HELP!!!!!HELP!!!!
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
ozan voor de alle duidelijkheid en misschien ook voor de andere hier op de forum. jou trilling aan de m5 komt echt niet door dat er de olie druk te laag is. dat kan ik je 100% garanderen. te lage vanos oliedruk kan wel een vermogensverlies opleveren.
als je nokkenas niet binnen de marge valt kwa graden heeft het meer met de vanos te maken. de vanos versteld natuurlijk de nokkenassen.
ik heb namelijk nog nooit van gehoord dat er te weinig olie druk voor trilling aan de blok zou zorgen.
na alles wat jij gedaan hebt kom ik tot de volgende conclusie. ik denk zelf dat er een cilinder niet goed loopt of een klepveer niet meer goed is.
als ik jou was zou ik een compressie test uitvoeren. dan kun je ook met een gerust hart zeggen dat de cilinders nog goed zijn.
Ps: laat je niet gek maken door al die garages die natuurlijk geilen op een m5 v10 in hun werkplaats. en niet zomaar onderdelen vervangen.
gr
kotje
als je nokkenas niet binnen de marge valt kwa graden heeft het meer met de vanos te maken. de vanos versteld natuurlijk de nokkenassen.
ik heb namelijk nog nooit van gehoord dat er te weinig olie druk voor trilling aan de blok zou zorgen.
na alles wat jij gedaan hebt kom ik tot de volgende conclusie. ik denk zelf dat er een cilinder niet goed loopt of een klepveer niet meer goed is.
als ik jou was zou ik een compressie test uitvoeren. dan kun je ook met een gerust hart zeggen dat de cilinders nog goed zijn.
Ps: laat je niet gek maken door al die garages die natuurlijk geilen op een m5 v10 in hun werkplaats. en niet zomaar onderdelen vervangen.
gr
kotje
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Precies, en dat is nu juist de reden om een goede band op te bouwen met een betrouwbare specialist die de auto van haver tot gort leert kennen en tot goede diagnoses komt. Het is vaak een gevoelskwestie om bij de juiste specialist aan te kloppen. Dat is een bittere noodzaak als je zelf niet alle benodigde kennis in huis hebt. Ik heb zelf ervaring met een en dezelfde specialist voor mijn auto's al 14 jaar. Ik heb er een goede en vriendschappelijke band mee. Hij heeft me nog nooit teleurgesteld. Vaak als ik een probleem heb ga ik samen met hem naar de oplossing zoeken, ik omschrijf duidelijk het probleem en hij geeft dan vaak goed omschreven de oplossing. Beide leren we ervan.kotje schreef:ozan voor de alle duidelijkheid en misschien ook voor de andere hier op de forum. jou trilling aan de m5 komt echt niet door dat er de olie druk te laag is. dat kan ik je 100% garanderen. te lage vanos oliedruk kan wel een vermogensverlies opleveren.
als je nokkenas niet binnen de marge valt kwa graden heeft het meer met de vanos te maken. de vanos versteld natuurlijk de nokkenassen.
ik heb namelijk nog nooit van gehoord dat er te weinig olie druk voor trilling aan de blok zou zorgen.
na alles wat jij gedaan hebt kom ik tot de volgende conclusie. ik denk zelf dat er een cilinder niet goed loopt of een klepveer niet meer goed is.
als ik jou was zou ik een compressie test uitvoeren. dan kun je ook met een gerust hart zeggen dat de cilinders nog goed zijn.
Ps: laat je niet gek maken door al die garages die natuurlijk geilen op een m5 v10 in hun werkplaats. en niet zomaar onderdelen vervangen.
gr
kotje
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
helemaal Correct Jos.
gr
kotje
gr
kotje
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Heren, afspraak van donderdag is verzet naar maandag want ze willen voldoende tijd besteden. Geplande werkzaamheden zijn;
* compressie meting cilinders
* vanos drukmeting met manometer
* brandstoftank vlotter fixen
* inleren van nokkenass
Zaterdag laat ik de auto achter want maandag moet ik werken. Ik krijg tevens een vervangend auto
* compressie meting cilinders
* vanos drukmeting met manometer
* brandstoftank vlotter fixen
* inleren van nokkenass
Zaterdag laat ik de auto achter want maandag moet ik werken. Ik krijg tevens een vervangend auto

Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Heren,net kontakt gehad met Molenaar. Ze hebben gekeken naar mn auto en ze zijn tot conlussie gekomen dat de motorblok okè is. Vanos olie druk is wel aan lage kant namenlijk 80 a 85 bar. Net op t grens. Maar de nokken staan goed.
Compressie test vinden ze onnodig, maar ze willen het wel met alle liefde doen. Maar ze zeggen de tijd die we daarvoor gaan expanderen kunnen we beter de versnellingsbak onderuit halen. Want zij denken dat de trilling van onderen komt, vliegwiel ofzo. Ik heb ze verteld dat ik een nota heb dat de dubbel massa vliegwiel is vervangen 20.000 km geleden. Ze zijn met camera in de versnelling bak gegaan en zag alles redelijk uit,maar toch verdenken ze iets in de bak. Ik heb akkoord gegeven voor het onderuit halen van versnellingsbak.
Ojaa en bij het uitlezen is het vanos oliedruk niet meer terug gezien. Molenaar gaat mijn op de hoogte houden als ze wat tegen komen en gaan mijn fotos whappen.
Compressie test vinden ze onnodig, maar ze willen het wel met alle liefde doen. Maar ze zeggen de tijd die we daarvoor gaan expanderen kunnen we beter de versnellingsbak onderuit halen. Want zij denken dat de trilling van onderen komt, vliegwiel ofzo. Ik heb ze verteld dat ik een nota heb dat de dubbel massa vliegwiel is vervangen 20.000 km geleden. Ze zijn met camera in de versnelling bak gegaan en zag alles redelijk uit,maar toch verdenken ze iets in de bak. Ik heb akkoord gegeven voor het onderuit halen van versnellingsbak.
Ojaa en bij het uitlezen is het vanos oliedruk niet meer terug gezien. Molenaar gaat mijn op de hoogte houden als ze wat tegen komen en gaan mijn fotos whappen.
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Juist ja, daar ga je weer, dat je nog niet wanhopig bent geworden siert je. Ik zou wel aandringen op de compressie test. Ze wisten eerst zeker dat het aan de Vanos lag maar nu toch maar niet? Zo schieten ze van de ene tunnel in de andere, vandaar mijn suggestie: wel die compressie meting. Succes!
BMW E61 530i 2007 (LCI)
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Hoi Tikkie, volgens molenaar als een cilinder niet mee zou doen zou je dat moeten zien in je uitlaatgassen. En dat schijnt goed te zijntikkie schreef:Juist ja, daar ga je weer, dat je nog niet wanhopig bent geworden siert je. Ik zou wel aandringen op de compressie test. Ze wisten eerst zeker dat het aan de Vanos lag maar nu toch maar niet? Zo schieten ze van de ene tunnel in de andere, vandaar mijn suggestie: wel die compressie meting. Succes!
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Ik zou het inderdaad aan de specialist ( molenaar) overlaten en op hun advies afgaan.
Succes man! Komt vast goed
Succes man! Komt vast goed
-
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 16:35
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Ff een vraagje, je kocht deze auto €8000 onder de marktwaarde, hoever ben je nu met reparaties?
IS het zo dat je nu beter een zonder het probleem had kunnen kopen?
IS het zo dat je nu beter een zonder het probleem had kunnen kopen?
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Dat hoop ik ook. Ben nu aan het kijken naar vliegwiel prijzenEdgar1234 schreef:Ik zou het inderdaad aan de specialist ( molenaar) overlaten en op hun advies afgaan.
Succes man! Komt vast goed

Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Heyy streamline, ik zit er nog steeds onderstreamline schreef:Ff een vraagje, je kocht deze auto €8000 onder de marktwaarde, hoever ben je nu met reparaties?
IS het zo dat je nu beter een zonder het probleem had kunnen kopen?

Maar uiteindelijk heb ik denk ik een auto met de juiste marktwaarde. En dan wel betrouwbaar

Re: HELP!!!!!HELP!!!!
dubbel massa vliegwiel €901.41 ex btw
vliegwiel vervangen €361.31 ex btw
en er komen nog wat kleine onderdelen bij.
vliegwiel vervangen €361.31 ex btw
en er komen nog wat kleine onderdelen bij.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Heren ik heb nieuws
De bak is er onderuit en er blijkt dat een stukje is gebroken ofzo. Wat en hoe precies weet ik niet. Wat nu gaat gebeuren is nieuwe vliegwiel er in. En hopelijk kan ik mijn auto morgen ophalen.
Ik weet niet of dit ook voor pk verlies of koppelverlies kan zorgen


De bak is er onderuit en er blijkt dat een stukje is gebroken ofzo. Wat en hoe precies weet ik niet. Wat nu gaat gebeuren is nieuwe vliegwiel er in. En hopelijk kan ik mijn auto morgen ophalen.
Ik weet niet of dit ook voor pk verlies of koppelverlies kan zorgen

Re: HELP!!!!!HELP!!!!
wat ik niet begrijp, volgens de BMW dealer moet de Vanos druk op 60 bar zitten....
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: HELP!!!!!HELP!!!!
Minimaal 60 ja wat ik begreep voor een goed functionerende vanos.
Liefst rond de 80, dus jouw vanosdruk lijkt me gewoon gezond ozan.
Bij mij was ie toen 49 bar
Liefst rond de 80, dus jouw vanosdruk lijkt me gewoon gezond ozan.
Bij mij was ie toen 49 bar
