DENSION Gateway 500

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
BMW_Lover
Contacteer:

Re: DENSION Gateway 500

Bericht door BMW_Lover » 08 sep 2011, 23:12

Heb ik niet met de gateway 500 en ik brand/gebruik nooit mp3 cd's omdat ik een 60gb harddisk er aan heb hangen en daar alles op zet. Heb je al eens een ander merk cd geprobeerd. Meestal is verbatim erg goed. En anders kan je cd speler ook vuil zijn.
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

suyker

Bericht door suyker » 09 sep 2011, 05:57

Ja ik gebruik nu Nashua.

Hoe zou je de speler kunnens schoonmaken eventueel
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles

Dark knight edition
Afbeelding

BMW_Lover
Contacteer:

Bericht door BMW_Lover » 09 sep 2011, 17:24

Je hebt schoonmaak cd's met een kwastje er in maar zelf nooit geprobeerd. Ik maak meestal pc cd spelers of audio cd spelers open en maak de kop schoon met alcohol. Probeer eerst eens een ander merk cd.
Light travels faster than sound...
which is why most people appear brilliant until you hear them.

Afbeelding

Pimski

Bericht door Pimski » 04 feb 2012, 11:53

Liam schreef:
Overigens heb ik er toen ook de BTA1500 bluetooth module bij besteld: eindelijk mijn iPhone 4 kunnen bedienen over de iDrive; zelfs BT muziek streamen.
Hoi Liam, vraagje: ik ben al bijna 2 weken aan het klooien om mijn BTA1500 met mijn iPhone aan de praat te krijgen. Audio streamen over bluetooth werkt perfect, iPhone zegt dat ie connected is, maar ik krijg hem niet te zien in Communicatie van de iDrive. Waaren er bij jouw succesvolle installatie nog aparte kneepjes die je hebt moeten verrichten om hem werkend te krijgen? Ik hoop dat je me verder kan helpen, alvast bedankt!

irishsoul

Bericht door irishsoul » 08 feb 2012, 10:28

@Pimski: kleine vraag omdat ik ook met de gedachte speel om een Dension incl BT aan te schaffen. Was je auto voorzien van een BMW Autotelefoon of BMW BT? Ik zie nl bij Dension een opmerking in de kleine letters dat het misschien niet werkt icm BMW bluetooth?
Note: The original Phone module and the BTA1500 cannot be used at the same time. If you want to use the BTA1500 you have to disconnect the original / factory phone module
Google heeft nog geen antwoord opgeleverd en daarom zoek ik nog even verder voordat ik ga bestellen.

Pimski

Bericht door Pimski » 17 feb 2012, 21:09

@irishsoul: mijn auto had geen BT voorbereiding. Ik heb de BTA1500 trouwens na 3 weken terug gestuurd. Volgens 3 verschillende installateurs die ik heb gesproken zou het "nooit lukken" om mijn telefoonfuncties in mijn iDrive menu te krijgen. Eerst dacht ik na avonden lang Googelen dat de BTA1500 na installatie moest worden aangemeld bij de headunit door middel van een diagnostische computer. F.Breeman in Rotterdam had daar echter nog nooit van gehoord en al helemaal niet met niet-BMW apparatuur. Een installateur van Sound en Design vertelde me dat bij Fiscon er na de installatie niks meer hoeft te worden aangemeld; de telefoonfuncties verschijnen na een restart vanzelf in het iDrive menu. Ik weet nog steeds niet wat er bij mij anders is dan al die mensen op youtube-filmpjes die het perfect aan de praat hebben gekregen, maar ik heb het opgegeven. Misschien hebben die mensen wel allemaal BT voorbereiding in hun auto? Waarom zou je dan de BTA1500 erbij nodig hebben? Ik ga nu in ieder geval voor een Fiscon icm de reeds geinstalleerde Gateway500, en ik laat het installeren bij Sound en Design.

edit: Wanneer de Gateway 500 niet als bron is geselecteerd, werkt de BTA1500 niet, volgens de website van Dension :s Dus zodra de telefoon gaat, terwijl je naar de radio luistert, moet je dus eerst door de bronnen schakelen naar de Gateway voordat je kan opnemen :bang:

"*BTA will only operate when the entertainment system is in Gateway mode. If you are listening to the radio when a call comes in, simply select CD changer function, and your BTA will operate as described."

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”