climatcontrol blower
Re: climatcontrol blower
Als ik dit zo lees dat iedereen alles al gaat vervangen word ik echt moedeloos. Heb je druk meters ter beschikking? Temperatuur hangt samen met de druk.Hoe hoger de temperatuur hoe hoger de druk. Als er teveel koudemiddel in zit en temperatuur loopt op loopt de druk ook op. De pomp schakelt pas bij 17 bar ongeveer uit.
Je moet weten wat er gebeurd in je systeem. Verdamper sensor is onwaarschijnlijk. Of tewel de-ice schakelaar. Bekijk op dat moment eerst eens je drukken en haal daar iets uit. Loopt de druk op of daalt deze? Bij minder dan 2 bar schakelt deze uit.
En ijs? Kan niet. Je kan niet overmatig koelen. Je koudemiddel gaat in de verdamper zitten en hoe beter je verdamper is gevuld hoe koeler de lucht, MAAR je kan de verdamper niet over vullen dus te hard koelen kan niet. Elke airco heeft een bepaald koelend vermogen. Waar woon je? Ik kan eventueel wel helpen, regio Brabant.
Airco systeem is niet moeilijk en er zit weinig op of aan.
Werkt jee systeem bij 10 graden bijvoorbeeld wel goed??
Je moet weten wat er gebeurd in je systeem. Verdamper sensor is onwaarschijnlijk. Of tewel de-ice schakelaar. Bekijk op dat moment eerst eens je drukken en haal daar iets uit. Loopt de druk op of daalt deze? Bij minder dan 2 bar schakelt deze uit.
En ijs? Kan niet. Je kan niet overmatig koelen. Je koudemiddel gaat in de verdamper zitten en hoe beter je verdamper is gevuld hoe koeler de lucht, MAAR je kan de verdamper niet over vullen dus te hard koelen kan niet. Elke airco heeft een bepaald koelend vermogen. Waar woon je? Ik kan eventueel wel helpen, regio Brabant.
Airco systeem is niet moeilijk en er zit weinig op of aan.
Werkt jee systeem bij 10 graden bijvoorbeeld wel goed??
Edit; post verwijderd, niet meer nodig
Laatst gewijzigd door TommyGun op 11 jul 2012, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Uhm... Coldburn
Ijs kan wel zeker! Te weinig koudemiddel geeft geheid een dichtgevroren verdamper.
Is een algemeen bekend iets in de bij koelsystemen
Ik kom dit ook vaak genoeg in mijn werk tegen bij koelsystemen.
Of dat ook hier het geval is weet ik ook niet, maar ijs op een verdamper kan wel zeker.
@hierboven
De-ice schakelaar is waarschijnlijk gewoon een ntc op de verdamper of in de luchtstroom
Ijs kan wel zeker! Te weinig koudemiddel geeft geheid een dichtgevroren verdamper.
Is een algemeen bekend iets in de bij koelsystemen
Ik kom dit ook vaak genoeg in mijn werk tegen bij koelsystemen.
Of dat ook hier het geval is weet ik ook niet, maar ijs op een verdamper kan wel zeker.
@hierboven
De-ice schakelaar is waarschijnlijk gewoon een ntc op de verdamper of in de luchtstroom
Laatst gewijzigd door Oxellaar op 23 sep 2011, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
Laatst gewijzigd door TommyGun op 11 jul 2012, 21:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja dan zou in theorie je de-ice schakelaar defect zijn. Naar mijn weten kan ijsvorming bijna nooit voorkomen. Te weinig koudemiddel warmt je verdamper alleen maar van op. De verdamper is altijd warm omdat deze de koudemiddel moet verdamper voor het weer de compressor in gaat. Hoe de ..... kan een verdamper in de auto dan bevriezen?
Laatst gewijzigd door TommyGun op 11 jul 2012, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij haal jij een verdamper en een condensor door elkaar.Coldburn schreef:Ja dan zou in theorie je de-ice schakelaar defect zijn. Naar mijn weten kan ijsvorming bijna nooit voorkomen. Te weinig koudemiddel warmt je verdamper alleen maar van op. De verdamper is altijd warm omdat deze de koudemiddel moet verdamper voor het weer de compressor in gaat. Hoe de ..... kan een verdamper in de auto dan bevriezen?
Je condensor zal idd nooit koud worden, maar je verdamper wel.
Want bij verdamping komt namelijk kou vrij en bij condenseren komt warmte vrij.
Dat is nu eenmaal de werking van een koelsysteem
En te weinig koudemiddel verhoogd de kans op invriezen van de verdamper.
Google maar eens op verdamper vriest in....
٩(๏̯͡๏)۶ Showroom ٩(๏̯͡๏)۶
Vliet schreef:Hmm, de E46 van mijn vriendin heeft ook een probleempje met de climate control/blower, maar net weer iets anders.
De blower blaast de eerste minuut pulserend (hard en zacht afwisselend). Daarna doet hij het gewoon weer zoals het hoort. Airco is ook gewoon lekker koud en de kachel doet het ook.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt?
Bij jou is het de egel bijna zeker van zacht blazen en dan weer hard weerstand kapot de nummer 3 hier op het plaatje in de link.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/C ... r_ac_unit/" onclick="window.open(this.href);return false;

e 46 M3 van 2001
e 92 335i performance
e 30 325i van 1988 Deep purple Verkocht
Linkje naar mijn M3 viewtopic.php?f=29&t=10744
Ik heb dat ook maar zolang die werkt is het goed. Toch altijd muziek aan en toevallig die ene keer niet maakt dan ook niet uit. Werkt verder wel perfect.