Re: Ook een E60 kopen
Geplaatst: 03 feb 2011, 15:52
Als je wilt kun je mijn e60 530d automaat ook ervaren.. ik woon zelf in Amersfoort.
Nederlands en Belgisch BMW Forum voor BMW eigenaren & liefhebbers
http://www.bimmerportal.nl/forum/
Voordeel van een automaat vind ik weer dat je niet gauw een auto koopt die afgejakkert is doordat iemand constant tegen de toerenbegrenzer aan zit te trappen.zesinlijn schreef:Waarom automaat? ik zal even de nadelen van de automaat op een rijtje zetten:
1.Hoger verbruik
2.Meer defecten (ook mede "dankzij" electronica). In het slechtste geval hele bak vervangen: dan ben je echt aan de "beurt"
3.Schakelt te traag , handbak acceleert sneller. 6.5 sec versus 8.5 sec autom. (zie test autoweek.nl van de 530 I E60)
De redenen dat ik voor een schakelbak heb gekozen, maar ieder zijn eigen ding.
Dus iedere handgeschakelde is afgetrapt :?Frank535 schreef:Voordeel van een automaat vind ik weer dat je niet gauw een auto koopt die afgejakkert is doordat iemand constant tegen de toerenbegrenzer aan zit te trappen.zesinlijn schreef:Waarom automaat? ik zal even de nadelen van de automaat op een rijtje zetten:
1.Hoger verbruik
2.Meer defecten (ook mede "dankzij" electronica). In het slechtste geval hele bak vervangen: dan ben je echt aan de "beurt"
3.Schakelt te traag , handbak acceleert sneller. 6.5 sec versus 8.5 sec autom. (zie test autoweek.nl van de 530 I E60)
De redenen dat ik voor een schakelbak heb gekozen, maar ieder zijn eigen ding.
Bij hetzelfde bedrijf een vrijwel identieke 523 gezien (automaat, zwart, 2005, prof navi, ~136dkm), dat gaat m waarschijnlijk wordenFransosowitz schreef:Altijd weer leuk & spannend zo'n zoektocht naar een geschikt model!
Wat misschien ook een optie voor je is:
http://autotelegraaf.nl/autokopen/toon/ ... =gaspedaal
Deze E60 uit juli 2005 heeft een automaat, is zwart en heeft o.a. navigatie prof. Km stand is ca 135.000 km wat mij ook mooi lijkt.
Nee joh - relax !morris schreef: Dus iedere handgeschakelde is afgetrapt :?
De reden dat een handgeschakelde sneller is is niet omdat je hem hoger in zijn toeren krijgt,maar omdat je in een bepaald toerengebied kunt blijven EN een handbak heeft veel minder weerstand (die de motor dus niet hoeft te overwinnen)
Regelmatig lees je links en rechts toch ook wel over automaat problemen,in mijn ogen dat het met een automaat niks leuker is om even de kickdown in te trappen uit niks
Kijk aan! Ik zie hem niet meer op internet staan. Heb je hem inderdaad gekocht?Convergence schreef: Bij hetzelfde bedrijf een vrijwel identieke 523 gezien (automaat, zwart, 2005, prof navi, ~136dkm), dat gaat m waarschijnlijk wordenBedankt voor de tip!
Een handgeschakelde versie is ook beschermd tegen te veel RPM: zodra je het rode gebied in drijgt te gaan wordt de brandstof toevoer gestopt/gematigd zodat de motor niet meer toeren maakt. Alleen met handmatig terug schakelen zou je kunnen forceren dat de motor in het rode gebied komt qua RPM. Tenminste, ik zou niet weten hoe dit te voorkomen is.Frank535 schreef: Wat ik wilde zeggen is dat de KANS op zoiets kleiner is bij een automaat, omdat die altijd doorschakelt voordat je in rood terecht komt, en een handbak biedt die bescherming niet.
Zo, die heb je niet lang in je bezit gehad, er nu alweer op uitgekeken? :?MarkE60 schreef:Ik heb mijn zwarte 530i executive automaat uit nov 2003 met 139.000 km ook te koop staan:
http://auto.marktplaats.nl/bmw/41737152 ... zwart.html