325i Cabriolet
Re: 325i Cabriolet - graag jullie mening...
Vince ik denk niet dat je die Eibach zo over kunt zetten, omdat de cabrio andere sterkte veren/dampers heeft dan een cabrio.
Jordie: die 635 heeft een Lotus wit interieur.
Die 6 is ook wel een extreme, de meeste zijn niet zo mooi. Alleen jammer van die veel te grote velgen, die ook niet passen in het tijdsbeeld van die auto.
Jordie: die 635 heeft een Lotus wit interieur.
Die 6 is ook wel een extreme, de meeste zijn niet zo mooi. Alleen jammer van die veel te grote velgen, die ook niet passen in het tijdsbeeld van die auto.
Mr. OEM
Ach dat was een plaatje van google.
Heb op marktplaats gekeken en een beetje nette betaal je 5000 euro voor. Heb zelf een hele mooie gezien voor 9000 euro zoveel.
Leuk voor hobby, zoiets moet niet je enigste auto zijn natuurlijk.
Heb op marktplaats gekeken en een beetje nette betaal je 5000 euro voor. Heb zelf een hele mooie gezien voor 9000 euro zoveel.
Hier heb je wel een punt, het is echt om je heen gebouwd en dat geeft wel een mooi idee. Maar ik vind het zo stom dat het echt net uit twee delen bestaat. Mte een afwijkende kleur dashboard zie je dat het beste:MParallel schreef:Ik vind het E36 dashboard juist zo lekker uniek. Je zit er echt "in". Bij een E46 heb je veel meer afstand. Ik heb een half uur geleden nog in een E46 gezeten. Het is mooi, maar dat hele open spreekt me toch wat minder aan. Je zit meer op de bok. En niet diep weggezakt in een cockpit.
Nu ben ik dan wel erg verwend met interieur natuurlijk wat weer niet te vergelijken is met de doorsnee E36, maar dat geldt natuurlijk net zo goed voor een kale E46.

En om de cockpit vind ik het zo groot met die roosters erbij, bij de meeste BMW's (E46, E39, Z3, E36 compact etc..) is de cockpit echt een apart iets.. Dat bevalt me meer, maar da's meer een kwestie van smaak ook..
ps. Vincent, ik denk dat een E46 toch nog wel fors duurder is hoor.. Een beetje E46 cabrio kost nog wel 8k in het onderste segment, terwijl een E36 cabrio je een mooie voor 5,5k hebt (dan heb ik het niet over een echte M3 of zo'n ding als van Mparallel uiteraard, maar gewoon een mooie met wat opties).. Zit toevallig zelf ook veel na een cabrio te kijken voor erbij, vandaar dat ik beetje op de prijzen let.
musQ schreef:Ach dat was een plaatje van google.
Een 6 serie is samen met de 3.0 coupe reeks de grootste baas die eris, echt hele mooie auto's. Was toevallig net een stukje bij RTL Autowereld over

BMWboii E36 compact uniek? Dat is een half E30 dashboard met onderdelen die ze overhadden in de bak.
Voor een echt nette oude 6 serie betaal je zo 15 tot 20k.
Voor een echt nette oude 6 serie betaal je zo 15 tot 20k.
Mr. OEM
Maakt bij een schroefset niet echt uit heMParallel schreef:Vince ik denk niet dat je die Eibach zo over kunt zetten, omdat de cabrio andere sterkte veren/dampers heeft dan een cabrio.

OK heren nu weer terug naar mijn auto, voor OT geklets hebben we een ander deel van het forum...
Ik zit eigenlijk met best veel zaken waar ik nog niet over uit ben.
Ben voor mezelf een beetje een voor- en nadelen lijstje aan het maken.
E36 cabrio voordelen...
Prachtige lijnen
Goed te betalen (in ieder geval beter dan een E46)
Het karakter spreekt me erg aan, mits in de juiste uitvoering
Afschrijving zal altijd relatief meevallen
Het interieur heeft iets nostalgisch
E36 cabrio nadelen...
Kwetsbaar opendak systeem
Is wel oud aan het worden qua techniek
Interieur is ouderwets aan het worden (vreemd dat iets een voor- en nadeel tegelijk kan zijn eigenlijk...ahum)
Bij een E36 lijkt er altijd wel iets te kraken, stoel, dashboard, voetsteun, etc (elke E36 die ik ken kraakt wel iets)
Ik heb al wel wat E36 modellen en ben er misschien wel enigzins op uitgekeken
E46 cabrio voordelen...
Schitterend interieur
Iets modernere techniek qua opendak systeem etc.
Jonger dus hopelijk allemaal nog in een wat betere staat
Ik vind het ook een heel mooie auto om te zien
E46 cabrio nadelen...
Doordat de aanschafprijs nu nog relatief hoog is, verwacht ik ook een hogere afschrijving
Technisch niet heel veel verder dan de E36
Waar het eigenlijk op neer komt is dat ik een E46 zeker zie zitten, alleen de financiele kant ben ik nog niet helemaal over uit.
Ik vermoed dat een mooie E36 328i of M3 een stuk waarde vaster zullen zijn dan een E46 cabrio, die moet nog een stuk daling in waarde gaan doormaken de komende jaren.
Ik zit eigenlijk met best veel zaken waar ik nog niet over uit ben.
Ben voor mezelf een beetje een voor- en nadelen lijstje aan het maken.
E36 cabrio voordelen...
Prachtige lijnen
Goed te betalen (in ieder geval beter dan een E46)
Het karakter spreekt me erg aan, mits in de juiste uitvoering
Afschrijving zal altijd relatief meevallen
Het interieur heeft iets nostalgisch
E36 cabrio nadelen...
Kwetsbaar opendak systeem
Is wel oud aan het worden qua techniek
Interieur is ouderwets aan het worden (vreemd dat iets een voor- en nadeel tegelijk kan zijn eigenlijk...ahum)
Bij een E36 lijkt er altijd wel iets te kraken, stoel, dashboard, voetsteun, etc (elke E36 die ik ken kraakt wel iets)
Ik heb al wel wat E36 modellen en ben er misschien wel enigzins op uitgekeken
E46 cabrio voordelen...
Schitterend interieur
Iets modernere techniek qua opendak systeem etc.
Jonger dus hopelijk allemaal nog in een wat betere staat
Ik vind het ook een heel mooie auto om te zien
E46 cabrio nadelen...
Doordat de aanschafprijs nu nog relatief hoog is, verwacht ik ook een hogere afschrijving
Technisch niet heel veel verder dan de E36
Waar het eigenlijk op neer komt is dat ik een E46 zeker zie zitten, alleen de financiele kant ben ik nog niet helemaal over uit.
Ik vermoed dat een mooie E36 328i of M3 een stuk waarde vaster zullen zijn dan een E46 cabrio, die moet nog een stuk daling in waarde gaan doormaken de komende jaren.
x BMW E36 316i Touring Sport Edition - 1999
x BMW E36 328i Touring M Sport - 1997
x BMW E36 325i Cabrio - 1994
x BMW E46 320i Touring - 2000
x BMW F20 116i Sport Line - 2012
x BMW F30 320i Sport Line - 2013
✓BMW F30 320i Modern Line - 2014
Op het forum staat een mooie E46 320 hardtop te koop voor 11,5k. Kijk anders even of je dit een mooie wagen vindt en of je dit bedrag er uberhaupt voor wil betalen, anders lekker de E36 houden 

Waar zie je het woord uniek te staan? Ik zeg alleen dat de cockpit een apart gedeelte isMParallel schreef:BMWboii E36 compact uniek? Dat is een half E30 dashboard met onderdelen die ze overhadden in de bak.
Ligt eraan hoelang je de auto houd.. Over 2 jaar is die minder waard, over 8 jaar zou dat verschil weinig zijn.Ik vermoed dat een mooie E36 328i of M3 een stuk waarde vaster zullen zijn dan een E46 cabrio, die moet nog een stuk daling in waarde gaan doormaken de komende jaren.
Dat laatste punt heb jij natuurlijk wel weer gelijk in, hoe langer je ook zo'n auto houdt, des te minder wordt de afschrijving per maand natuurlijk weer.
Het enige wat je bepaalt is (afhankelijk van de set) de ingaande en uitgaande demping en de hoogte (wat meestal altijd dmv de veervoorspanning gebeurt, helaas) maar de veersterkte kun je helemaal niet afstellen. Die is wat ie is toen die uit de fabriek kwam. Anders zouden er ook geen veren geleverd hoeven te worden in andere sterktes.Griffendahl schreef:...Maakt bij een schroefset niet echt uit he?? Je bepaald de veersterkte voor een groot deel zelf
Ik las het verkeerd. Het woord "apart" kan twee betekenissen hebben. Ik had de verkeerde te pakken. Dan snap ik ook niet helemaal wat je bedoelt overigens met hoe die apart is en bij een E36 niet (of juist wel).BMWBoii schreef:..Waar zie je het woord uniek te staan? Ik zeg alleen dat de cockpit een apart gedeelte is...
Mr. OEM
- benmaassen
Blijft lastig.
Succes met je keus.
Succes met je keus.
Ik vermoed dat bij de schroefset van eibach, eibach alleen de veersterkte misschien iets anders zal hebben bij de cabrio en touring, aan de andere kant zie je bij veel merken ook dat exact dezelfde set (met identiek onderdeelnummer) voor zowel de touring als de cabrio wordt aangeboden.
Ik zie het niet negatief in om het in ieder geval te proberen mocht ik weer een E36 kopen.
Rijdt het voor geen meter dan kan ik altijd nog voor andere veren kiezen.
Ik zie het niet negatief in om het in ieder geval te proberen mocht ik weer een E36 kopen.
Rijdt het voor geen meter dan kan ik altijd nog voor andere veren kiezen.
@MP
Aha, logische gedachte ook, begrijp het ''misverstandje''. Doelde erop dat de luchtroosters bij een E36 sedan etc (bij de bobbel voor de cockpit in het dashboard). echt bij de cockpit horen, terwijl bij de meeste BMW-modellen de cockpit echt een opzichzelf staand iets (dus geen luchtroosters/verwarmingsroosters die bij de bobbel zitten) is en dat vind ik veel mooier.
@Vince
''Dat laatste punt heb jij natuurlijk wel weer gelijk in, hoe langer je ook zo'n auto houdt, des te minder wordt de afschrijving per maand natuurlijk weer.''
Ja precies, maar ik weet niet of jij iemand bent die 5 jaar in dezelfde auto kan rijden.. Als ik zie hoevaak je gewisseld bent/wilt wisselen in een half jaartje
(touring-touring-cabrio-alles weg volgens mij:P )
Al een keuze gemaakt, of nog aan het nadenken?
Aha, logische gedachte ook, begrijp het ''misverstandje''. Doelde erop dat de luchtroosters bij een E36 sedan etc (bij de bobbel voor de cockpit in het dashboard). echt bij de cockpit horen, terwijl bij de meeste BMW-modellen de cockpit echt een opzichzelf staand iets (dus geen luchtroosters/verwarmingsroosters die bij de bobbel zitten) is en dat vind ik veel mooier.
@Vince
''Dat laatste punt heb jij natuurlijk wel weer gelijk in, hoe langer je ook zo'n auto houdt, des te minder wordt de afschrijving per maand natuurlijk weer.''
Ja precies, maar ik weet niet of jij iemand bent die 5 jaar in dezelfde auto kan rijden.. Als ik zie hoevaak je gewisseld bent/wilt wisselen in een half jaartje

Al een keuze gemaakt, of nog aan het nadenken?

Er speelt nog meer op de achtergrond wat mijn keuze zeker kan beïnvloeden.
Via mijn werk kan ik ook waarschijnlijk hele leuke dingen regelen, en dan veranderd de zaak weer helemaal.
Dus alles staat te koop, en ik wacht eerst rustig af wat dat wel of niet gaat brengen.
Via mijn werk kan ik ook waarschijnlijk hele leuke dingen regelen, en dan veranderd de zaak weer helemaal.
Dus alles staat te koop, en ik wacht eerst rustig af wat dat wel of niet gaat brengen.