Pagina 3 van 3
Re: Groot probleem Dynamic Drive
Geplaatst: 18 jan 2013, 17:28
door Schmiedmann530
Ik heb ons pap naar van hooff gestuurd voor een originele, voel me toch wel beter als er origineel in zit. rond de 370 was deze als ik mij niet vergis, daar kom ik straks wel achter.
Heb vandaag de auto weer laten slepen naar mijn monteur, hopelijk heeft hij morgen tijd voor mijn auto anders wordt het helaas maandag pas.
hier nog een foto van 2e keer wegslepen.
Zag toevallig ook de velg van mijn monteur, hij is gister met 210 km/h liggen tollen op de snelweg 10x rondjes gedraaid door een klapband. Geluk van zijn leven gehad..
Het moet 170 zijn heb hem laten meten door de dealer
Re: Groot probleem Dynamic Drive
Geplaatst: 19 jan 2013, 01:59
door Schmiedmann530
De krukaspoelie is wel een dure jongen zeg, 367,84

Re: Groot probleem Dynamic Drive
Geplaatst: 19 jan 2013, 07:06
door gk5
Heb je toch snel geregeld.

Re: Groot probleem Dynamic Drive
Geplaatst: 19 jan 2013, 15:31
door Schmiedmann530
Ze hadden het op voorraad, vond het ook maar raar want normaal moeten ze alles bestellen..
Maandag gaan ze pas beginnen met erop zetten.
Re: Groot probleem Dynamic Drive
Geplaatst: 19 jan 2013, 21:00
door Kuifje
Krukaspoelie komt vaak voor, heb afgelopen in Italiƫ (Pisa) met een kapotte poelie gestaan, gelukkig nog terug na de camping kunnen rijden... Moest daar 517,- Euro betalen ! Heb ik hem zelf vervangen op de camping... Vindt ik de prijs van jou nog wel meevallen...
Re: Groot probleem Dynamic Drive
Geplaatst: 21 jan 2013, 16:34
door Schmiedmann530
Auto is gemaakt gelukkig, alles is nu weer perfect.
Staat van de oude.

Re: Groot probleem Dynamic Drive
Geplaatst: 21 jan 2013, 19:11
door BMW318I
Wat is nou mis met de oude ? nog een uitleg van monteur
Re: Groot probleem Dynamic Drive
Geplaatst: 21 jan 2013, 20:34
door Schmiedmann530
Zie je die scheuren niet in de rubber?..
Ik heb nu een ander probleem

. Motor heft nu niet zoveel vermogen, ik voel hem niet trekken als eerst, hij rijd alsof mijn intercoolerslang weer gescheurd is maar deze is nog intact.
Zit hij in noodloop?, de dynamo is opnieuw vervangen en nu zit er dus ook een nieuwe krukaspoelie in.
Ik heb geen storingen ook de storing van verhoogde uitstoot is weg, motor loopt lekker goed stationair enz, maar vermogen is toch niet hoe hij eerst was.
Re: Groot probleem Dynamic Drive
Geplaatst: 21 jan 2013, 21:28
door BMW318I
ach ja nu zie ik het pas, zat helemaal niet daar op te letten.
Kan je de automaat niet even resetten volgens mij wel hier op de forum hadden ze toen een
uitleg gedaan weet niet meer zeker maar je moest contact aanzetten en dan gaspedaal helemaal tot einde
drukken en dan paar seconden wachten daarna auto starten.
Re: Groot probleem Dynamic Drive
Geplaatst: 21 jan 2013, 21:43
door henri.thijssen
zou je inderdaad kunnen proberen "learnmode"
inschakelen van het contact (zonder de motor te starten)
gaspedaal 30 seconden volledig induwen.
loslaten na die 30 seconden (mag meer zijn, je schijnt een soort klikje of zo te horen)
uitschakelen contact
Inschakelen contact , starten en wegrijden.
Re: Groot probleem Dynamic Drive
Geplaatst: 21 jan 2013, 22:30
door Schmiedmann530
Goed idee ja de automaat even resetten, helemaal niet aan gedacht ga het zo even proberen .
Re: Groot probleem Dynamic Drive
Geplaatst: 21 jan 2013, 22:39
door Schmiedmann530
henri.thijssen schreef:zou je inderdaad kunnen proberen "learnmode"
inschakelen van het contact (zonder de motor te starten)
gaspedaal 30 seconden volledig induwen.
loslaten na die 30 seconden (mag meer zijn, je schijnt een soort klikje of zo te horen)
uitschakelen contact
Inschakelen contact , starten en wegrijden.
Ik dacht dat je na 30 sec indrukken meteen moest starten of ben ik toch verkeerd?
Re: Groot probleem Dynamic Drive
Geplaatst: 24 jan 2013, 03:52
door Schmiedmann530
Kuifje schreef:Krukaspoelie komt vaak voor, heb afgelopen in Italiƫ (Pisa) met een kapotte poelie gestaan, gelukkig nog terug na de camping kunnen rijden... Moest daar 517,- Euro betalen ! Heb ik hem zelf vervangen op de camping... Vindt ik de prijs van jou nog wel meevallen...
Bij het vervangen nog ergens opgelet?, Ik heb van een monteur gehoord dat de tandwielen vast gezet moeten worden want anders staat je dieselpomp niet meer op tijd, ik heb nu vermogenverlies na het vervangen van krukaspoelie, lijkt alsof ik op 150 pk rij. volgens de monteur die her erop heeft gemonteerd waren de bouten voor de nieuwe poelie wat korter terwijl allebei de poelies origineel BMW zijn. vind het maar raar.