Afgelopen maandag een ritje naar Ommen, dankzij Richard geen melding meer op de remlichten, er zijn nu kables rechtstreeks vanaf de achterlichten naar de lichtmodule getrokken, een storing minder dus.
Bij Richard vonden we de motor al een beetje een vreemd geluid maken, soort horrel geluid, lastig te omschrijven. We hadden toen al het vermoeden van de waterpomp, maar dachten dat dit nog wel zou meevallen, mede omdat deze zo'n 30.000 km geleden al preventief was vervangen.
Stond dus om het lijstje om bij thuiskomst eens na te laten kijken, helaas, zover kwam ik niet
Een stukje voor Harderwijk voelde ik hem al een beetje inhouden/stotteren, heel licht, bij 120 km/h, ik dacht eerst misschien de brandstoflpomp of iets dergelijks en gaf even gas bij tot de 140 km/h, toen begon de ellende, allemaal rook in de spiegels en meteen naar de vluchtstrook gezet, onderweg naar de vluchtstrook ook de melding van oververhitte motor intussen en allemaal rook onder de kap vandaan natuurlijk. Gelukkig kon ik in 1 ruk naar de vluchtstrook en stond daar snel, motor meteen uitgezet, 1 ravage
Meteen ANWB gebeld, die er overigens in 10 minuten al waren
Meteen constateerde deze al dat de wagen niet meer kon rijden, maar dat wist ik zelf ook al
Conclusie, vastgelopen waterpomp en riem aan gort getrokken :
Een ballet onder de wagen natuurlijk en de takelwagen werd opgeroepen, ook deze was vrij snel aanwezig en al met al heb ik denk ik hooguit een uur op de vluchtstrook gestaan, dat had veel erger gekunt ;-)
Mijn grootste angst kwam toen echter, hoe gaat die wagen daar op komen, ik zag mijn frontlip al aan gort gaan, dit viel gelukkig mee, het ging echt op zijn reet af, de frontlip schaafde net over de grond heen, maar zonder schade stond de wagen er op
Aangezien ik de wagen snel weer rijdend wilde hebben, en ik in de gedachte was dat ik garantie wel kon vergeten, 3 jaar geleden vervangen, ik de opdracht gegeven om hem bij mij thuis af te laten zetten, vandaar zou ik hem dan door iemand anders laten ophalen om vervolgens te laten repareren door een goede vriend van mij.
De wagen werd eerst naar Ermelo gebracht, daar op een depot neergezet en ik mocht met een Citroen naar huis, ach ja, beter iets dan niets.
Dinsdag zou de wagen bij kij worden afgeleverd, maar ik dacht laat ik eens proberen om de wagen meteen bij het goede adres te aten neerzetten, helaas, de afstand naar het afleveradres mag niet groter zijn dan je de afstand naar je thuisadres, dit werd hem dus niet.
Ook de garage had ik inmiddels even een mail gestuurd, gewoon ter info, dat het toch eigenlijk niet mag dat de pomp na 30.000 km al verrot is, geen verwijt naar hun, want daar kunnen ze ook niets aan doen, maar puur ter info gestuurd.
Dinsdag werd ik meteen terug gebeld, ze waren het volkomen met mij eens en de pomp en snaar, plus eventuele gevolgschades, werd door hun vervangen onder garantie
Dikke pluim voor Gijsbersten uit Odijk, want hun kunnen er immers niets aan doen en moeten de pomp ook maar weer zien te verhalen, dat was hun probleem zeiden ze, dit mag gewoon niet gebeuren.
Vervolgens ik weer meteen bellen voor de wijziging van het afleveradres, dat nu in afstand korter werd, dus dat was geen probleem.
De aflevering werd echter niet dinsdag, maar woensdag einde van de middag pas, dit verbaasde mij wel wat, de wagen heeft dus twee dagen in depot gestaan voordat deze werd afgeleverd, terwijl het vervangend vervoer ook uiterlijk woensdag voor 17.oo ingeleverd moest worden, je zal er maar afhankelijk van zijn….
Aangekomen in Odijk :
Donderdag einde van de middag werd ik al gebeld, uw wagen staat klaar, geen gevolgschades, u kunt hem weer ophalen
Morgen de wagen weer ophalen, en hopen dat deze pomp wat langer mee gaat
