Nee, maar ik rijd ook niet in mijn meterkast... Jij wel ??Denniz0229 schreef:Omdat leken raar staan te kijken als je zegt dat je auto 150kW heeft, en met PK hebben we er wat meer gevoel bij.
of staat er op jouw energiemeter soms het aantal gebruikte PK's?
En waarom hebben we meer gevoel bij pk, omdat dat een standaard is die ook gewoon al jaren mee gaat. Lees dit eens. Met name die standaard van de DIN en de SAE zijn wat mij betreft erg belangrijk. De SAE standaarden gebruik je ook gewoon voor je olie, dus om hun standaarden gelijk onzin te noemen als het om vermogen gaat is een beetje vreemd, is het niet ??
Begrijp me niet verkeerd kW is een prima manier om vermogen in uit te drukken, maar is echt net zo officieel en standaard als pk, 't is echter maar net wat je gewend bent. Het een is absoluut niet beter of slechter als het ander en 't is in beide gevallen een prima manier om vermogen in uit te drukken. Echter zul je bij pk's doorgaans wel moeten aangeven volgens welke standaard je die pk's gemeten hebt.
Door te zeggen dat kW de enige juiste en officiele manier is geef je meer de beperkingen van jezelf aan. Ik ben het echter eens dat het de op het moment breedst geaccepteerde manier is van vermogen uitdrukken. Maar zeker niet de enige...