
Danish 318i e46 t/m 330ci cabrio. Part 1
Re: Danish 330ci update 19'' style 135 reps. FOTOS!
Netjes
Die velgen staan altijd wel goed op een 3 serie.


[E46 318i sedan ///M] Sold
[E90 320i sedan high executive]
Re: Danish 330CI ///M update 19'' style 135 reps. FOTOS!
Bedankt jongens
Qua verlaging zal het denk ik eibach pro
worden OF uiteraard een schroefsetje waar ik liever voor ben, omdat ik dan alles naar eigen zin kan instellen.
Eerst nog even de auto grondig poetsen en wegbrengen voor een oliewisseltje en oliefilterhuispakking te vervangen. Jammer dat mijn garage op zaterdag dicht is, heb stage door de weeks

Qua verlaging zal het denk ik eibach pro

Eerst nog even de auto grondig poetsen en wegbrengen voor een oliewisseltje en oliefilterhuispakking te vervangen. Jammer dat mijn garage op zaterdag dicht is, heb stage door de weeks

M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: Danish 330CI ///M update 19'' style 135 reps. FOTOS!
Vanwaar de
achter de Pro kit? Mijn ex cabrio goed bekeken?
Zag er echt super uit! Precies goed!
En velgen.. Lijken niet echt 19", maar wel echt gaaf!
Snap alleen niet waarom de eerste eigenaar geen zwart softtop heeft gekozen, had veel mooier gestaan!

Zag er echt super uit! Precies goed!
En velgen.. Lijken niet echt 19", maar wel echt gaaf!

Snap alleen niet waarom de eerste eigenaar geen zwart softtop heeft gekozen, had veel mooier gestaan!

Re: Danish 330CI ///M update 19'' style 135 reps. FOTOS!
Die smiley omdat ik eigenlijk helemaal niet voor de pro kit ben normaal gesproken, ik raad het bijna altijd af en adviseer hier op het forum de meeste voor een schroefset, maar nu twijfel ik stiekem een beetje voor onder de cabrio.
Ja zeker, je cabrio stond er
bij. Precies goed inderdaad, vandaar die twijfel.
Ik vond die velgen juist groter ogen dan standaard, vind het hele mooie velgen maar dan wel in 19 liever.
Oh heb net even naar die van jou gekeken en inderdaad het is wel moeilijker te zien het verschil. Trouwens, die spiegels die opklappen, hoe gaat dat? Moet je dat activeren ofzo? Kunnen die van mij dat ook?
1e eigenaar was een dame, vandaar denk ik, die willen toch altijd dat alles matched.
Ja zeker, je cabrio stond er

Ik vond die velgen juist groter ogen dan standaard, vind het hele mooie velgen maar dan wel in 19 liever.
Oh heb net even naar die van jou gekeken en inderdaad het is wel moeilijker te zien het verschil. Trouwens, die spiegels die opklappen, hoe gaat dat? Moet je dat activeren ofzo? Kunnen die van mij dat ook?
1e eigenaar was een dame, vandaar denk ik, die willen toch altijd dat alles matched.

M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: Danish 330CI ///M update 19'' style 135 reps. FOTOS!
Zit een knopje in deurpaneel (lastig uit te leggen)..
Maar natuurlijk is een schroefset uiteindelijk beter! Dat sowieso ... Maar wil je niet te veel geld uitgeven en wil je toch dat die perfect ligt, dan is een Pro kit op een 6cil (en zeker de cabrio) ligt die gewoon perfect .. Vond/Vind ik
..
Maar natuurlijk is een schroefset uiteindelijk beter! Dat sowieso ... Maar wil je niet te veel geld uitgeven en wil je toch dat die perfect ligt, dan is een Pro kit op een 6cil (en zeker de cabrio) ligt die gewoon perfect .. Vond/Vind ik

Re: Danish 330CI ///M update 19'' style 135 reps. FOTOS!
Je hebt geen automatisch inklappende spiegels zo te zien... dan zit er namelijk nog een klein knopje naast de spiegel verstelling. Je moet ze dus handmatig inklappen.
Re: Danish 330CI ///M update 19'' style 135 reps. FOTOS!
Aah dat is jammer!!
@ DNL: jouw cabrio is mijn voorbeeld ongeveer, daarom had ik die velgen ook gehaald maar dan een maatje groter en breder.
Spoorverbreders twijfel ik over, vind ze niet heel erg verdwijnen in de kasten.
@ DNL: jouw cabrio is mijn voorbeeld ongeveer, daarom had ik die velgen ook gehaald maar dan een maatje groter en breder.
Spoorverbreders twijfel ik over, vind ze niet heel erg verdwijnen in de kasten.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: Danish 330CI ///M update 19'' style 135 reps. FOTOS!
Ik vond de 18" wel verdwijnen, vandaar ..
Maar leuk om te horen
.. Ik bekijk nog wekelijks de foto´s van de ex Cabrio, blijf het een mooie bak vinden! 
Maar leuk om te horen


Re: Danish 330CI ///M update 19'' style 135 reps. FOTOS!
Nice nice nice
Als ik jou was zou ik er minimaal 1 zomer van genieten voordat je hem weg doet
Ruil je hem anders in voor mijn sedan?
Wil alleen wel mijn diesel motor behouden, anders red ik het niet



Ruil je hem anders in voor mijn sedan?
Wil alleen wel mijn diesel motor behouden, anders red ik het niet


Re: Danish 330CI ///M update 19'' style 135 reps. FOTOS!
De auto had ik vandaag in de middag weggebracht naar de garage voor een Oil Service (kleine beurt) en het maken van de olielekkage.
De oliefilterhuispakking was namelijk lek/gescheurd/op. Dus die is gelijk vervangen.
Oliefilter en olie vervangen.
Heb er dit keer mobile 1 (formula 1 olie ofzo) laten ingieten, dus ben benieuwd hoe die is tegenover de castrol 5w40.
Maar de interval kon niet gereset worden, omdat het knopje van de dagteller blijft steken of niet in te drukken is, er zit geen vering in. Ik was hier al van op de hoogte, want kon de dagteller niet op nul zetten.
Weet iemand wat dit is? Ik wil het namelijk zelf proberen te maken en dan zelf te resetten.
Morgen ga ik hem ophalen.
De oliefilterhuispakking was namelijk lek/gescheurd/op. Dus die is gelijk vervangen.
Oliefilter en olie vervangen.
Heb er dit keer mobile 1 (formula 1 olie ofzo) laten ingieten, dus ben benieuwd hoe die is tegenover de castrol 5w40.
Maar de interval kon niet gereset worden, omdat het knopje van de dagteller blijft steken of niet in te drukken is, er zit geen vering in. Ik was hier al van op de hoogte, want kon de dagteller niet op nul zetten.
Weet iemand wat dit is? Ik wil het namelijk zelf proberen te maken en dan zelf te resetten.
Morgen ga ik hem ophalen.

M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: Danish 330CI ///M Oil Service & oliefilterhuispakking
Zijn er misschien tellerringen geplaatst? Als daarbij het knopje niet goed teruggeplaatst is, werkt het niet meer.
Re: Danish 330CI ///M Oil Service & oliefilterhuispakking
Beetje moeilijk uit te leggen maar aan dat knopje zit een aftakkinkje en die doet de daadwerkelijke switch indrukken. Vermoedelijk is die aftakking eruit geschoten. Gewoon ff op je gemak loshalen, 't is niet een overdreven moeilijk klusje maar je moet er ff rustig de tijd voor nemen.
Re: Danish 330CI ///M Oil Service & oliefilterhuispakking
Had twee weken geleden de vlinderklep mod uitgevoerd.
In het begin toen ik er mee reed (met koude motor) vond ik er nauwelijks verschil in zitten. Je hoorde een beetje dat diepere gebrom bij lagere toeren, maar had er wat meer van verwacht.
Maar......
afgelopen weekend heb ik is lekker een lang stuk gereden, zodat de motor goed warm was. En het geluid was toen werkelijk een stukk beter te horen onder de X aantal toeren.
Het updatetje uitvoeren is letterlijk de puntjes op de 'i' , het geluid is nu perfect !!! Heerlijk dat gebrom als je bijvoorbeeld op provinciale- of snelwegen rijd in een hoge versnelling en dan gas geeft. Zo hoort een BMW te klinken
.
Vind het zelfs zo een verschil, dat ik denk dat anderen het storend gaan vinden. Ik vind het tot nu toe nog perfect.
Conclusie: Het verschil hoor je hem pas echt als de auto lekker warm gereden is, dan is het geluid werkelijk het mooist. Dat diepe gebrom maakt het af. Ik ben ontzettend tevreden. Denk wel de goedkoopste en een van de leukste mod.
In het begin toen ik er mee reed (met koude motor) vond ik er nauwelijks verschil in zitten. Je hoorde een beetje dat diepere gebrom bij lagere toeren, maar had er wat meer van verwacht.
Maar......
afgelopen weekend heb ik is lekker een lang stuk gereden, zodat de motor goed warm was. En het geluid was toen werkelijk een stukk beter te horen onder de X aantal toeren.
Het updatetje uitvoeren is letterlijk de puntjes op de 'i' , het geluid is nu perfect !!! Heerlijk dat gebrom als je bijvoorbeeld op provinciale- of snelwegen rijd in een hoge versnelling en dan gas geeft. Zo hoort een BMW te klinken


Vind het zelfs zo een verschil, dat ik denk dat anderen het storend gaan vinden. Ik vind het tot nu toe nog perfect.
Conclusie: Het verschil hoor je hem pas echt als de auto lekker warm gereden is, dan is het geluid werkelijk het mooist. Dat diepe gebrom maakt het af. Ik ben ontzettend tevreden. Denk wel de goedkoopste en een van de leukste mod.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: Danish 330CI ///M Vlinderklep modje..Bevalt zeer goed
Ik zit in dubio..
Ik heb in de avond een hele dikke e90 voorbij zien rijden, die er precies uit zag zoals ik hem zou maken. M-pakket, verlaagd, dikke 19 of 20 inch wielen en de 335 uitlaten , zwart metallic en het was een sedan dus een dikke +. Ik ben al een tijdje aan het twijfelen of ik niet een e90 moet halen, omdat ik toch wat meer ruimte nodig heb, echter zijn de coupe/cabrio van de e92,93 nog een stuk te duur.
De cabrio bevalt mij opzich heel goed, weinig km' s en alle opties die ik wou, ik wil eigenlijk niks anders meer dan een 6 pitter en het liefst een 330, maar de ruimte tjaa, dat valt soms tegen.
Nu zie ik op marktplaats al een aantal 330 e90's bij garages staan, maar wat zou nou beter zijn? Mijn cabrio voor een wat lager prijs wegdoen of inruilen tegen een 330 en wat bij betalen Of nog een tijdje de cabrio rijden ? Want opzich een e46 330 sedan zou ook goed zijn, maar wil liever toch wat nieuwer rijden.
Graag hoop ik wat tips van jullie te krijgen.
Ik heb in de avond een hele dikke e90 voorbij zien rijden, die er precies uit zag zoals ik hem zou maken. M-pakket, verlaagd, dikke 19 of 20 inch wielen en de 335 uitlaten , zwart metallic en het was een sedan dus een dikke +. Ik ben al een tijdje aan het twijfelen of ik niet een e90 moet halen, omdat ik toch wat meer ruimte nodig heb, echter zijn de coupe/cabrio van de e92,93 nog een stuk te duur.
De cabrio bevalt mij opzich heel goed, weinig km' s en alle opties die ik wou, ik wil eigenlijk niks anders meer dan een 6 pitter en het liefst een 330, maar de ruimte tjaa, dat valt soms tegen.
Nu zie ik op marktplaats al een aantal 330 e90's bij garages staan, maar wat zou nou beter zijn? Mijn cabrio voor een wat lager prijs wegdoen of inruilen tegen een 330 en wat bij betalen Of nog een tijdje de cabrio rijden ? Want opzich een e46 330 sedan zou ook goed zijn, maar wil liever toch wat nieuwer rijden.
Graag hoop ik wat tips van jullie te krijgen.

M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +