
Oud en nieuw E61/Sold
Re: Oud en nieuw E61/ Ellende
Toch maar eens een keer checken dan! 

Groeten, Marco
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
INSTALLING SUMMER.....
██████████░░░░░░░░░░ 44% DONE.
Installation failed. 404 error: Season not found.
Re: Oud en nieuw E61/ Ellende
Zeker doen ! Ook je massa kabel, als er water bij je ecu komt wordt je niet vrolijk 

Re: Oud en nieuw E61/ Ellende
Man man wat een ellende toch.
Als ik dit zo lees ben ik echt blij dat ik weinig van dit soort problemen gehad heb met mijn E61 (in ieder geval niet al die problemen
).
Misschien ooit een F11 voor mij, maar dan alleen als die wel veel beter is als de E60/E61 want dat is iets wat ik nooit meer zou willen.
Ik heb er respect voor dat je steeds de moed houdt om het weer te fixen en weer te kunnen genieten.
Mijn geduld met problemen bij auto's is nogal wat minder.
Hopelijk is het dadelijk weer opgelost en kun je weer zorgeloos en droog rijden !!!
Als ik dit zo lees ben ik echt blij dat ik weinig van dit soort problemen gehad heb met mijn E61 (in ieder geval niet al die problemen

Misschien ooit een F11 voor mij, maar dan alleen als die wel veel beter is als de E60/E61 want dat is iets wat ik nooit meer zou willen.
Ik heb er respect voor dat je steeds de moed houdt om het weer te fixen en weer te kunnen genieten.
Mijn geduld met problemen bij auto's is nogal wat minder.
Hopelijk is het dadelijk weer opgelost en kun je weer zorgeloos en droog rijden !!!
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: Oud en nieuw E61/ Ellende
Dat van die reparatieset had ik moeten weten. Ik heb zelf 4 nieuwe massakabels getrokken 

Re: Oud en nieuw E61/ Ellende
Ronald,
Het zijn allemaal bekende problemen, in dat opzicht niets bijzonders en hoort er bij zeg ik dan maar, overigens zijn er ook een aantal problemen die ik niet heb gehad, dus in dat opzicht valt het allemaal wel weer mee denk ik dan maar
Als de F11 niet verbeterd is dan weet ik ook nog niet of ik daar ooit heen ga, en misschien sla ik die stap zelfs over, mits mijn wagen verder nog heel lang probleemloos blijft
Vincent, ik was het ook nog niet tegen gekomen maar de specialist wees mij er op, aan de andere kant, je hebt het nu ook goed voor elkaar al is het wat meer werk geweest hahahaha.
Het zijn allemaal bekende problemen, in dat opzicht niets bijzonders en hoort er bij zeg ik dan maar, overigens zijn er ook een aantal problemen die ik niet heb gehad, dus in dat opzicht valt het allemaal wel weer mee denk ik dan maar

Als de F11 niet verbeterd is dan weet ik ook nog niet of ik daar ooit heen ga, en misschien sla ik die stap zelfs over, mits mijn wagen verder nog heel lang probleemloos blijft

Vincent, ik was het ook nog niet tegen gekomen maar de specialist wees mij er op, aan de andere kant, je hebt het nu ook goed voor elkaar al is het wat meer werk geweest hahahaha.
Re: Oud en nieuw E61/ Tiptop
Zo, wagen weer helemaal droog, rubber er uit, carterpakking vervangen en bij toen kwam Gijsbertsen nog een klein euvel tegen waar ik geen rekening mee had gehouden, motorsteunen verrot
Motor was toch al gelicht en ik wilde daar zowieso niet mee door rijden natuurlijk, dus meteen vervangen.
Stomme is dat ik er eigenlijk nooit iets van gemerkt heb, zal wel door mijn rustige rijstijl komen denk
Misschien dat ik het verschil nu wel met rijden ga merken, dat hoop ik maar, dan heb ik er nog wat aan
Afijn, alles weer tip top in orde en op naar de volgende projecten
Hier een foto van de steunen, vraag me wel af of het normaal is dat deze bij 147.000 km verrot zijn, Aaron stond er ook wel van te kijken een beetje.


Motor was toch al gelicht en ik wilde daar zowieso niet mee door rijden natuurlijk, dus meteen vervangen.
Stomme is dat ik er eigenlijk nooit iets van gemerkt heb, zal wel door mijn rustige rijstijl komen denk

Misschien dat ik het verschil nu wel met rijden ga merken, dat hoop ik maar, dan heb ik er nog wat aan

Afijn, alles weer tip top in orde en op naar de volgende projecten

Hier een foto van de steunen, vraag me wel af of het normaal is dat deze bij 147.000 km verrot zijn, Aaron stond er ook wel van te kijken een beetje.

Re: Oud en nieuw E61/ Tiptop
Hoi Bart,
Op de foto zie ik geen grote gebreken aan de motorsteunen. Heb je intussen wel verschil gemerkt bij het rijden? Minder vibratie/ geluid? Ik heb zelf een 535d en overweeg ook mijn motorsteunen te vervangen. Hoe heeft Gijsbertsen vastgesteld dat deze versleten waren bij jou? Weet je dat?
Op de foto zie ik geen grote gebreken aan de motorsteunen. Heb je intussen wel verschil gemerkt bij het rijden? Minder vibratie/ geluid? Ik heb zelf een 535d en overweeg ook mijn motorsteunen te vervangen. Hoe heeft Gijsbertsen vastgesteld dat deze versleten waren bij jou? Weet je dat?
E61 535d Titan Silber M pakket, DPF leeg, EGR uit en 360pk en 720NM
Re: Oud en nieuw E61/ Tiptop
Het rubber er in is gescheurd, er zat dus enorme speling op. Hij kwam dit tegen toen hij de carterpakking ging vervangen en het blok moest liften.
Overigens heb ik nog niet heel veel gemerkt met rijden maar heb dan ook alleen nog 30 km met zeer zware storm gereden, toen lag hij verbazend stabiel nog maar weet niet hoe dit ervoor was
Overigens heb ik nog niet heel veel gemerkt met rijden maar heb dan ook alleen nog 30 km met zeer zware storm gereden, toen lag hij verbazend stabiel nog maar weet niet hoe dit ervoor was

Re: Oud en nieuw E61/ Mod in progress
Weer een paar onderdeeltjes voor de achterklep binnen, schakelaar is niet zo mooi meer maar eerst maar eens een keer inbouwen, later maar even voor een nieuwe kijken, gegeven paard moet je niet in de bek kijken, de module ook voor een redelijke prijs kunnen kopen dus toch maar gekocht alvast.




Re: Oud en nieuw E61/ Mod in progress
Ik vind het nog steeds een heerlijke optie! 
Wanneer staat de inbouw gepland?

Wanneer staat de inbouw gepland?
Re: Oud en nieuw E61/ Mod in progress
Dat duurt nog wel even vrees ik Joost, even sparen nog en ik mis nog een paar kleine dingen, even afwachten wanneer die voor een redelijke prijs op mijn pad komen 

Re: Oud en nieuw E61/ Mod in progress
Het is echt een super optie, alleen met een groot nadeel. Je kan de snelheid van openen (en sluiten) niet instellen.
Ik zou zeker het openen willen versnellen want dat gaat veel trager dan een handmatig te openen klep en met regen gaat de klep gewoon te traag.
Ik zou zeker het openen willen versnellen want dat gaat veel trager dan een handmatig te openen klep en met regen gaat de klep gewoon te traag.
Re: Oud en nieuw E61/ Mod in progress
Zeker een heerlijke optie. Ik gebruik hem dagelijks met veel plezier. De snelheid vind ik totaal niet storend. Zeker dicht niet. Wat ook leuk is, is dat je al kan wegrijden terwijl hij sluit. Enige nadeel vind ik dat je van binnen de klep niet handog dicht krijgt. Moet je de sleutel knop voor gebruiken. Als deze in het contact zit moet je hem eerat verwijderen. Ik heb die dikke dongel sleutel zeg,aar met keyless entry. Weet niet of dat daar aan ligt.
E61 535d Titan Silber M pakket, DPF leeg, EGR uit en 360pk en 720NM
Re: Oud en nieuw E61/ Mod in progress
Oke, maar je hebt toch de knop in de achterklep waar je hem mee sluit ?