vind hem erg duur voor de kilometers. Die duitser die je eerst postte kost ongeveer hetzelfde en dan heb je 50000 minder gelopen & m-pakket. Lijkt mij interessanter.
Om bij de onderhoudshistorie discussie aan te sluiten: wat mij betreft hoeft het idd geen boekje met stempels te zijn (ook goed) maar rekeningen waaruit ik het onderhoud kan afleiden is me ook goed. Doe ik zelf idd ook. Meeste onderhoud doe ik zelf met een bevriende monteur, maar ik bewaar wel alle rekeningen.
Ik zou zelf niet snel bij deze gaan kijken, geeft mij geen fijn gevoel. Sowieso wat werd gezegd dat hij nat op de foto's staat. Verder vraag ik me af of de hele auto dat grijs leren interieur heeft, want de deurpanelen lijken me van stof. Dan de houten pook terwijl er verder geen hout in zit en ik vind hem erg duur voor de kilometers. Die duitser die je eerst postte kost ongeveer hetzelfde en dan heb je 50000 minder gelopen & m-pakket. Lijkt mij interessanter.
Om bij de onderhoudshistorie discussie aan te sluiten: wat mij betreft hoeft het idd geen boekje met stempels te zijn (ook goed) maar rekeningen waaruit ik het onderhoud kan afleiden is me ook goed. Doe ik zelf idd ook. Meeste onderhoud doe ik zelf met een bevriende monteur, maar ik bewaar wel alle rekeningen.
Re: Belang kiliometerstand
wat denk je zelf, ik ga ook echt niet naar de dealerTsja.. onderhoudshistorie.. Doel je dan op ingevulde en gestempelde dealerboekjes?
Ik doe (samen met mij nog een hele hoop anderen hier volgens mij) het onderhoud zelf, haal beurtonderdelen met 50% korting en ik bewaar de bonnen. Meer kan ik er niet van maken. Maar ik ben echt niet zo gek om mijn 13 jaar oude bimmert naar de beunhazen van de dealer te brengen en vervolgens een godsvermogen te moeten betalen voor een simpele reparatie.
maar ik bewaar dus ook de bonnen van de onderdelen, en dat bedoel ik met aantoonbaar onderhoud. Ik moet kunnen zien en het gevoel hebben dat mensen de auto altijd goed hebben onderhouden en daar niet op hebben bespaard. Bij de E46's die ik zag, met name hoge km standen gaven mensen aan dat hij wel zn beurtjes heeft gehad maar helemaal niets op papier hebben, of aan te tonen is of wat dan ook
je hebt gelijk dat er veel meer keuze is, mooiere exemplaren en beter onderhoud, maar ze zijn daar ook erg gewild en ook zeer aan de prijs. lees; met invoerkosten vaak duurder dan een NL exemplaar kwam ik achter!Gewoon in duitsland kijken dusVeel meer keuze en meestal beter onderhouden.
Ik woon praktisch op de grens van duitsland, voorgaande auto's kwamen daar ook vaak vandaan, maar met deze E46 loonde het gewoon niet.
BMW 520i touring (G31) M-sport 2019
Re: Belang kiliometerstand
Ik heb er wel interesse in om naar het buitenland te gaan om eens te kijken. Ik heb een Defender ter berschikking waar ik gewoon een aanhanger achter kan doen, dus al dat gedoe met kentekens is ook niet zo'n probleem.
Kan iemand mij uitleggen waar ik tegenwoordig aan moet denken qua BPM? De Autoweek calculator gaat nog op basis van de originele nieuwprijs, maar ik kom tegen dat het nu op basis van de CO2 uitstaat gaat. Dat scheelt goed 400 euro en maakt het in mijn ogen een stuk interessanter. In dat geval ga ik liever in Duitsland op zoek en laat ik de NL auto's staan.
http://www.bpmberekenen.com/bpm-2013.html
Kan iemand mij uitleggen waar ik tegenwoordig aan moet denken qua BPM? De Autoweek calculator gaat nog op basis van de originele nieuwprijs, maar ik kom tegen dat het nu op basis van de CO2 uitstaat gaat. Dat scheelt goed 400 euro en maakt het in mijn ogen een stuk interessanter. In dat geval ga ik liever in Duitsland op zoek en laat ik de NL auto's staan.
http://www.bpmberekenen.com/bpm-2013.html
Re: Belang kiliometerstand
ten eerste, hij is echt belachelijk duur met deze km stand.Deze staat vrij dichtbij, vind ik een mooie auto om te zien. Er zijn wel wat dingetjes aan, rare versnellingspook, er lijkt lakschade te zijn bij de wielkas rechtsachter. Het interieur is nou niet bepaald super netjes/schoon. Het voordeel dat hij zo dichtbij staat is dat ik hem zonder problemen op een brug kan zetten en na kan laten kijken. Iets wat met een auto over de grens toch een stuk moeilijker is. Afwegingen, afwegingen.
verder, hij heeft hem misschien nat op de foto gezet, dat hoeft natuurlijk niet iets te betekenen. Mijn vader had hem waarschijnlijk ook zo 'schoon en net uit de wasbox op de foto gezet zonder er bij na te denken met het idee, dan is hij mooi schoon.
En als hij in de buurt staat; kijken kost niet en geeft een veel beter beeld en gevoel bij de auto!
Stoelen zijn gewoon origineel, is half leer, en dan heb je stoffen deurpanelen. pook is volgens mij ook origineel, maar hoort denk ik niet bij deze auto af fabriek maar is er later in gezet. Verder zie ik zo op de slechte foto's geen gekke dingen.
BMW 520i touring (G31) M-sport 2019
Re: Belang kiliometerstand
Bij invoeren kun je kiezen of je dat via de afschrijvingstabel of via co2 wil doen. Volgens mij is de afschrijvingstabel altijd goedkoper voor een 325 die al wat ouder is.
Ik kan je over een week of twee meer vertellen als ik mijn 330i uit 2002 heb ingevoerd, maar ik verwacht dat het zo'n 900 euro gaat worden
Ik kan je over een week of twee meer vertellen als ik mijn 330i uit 2002 heb ingevoerd, maar ik verwacht dat het zo'n 900 euro gaat worden

