How To: Velgen Spuiten...
Re: How To: Velgen Spuiten...
Klopt idd... Harder (Bescherming tegen diverse stoffen en vloeibaar; benzine etc.) en optimale glans...
Ik dacht altijd dat de kleurlak (laag 1) droog moest zijn voor je de blanke lak daarbovenop aanbracht.
Vooral om druppelvorming tegen te gaan.
Het zal elkaar wel niet zo veel uitmaken.
Vooral om druppelvorming tegen te gaan.
Het zal elkaar wel niet zo veel uitmaken.

als de kleurlaag nog iets pikkerig is hecht blank wel beter, maar met goede lakken zal je
geen problemen hebben van afbladeren o.i.d. als dat niet mogelijk is door wat dan ook.
geen problemen hebben van afbladeren o.i.d. als dat niet mogelijk is door wat dan ook.
Daar heb je gelijk in... Alleen afbladeren heeft te maken met de voorbewerking...
Niet goed geschuurd en/of ontvet...
Niet goed geschuurd en/of ontvet...

-
Mooie DIY, ziet er goed uit wat je allemaal hebt gedaan.
Nou heb ik ook wel eens velgen gespoten en vroeg mij af hoe die 2K blanke lak werkt, neem aan dat dit sterker is al gewone blanke lak ala bijv motip.
Ik zelf kreeg op den duur toch last van barstjes in de lak door de steenslag op de velg. En dat terwijl ik iets van 4 lagen blanke lak had gedaan.
En wat ben je kwijt kwa verf en schuur materiaal voor 4 velgen?
Nou heb ik ook wel eens velgen gespoten en vroeg mij af hoe die 2K blanke lak werkt, neem aan dat dit sterker is al gewone blanke lak ala bijv motip.
Ik zelf kreeg op den duur toch last van barstjes in de lak door de steenslag op de velg. En dat terwijl ik iets van 4 lagen blanke lak had gedaan.
En wat ben je kwijt kwa verf en schuur materiaal voor 4 velgen?
2k zou een stuk sterker moeten zijn, volgens mij. ik heb vrijdag verf gekocht de 2k lak kosten me 19euro per bus, de primer 13,50, de verf ook.
ik moest 2 bussen 2k lak hebben 1 bus primer en 3 bussen verf. dus ik rekende afgerond 90euro af. exclusief schuurmateriaal daar komt dan mischien nog nat schuurpapier bij, maar dat zijn de kosten niet.
ik moest 2 bussen 2k lak hebben 1 bus primer en 3 bussen verf. dus ik rekende afgerond 90euro af. exclusief schuurmateriaal daar komt dan mischien nog nat schuurpapier bij, maar dat zijn de kosten niet.
nice, moet ik maar is gebruiken als ik me velgen weer ga doen.. heb laatst nog 2 gedaan in gif groen.. niet echt een super eind resultaat.. en zit nou alweer rubber op van me banden die er tegen aan zijn gekomen..
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
@ DutchPlayer:
2K lak is harder (Bescherming tegen diverse stoffen en vloeibaar; benzine etc.) en optimale glans...
Ik betaal voor de primer een €15 en voor de 2K blank een €26 afgerond!
Totaal meestal rond de €110 a €120 kwijt... En dat voor vier wielen!
2K lak is harder (Bescherming tegen diverse stoffen en vloeibaar; benzine etc.) en optimale glans...
Ik betaal voor de primer een €15 en voor de 2K blank een €26 afgerond!

Totaal meestal rond de €110 a €120 kwijt... En dat voor vier wielen!

Nieuw project'je binnen gekregen:

Bedoeling is dat ze wit worden met een rode bies...
Velgen zijn aardig aangetast; dus moet ze eerst helemaal kaal maken...
Soon more!
Ciao

Bedoeling is dat ze wit worden met een rode bies...
Velgen zijn aardig aangetast; dus moet ze eerst helemaal kaal maken...
Soon more!
Ciao

Laatst gewijzigd door OblivioN op 23 nov 2017, 23:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Heb je ook nog aanbevelingen van goede merken voor kleuren? En ook waar je deze kunt kopen / bestellen?
Ik zoek namelijk nog een spuitbus voor mn velgen wit te spuiten icm met een mooie zilver flake erin. Dus zon zilvere glitter.... Wat zou je me kunnen aanbevelen?
Hoe spuit je trouwens het makkelijkst een vrij open velg? Dus binnen en buitenkant? Eerst binnenkant spuiten en erna de buitenkant?
Ik zoek namelijk nog een spuitbus voor mn velgen wit te spuiten icm met een mooie zilver flake erin. Dus zon zilvere glitter.... Wat zou je me kunnen aanbevelen?
Hoe spuit je trouwens het makkelijkst een vrij open velg? Dus binnen en buitenkant? Eerst binnenkant spuiten en erna de buitenkant?

Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
Ik gebruik alleen Multona, Dupli Color of Belton (Volgens mij ook dezelfde fabriek!
) lakken... Geen Motip!
Ik koop ze zelf bij Kroonpart... Je kan ze ook online bestellen... Maar de bus die jij wilt, althans de kleur, moet je denk ik laten mengen... Weet niet zeker hoor; ik heb hem iig niet standaard in de schappen zien liggen... Wat je eventueel wel kan doen is eerst de velg wit spuiten; vervolgens met mini glittertjes strooien en dan daar weer blanke lak over spuiten...
Wat je al aangaf ja; eerst de binnenkant, dan de binnenkant van de spaken en vervolgens de buitenkant... Zo voorkom je dikke lagen en eventuele zakkers...

Ik koop ze zelf bij Kroonpart... Je kan ze ook online bestellen... Maar de bus die jij wilt, althans de kleur, moet je denk ik laten mengen... Weet niet zeker hoor; ik heb hem iig niet standaard in de schappen zien liggen... Wat je eventueel wel kan doen is eerst de velg wit spuiten; vervolgens met mini glittertjes strooien en dan daar weer blanke lak over spuiten...
Wat je al aangaf ja; eerst de binnenkant, dan de binnenkant van de spaken en vervolgens de buitenkant... Zo voorkom je dikke lagen en eventuele zakkers...

Laatst gewijzigd door OblivioN op 21 apr 2011, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja of gewoon metallic wit ofzo, dat glinstert ook n beetje
Kzal eens kijken of er een filliaal in de buurt ligt, kzou zo anders nie wete waar je zon spullen kunt halen..

Kzal eens kijken of er een filliaal in de buurt ligt, kzou zo anders nie wete waar je zon spullen kunt halen..
- Edit:
- Niet echt in de buurt helaas..nog andere locaties?

Current: | E46 330XI | E36 325 cabrio |
Previous: | E46 330D | E36 M3 cabrio | E36 328 | E21 323i |
http://www.kroonpart.nl/
Gewoon online bestellen en anders even bellen van hoe of wat...
Chris Slager en/ of Bezan in de buurt toevallig? Die heeft volgens mij ook wel het eén en ander...
Gewoon online bestellen en anders even bellen van hoe of wat...
Chris Slager en/ of Bezan in de buurt toevallig? Die heeft volgens mij ook wel het eén en ander...
Even een project tussendoor... Dikke 19" wielen die ik ontvangen heb van Dinesh (dinesh_skr) van het forum...
Bedoeling om ze weer netjes strak te maken en te voorzien van een nieuwe laklaag...
Zo ontvangen:

Schoongemaakt met een schuursponsje en wat allesreiniger:

Ontvet met ammonia en geschuurd met korrel 400/ 3M Scotch brite pad:

Vervolgens weer afgenomen met ammonia en gespoten in een witte primer:

Oneffenheden opnieuw geschuurd en vervolgens opgevuld:

Na de filler weggeschuurd te hebben opnieuw in de grondlak en vervolgens de lak:

Na het aanbrengen van de blanke lak:

Eindresultaat na het verwijderen van de afplaktape en het plaatsen van het schoongemaakte logo:

Twee gedaan; nog twee te gaan!
Als deze klaar zijn ga ik weer verder met de Alessio's...
Soon more!
Ciao
Bedoeling om ze weer netjes strak te maken en te voorzien van een nieuwe laklaag...
Zo ontvangen:

Schoongemaakt met een schuursponsje en wat allesreiniger:

Ontvet met ammonia en geschuurd met korrel 400/ 3M Scotch brite pad:

Vervolgens weer afgenomen met ammonia en gespoten in een witte primer:

Oneffenheden opnieuw geschuurd en vervolgens opgevuld:

Na de filler weggeschuurd te hebben opnieuw in de grondlak en vervolgens de lak:

Na het aanbrengen van de blanke lak:

Eindresultaat na het verwijderen van de afplaktape en het plaatsen van het schoongemaakte logo:

Twee gedaan; nog twee te gaan!

Als deze klaar zijn ga ik weer verder met de Alessio's...
Soon more!
Ciao

- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Zien er goed uit!
Alles ook strak, als je het van dichtbij bekijkt? Je hebt het tenslotte in de open lucht gespoten.
Alles ook strak, als je het van dichtbij bekijkt? Je hebt het tenslotte in de open lucht gespoten.