Pagina 3 van 4
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Geplaatst: 18 nov 2010, 14:19
door willem-57
Zelf rij ik meestal met de flippers.
Stand staat op 4.
In de stad ook wel met het pookje.
Voor perfect schakelen het gas iets loslaten !
Vanuit stilstand trek ik meestal op met de 2e versnelling, power zat.
Heb eigenlijk de 1e nooit nodig.
Automaat vindt ik niet echt fijn.
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Geplaatst: 21 nov 2010, 18:21
door Cougar
Zo zie je maar dat ieder mens anders is. Ik vind de automatische stand van de SMG ideaal en rij vrijwel nooit op handmatig. Maar waarom ik antwoord: De mijne schakelt zelf terug naar de 1 als ik stilsta, dus optrekken in de 2 zit er niet in, of ik moet hem al handmatig naar de 2 zetten. Ik heb het dus nu over de situaties als ik 'm wel op handmatig heb staan. Ik zet hem dan meestal in neutraal tijdens het afremmen zodat hij niet alle gangen afgaat. Maar schakelt die van jou dan niet automatisch terug?
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Geplaatst: 21 nov 2010, 18:32
door B46
Helemaal tot stilstand schakelt de mijne ook terug naar 1.
Prima wat mij betreft....

Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Geplaatst: 21 nov 2010, 18:37
door willem-57
Ja, natuurlijk mijn M gaat ook terug naar zijn 1.
Zet hem dan in stilstand al in zijn 2.
Lekker relaxed in het stadsverkeer.
Gisteravond heeft mijn dochter er in gereden met mij ernaast.
Ze deed het perfect.
Je voelde de overgangen niet.
Ook zij neemt dan wat gas terug bij het schakelen.
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Geplaatst: 22 nov 2010, 15:22
door dekkerm1
van "verhalen"heb ik gehoord dat wanneer de SMG op snelste schakelstand staat dat wanneer je volgas geeft tijdens overschakelen dat hij er echt heel erg inhapt. hebben jullie dit ook en hoort dat ook of klinkt het niet bekend bij jullie.
echt alsof je je koppeling veel te snel op zou laten komen bij een handbak.
(zelf nooit in M3 SMG gereden maar was benieuwd of dit verhaal klopt)
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Geplaatst: 22 nov 2010, 17:57
door Albert..M3
Dat verhaal klopt . Maar dat hoort er bij he. Dat is nu M3 .
Als ik in automaat rij. en de grofheid van schakelen in zijn langzaamst zet .dan begind die van mij altijd in zijn 2 de versnelling.
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Geplaatst: 22 nov 2010, 18:55
door willem-57
Ja, als je wilt krijg je bij elke overschakeling een duw in je rug
Hij gaat dan echt als een speer.
Lijkt wel of je dan onbegrenst vermogen hebt.
Maar je kunt er ook heel relaxed in rijden.
Dat maakt de M3 zo leuk.
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Geplaatst: 24 nov 2010, 07:20
door born to run.
Mijn vorige auto was een handgeschakelde maar nu ik deze rijd met SMG zou ik niet anders willen en is even wennen maar als je ermee om kan gaan en even het gas los voor twee seconden tijdens overschakelen dan gaat het smooth als een XXX in een weduwevrouw
En ik hoor wel verhalen van problemen maar heb persoonlijk nooit geen klachten heb in het begin een keer problemen gehad maar dat kwam achteraf dat mijn motorkap niet 100% dicht was.Maar heb er nu 40K mee weg en heb alleen een keer olie en filter laten vernieuwen.
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Geplaatst: 24 nov 2010, 09:56
door PIR3lly
born to run. schreef:Maar heb er nu 40K mee weg en heb alleen een keer olie en filter laten vernieuwen.
Kleine tip, ververs je olie iets vaker
Ik geloof dat de boordcomputer elke 25000km aangeeft. Ik doe het zelf 2x zoveel, dus om de 12á13000km.
Foto's van inwendige M3 blokken hebben mij ertoe overtuigd dit te doen:
http://www.m3forum.net/m3forum/showthre ... ost4277990
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Geplaatst: 24 nov 2010, 10:02
door born to run.
PIR3lly schreef:born to run. schreef:Maar heb er nu 40K mee weg en heb alleen een keer olie en filter laten vernieuwen.
Kleine tip, ververs je olie iets vaker
Ik geloof dat de boordcomputer elke 25000km aangeeft. Ik doe het zelf 2x zoveel, dus om de 12á13000km.
Foto's van inwendige M3 blokken hebben mij ertoe overtuigd dit te doen:
http://www.m3forum.net/m3forum/showthre ... ost4277990
Laat inderdaad mijn motor olie inclusief filter elke 10 a 12000 km vernieuwen maar in bovengenoemde reactie bedoelde ik de olie in het SMG systeem!
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Geplaatst: 24 nov 2010, 10:15
door PIR3lly
Ahaaaa, dat maakt het een stuk duidelijker

Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Geplaatst: 13 dec 2010, 21:28
door M535I
born to run. schreef:PIR3lly schreef:born to run. schreef:Maar heb er nu 40K mee weg en heb alleen een keer olie en filter laten vernieuwen.
Kleine tip, ververs je olie iets vaker
Ik geloof dat de boordcomputer elke 25000km aangeeft. Ik doe het zelf 2x zoveel, dus om de 12á13000km.
Foto's van inwendige M3 blokken hebben mij ertoe overtuigd dit te doen:
http://www.m3forum.net/m3forum/showthre ... ost4277990
Laat inderdaad mijn motor olie inclusief filter elke 10 a 12000 km vernieuwen maar in bovengenoemde reactie bedoelde ik de olie in het SMG systeem!
Ik wist niet dat deze olie ook vervangen kon worden. Dacht dat dit alleen bij een normale automaat kon.
Vraag me nu wel af wanneer dit bij mij gebeurd is. Ik ga het direct navragen en laten vervangen. Wat zijn de kosten hiervan?
Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Geplaatst: 02 aug 2011, 13:10
door DSport
geweldige, leuke, bak

Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Geplaatst: 02 aug 2011, 17:38
door Roderik_
En een lege knoppenbalk

Re: ///M3 rijders, handgeschakeld of SMG II
Geplaatst: 02 aug 2011, 18:28
door willem-57
Maar daar rijdt ie niet minder door, integendeel, als je een CSL koopt die stukken duurder is dan heb je helemaal geen knoppenbalk meer
