OEM Led achterlichten plaatsen

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
MindWarp

Re: OEM Led achterlichten plaatsen

Bericht door MindWarp » 16 apr 2010, 15:48

Fabian79 schreef:ik heb ze van skg die werken top ;)
SKG heeft ook die van Eagle Eyes, iets duurder dan Wheels Online maar verder geheel identiek. Er zou geen fout tevoorschijn moeten komen zoals bij de meeste auto's ook het geval is. Die van mij trapt er niet in en geeft gewoon de beruchte fout. Misschien is het allemaal nog bouwjaar afhankelijk of welke opstelling er in je auto gebruikt is? Ik weet het niet, het kan namelijk heel goed zijn dat de set die ik hier heb op een andere auto geen melding geeft.

Nu zijn die van DEPO besteld voor mij om te kijken wat die doen. Ik hoop dus maar dat ze het meteen doen zonder foutmelding. OEM vind ik geen optie gezien de prijzen die daar aan verbonden zijn.

Edit: SKG heeft E-Tech als huis merk.
Laatst gewijzigd door MindWarp op 17 apr 2010, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer - Bruce Lee"

MindWarp

Bericht door MindWarp » 17 apr 2010, 15:30

Weer een ervaring rijker zojuist de set van DEPO geprobeerd en ook die geeft helaas de beruchte foutmelding. -_-

De set van Eagle Eyes die ik had op een andere E46 geprobeerd en op die werkte ze zonder melding x| ... dus ja dan houd het denk ik wel op met het China en Taiwan spul.
Afbeelding
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer - Bruce Lee"

bmwpeter

Bericht door bmwpeter » 19 apr 2010, 06:43

Ik vrees met grote vrezen dat er bij jou iets in de bestekkering van de achterlichtunits niet helemaal goed zit. Zou een massa probleempje kunnen zijn. Als je op het binnenwerk van je originele achterlichtunits kijkt zit daar een extra lipje waarop een extra massadraad (met zo'n schuifje) gemonteerd kan worden. Dit gebruikt de BMW-dealer om in geval van foutmeldingen op de achterlichtunits de foutmelding op te lossen. Ik zou toch eens navraag plegen bij de dealert want ik denk dat je met de originele Leds van BMW het zelfde probleem gaat krijgen en dat zou erg jammer zijn ;(
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

MindWarp

Bericht door MindWarp » 19 apr 2010, 10:22

Ow? :? Dat zou zeker een domper zijn als de OEM led's hetzelfde zouden geven want ook al is salesafter goedkoper dan de dealert, het is nog steeds niet goedkoop.

:! Komt mooi uit woensdag voor APK en Inspectie I naar hun toe, kan ik meteen eens vragen hoe dat nou zit. Het antwoord zal wel weer wezen dat het aftermarket spul was maar ben benieuwd wat ze zeggen over een extra massa aansluiting. Want idd met de originele units heb ik geen problemen.
Afbeelding

MindWarp

Bericht door MindWarp » 24 apr 2010, 16:09

Om het even af te sluiten ik heb idd gevraagd of er een extra massa aansluiting aanwezig was aan de binnenkant maar dat bleek niet het geval te zijn. Klopt ook eigenlijk wel want ik heb vorig jaar voor de linker achterkant een nieuw binnendeel moet halen omdat dat ding afbrak waarmee het vast klemt in de licht unit.
Een verklaring voor de melding hadden ze zo snel niet behalve dan, wat te raden was natuurlijk, dat dat met niet OEM heel snel gebeuren kan :zwaai: :roll: ...

Heb nu nieuwe "gewone" achterlichten gekocht en dat werkt dus als vanouds.
Afbeelding

bmwpeter

Bericht door bmwpeter » 02 mei 2010, 19:50

Raar dat ze zeggen dat die extra massa-aansluiting er niet op zit. Bij de facelift sedans is dit in ieder geval wel het geval en ik heb zelf de modificatie met extra massadraad bij een medeforumlid gezien toen ik zijn OEM rood/oranje achterlichtunits heb vervangen voor mijn OEM rood/witte achterlichtunits. En je zult het al raden zowel bij het binnenwerk van de rood/oranje als de rood/witte zit dit lipje voor de extra massadraad.

Dus of de BMW-dealert heeft het mis of wij zien hier dingen die er volgens BMW niet opzitten.

100% zeker dat jou dealert het mis heeft. Maarja ik heb dan ook niet zo heel veel vertrouwen in de capaciteiten van het BMW-personeel. Voornamelijk jonge broekies die helaas alleen maar olie kunnen verversen en zelfs dat soms al verkeerd doen.

Echte vaklui worden steeds schaarser helaas maar is wel een feit en betreur ik ten zeerste. Misschien wordt het tijd dat de lesmethoden en cursussen worden aangepast want het onderkennen en verhelpen van storingen schijnt steeds lastiger voor de hedendaagse (jonge) monteurs te zijn en dat bij een werkplaatstarief van 100 euro inclusief BTW. Ik verdien het helaas niet maar dat terzijde.
KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”