En kogelkoppen/ fusee kogels lijkt me ook wel heel erg plausibel... gaan we vrijdag even zsm naar kijken!
zou wel vreemd zijn dat ik dat niet opgemerkt heb bij het vervangen van de hydro lagers.

gaan we ook niet doen, kan waarschijnlijk in een andere auto rijden tot dit allemaal gemaakt isAlex400 schreef:Das minder mooi ! Hopelijk kan je het goed repareren en kost het je niet al te veel geld. Maar serieus niet gaan bezuinigen op veiligheid. Dus zsm gaan doen.
ja, maar is overal gelijk, banden zijn ook pas net een jaar oud, en het gebonk komt echt bij mijn draagarmen vandaan...bmwbull schreef:Profielen opgemeten? Bmw is best gevoelig voor verschillende band hoogte omdat je achterwiel aandrijving hebt!
kan ook nog mogelijk zijn dat de band(en) schuin zijn afgesleten!
natuurlijk ook meer dingetjes maar dit las ik niet in uw verhaal! mijn excuses als ik eroverheen heb gelezen!
Zelfde heb ik jaren geleden ook gehad met een BMW E30, waren de banden, tenminste 1 ervan had een verschil in het karkas, dus de linker kant van die band was anders dan de andere kant, een productiefout. Probeer eens je banden om te zetten, voorbanden op achteras zetten en vice versa, kijken hoe die dan rijdt.frankyman schreef:Hij trekt niet naar 1 kant, het stuur staat gewoon scheef ten opzichte van
De banden.
Kan gewoon mijn handen los laten en dan rijd hij gewoon rechtdoor![]()
Er is nog een mogelijkheid en dat is je subframe die losscheurt. Vooral bij de pre facelift met de zwaardere motoren komt dit voor bij de E46. Je kunt dit makkelijk controleren, begint namelijk meestal bij je linker achterwiel. Wiel eraf halen en dan kun je de boel controleren met een zaklamp, of even de brug op.frankyman schreef:Vandaag heeft mijn pa er nog even naar gekeken, en die twijfelt of het de schokbrekers zijn...
dus morgen ga ik even langs de banden zaak of ze een schokbreker testbank hebben![]()
Wat zou het anders kunnen zijn? als ik nu over een hobbel/drempel/put rijd hoor ik een gekraak precies bij het wiel...
dit kan door de slechte wegligging komen.heb hier helaas nog steeds niet naar gekeken, geen ruimte geen tijd etc... en tot overmaat van ramp afgelopen donderdag met de gladheid in de slip geraakt en een paaltje geraakt