325i Cabriolet
- benmaassen
Re: 325i Cabriolet - graag jullie mening...
Ik sluit me hierbij natuurlijk aan, de lijnen van de e36 zijn uniek, zo strak!
Van de nieuwe typen cabrio's zie je bijna niet meer dat het een cabrio is als ze
met de kap open rijden vanwege veel te hoog opgetrokken zijkanten.
Van de nieuwe typen cabrio's zie je bijna niet meer dat het een cabrio is als ze
met de kap open rijden vanwege veel te hoog opgetrokken zijkanten.
Zou ten alle tijden voor de E46 cabrio kiezen..
Ben misschien bevoordeeld aangezien ik de E36 cabrio nooit mooi heb gevonden, terwijl ik een E46 een schitterende auto vind (muv een sedan pfl)
- De E46 cabrio heeft imo een SCHITTEREND dashboard, zeker icm climate control (om over 16:9 nog maar te zwijgen
) itt de E36 die imo een ronduit lelijk dash heeft (met die dakgoot en die veel te grote omhuizing rond de cockpit)..
- De E36 is een klasse lager in het comfort: een E46 is veel geruislozer (dat ding hoor je zowat niet eens tijdens het stationair lopen, je hoort minder buitengeluiden etc..)
- Een E46 cabrio heeft voor mij een veel luxere uitstraling en in 9/10 gevallen meer opties..
Naja, eigenlijk is het lastig te zeggen aangezien de meeste dingen zijn gebaseerd op gevoel en smaak ipv feiten..
ps. Je hebt nu trouwens al een E36 cabrio toch, dus dan zou ik of een stap hogerop gaan en voor de E46 gaan of lekker houden wat ik had..
Ben misschien bevoordeeld aangezien ik de E36 cabrio nooit mooi heb gevonden, terwijl ik een E46 een schitterende auto vind (muv een sedan pfl)
- De E46 cabrio heeft imo een SCHITTEREND dashboard, zeker icm climate control (om over 16:9 nog maar te zwijgen

- De E36 is een klasse lager in het comfort: een E46 is veel geruislozer (dat ding hoor je zowat niet eens tijdens het stationair lopen, je hoort minder buitengeluiden etc..)
- Een E46 cabrio heeft voor mij een veel luxere uitstraling en in 9/10 gevallen meer opties..
Naja, eigenlijk is het lastig te zeggen aangezien de meeste dingen zijn gebaseerd op gevoel en smaak ipv feiten..
ps. Je hebt nu trouwens al een E36 cabrio toch, dus dan zou ik of een stap hogerop gaan en voor de E46 gaan of lekker houden wat ik had..

Nja dat is een kwestie van smaak. De een wil een e36 de ander een e46.
Terwijl ik juist een auto wil die ouder is dan mij
. Hij moet het gewoon helemaal zelf weten, allen punten naast elkaar leggen en dan vergelijken.
Terwijl ik juist een auto wil die ouder is dan mij

Wat doe je dan met een E36
Of ben je van 92 en is je E36 van 91 hehe 

Nee hij wil een 635 CSI 

- benmaassen
Dit is nou precies het verschil, ik heb laats in een e46 gereden en het lijkt wel of je in een electrische auto rijdt.BMWBoii schreef:: een E46 is veel geruislozer (dat ding hoor je zowat niet eens tijdens het stationair lopen, je hoort minder buitengeluiden etc..)
-
Geen buiten geluid maar ook geen motor geluid en dat is nou net zo lekker van zo'n heerlijk brommende oude 6 cylinder :-)
Daar heb je absoluut gelijk in Ben, het totale karakter van de E36 spreekt mij ook meer aan.
Het comfort, de luxe en het absoluut schitterende dashboard van de E46 spreken mij daarintegen ook weer enorm aan, sterker nog, ik vind het E46 dashboard misschien wel het mooiste dashboard ooit gemaakt door BMW, samen met het dashboard van de 8 serie.
Qua aanschafprijzen zijn de verschillen relatief klein tussen een hele nette en vol uitgeruste E36 cabrio en een zelfde uitgeruste E46 cabrio.
Aangezien beide auto's vast niet 1, 2, 3 verkocht zullen zijn, heb ik nog wel even om heel goed na te denken en te kijken wat ik straks ga doen.
Grootste nadeel van mijn nieuwe werk is dat ik wel "verpest" wordt door de auto's die ik dagelijks om me heen heb.....
Het comfort, de luxe en het absoluut schitterende dashboard van de E46 spreken mij daarintegen ook weer enorm aan, sterker nog, ik vind het E46 dashboard misschien wel het mooiste dashboard ooit gemaakt door BMW, samen met het dashboard van de 8 serie.
Qua aanschafprijzen zijn de verschillen relatief klein tussen een hele nette en vol uitgeruste E36 cabrio en een zelfde uitgeruste E46 cabrio.
Aangezien beide auto's vast niet 1, 2, 3 verkocht zullen zijn, heb ik nog wel even om heel goed na te denken en te kijken wat ik straks ga doen.
Grootste nadeel van mijn nieuwe werk is dat ik wel "verpest" wordt door de auto's die ik dagelijks om me heen heb.....
x BMW E36 316i Touring Sport Edition - 1999
x BMW E36 328i Touring M Sport - 1997
x BMW E36 325i Cabrio - 1994
x BMW E46 320i Touring - 2000
x BMW F20 116i Sport Line - 2012
x BMW F30 320i Sport Line - 2013
✓BMW F30 320i Modern Line - 2014
- benmaassen
Nou ik blijf lekker old school rijden, mij krijg je niet snel meer in zo'n electrisch ding.
Als ik electrisch wil rijden pak ik de bus wel. Ik woon in Arnhem he waar ze trolly bussen hebben
Als ik electrisch wil rijden pak ik de bus wel. Ik woon in Arnhem he waar ze trolly bussen hebben

Ik vind het E36 dashboard juist zo lekker uniek. Je zit er echt "in". Bij een E46 heb je veel meer afstand. Ik heb een half uur geleden nog in een E46 gezeten. Het is mooi, maar dat hele open spreekt me toch wat minder aan. Je zit meer op de bok. En niet diep weggezakt in een cockpit.
Nu ben ik dan wel erg verwend met interieur natuurlijk wat weer niet te vergelijken is met de doorsnee E36, maar dat geldt natuurlijk net zo goed voor een kale E46.
Nu ben ik dan wel erg verwend met interieur natuurlijk wat weer niet te vergelijken is met de doorsnee E36, maar dat geldt natuurlijk net zo goed voor een kale E46.
Mr. OEM
Laat ik het zo zeggen, als ik een cabrio kan vinden in de uitvoering en staat van mijn touring, dan wordt het vast en zeker een E36, want de touring rijdt zo ontzettend goed, alles klopt. Dus dat in combinatie met het dak eraf...
Dan kan ik ook mooi het Eibach onderstel, de M3 remmen en de wielen overzetten op de nieuwe caab.
Dan kan ik ook mooi het Eibach onderstel, de M3 remmen en de wielen overzetten op de nieuwe caab.
x BMW E36 316i Touring Sport Edition - 1999
Nja mijn vader houd helemaal niet van BMW behalve de 6 series, waarom?? Hij zegt dat ie het gevoel heb dat ie alle bmw's moet aantrekken.
Ach ja Mercedes rijder he hahahaha. Ook niets mis mee hoor, zeker als je een keer in een 55 CL AMG heb gereden
de 280 haalde ik wel 
Maar goed de E36 is zeker een unieke auto, met deze type auto heeft bmw een mijlpaal bereikt als het aan mij ligt!
Voor diegene die niet weet hoe de 635 eruit ziet tjeck spoiler
Ach ja Mercedes rijder he hahahaha. Ook niets mis mee hoor, zeker als je een keer in een 55 CL AMG heb gereden

Maar goed de E36 is zeker een unieke auto, met deze type auto heeft bmw een mijlpaal bereikt als het aan mij ligt!
Voor diegene die niet weet hoe de 635 eruit ziet tjeck spoiler

- Spoiler: Laat zien
- jordie E36
top auto!
staat zeker ook op mijn verlanglijstje. mooie foto ook, ´t kleurtje en de lichtgrijze lederen bekleding, en de alpina´s.
bmw liefhebber of niet, hier draait iedereen zijn nek voor om.

staat zeker ook op mijn verlanglijstje. mooie foto ook, ´t kleurtje en de lichtgrijze lederen bekleding, en de alpina´s.
bmw liefhebber of niet, hier draait iedereen zijn nek voor om.

Mercedes is een taxi. Audi is een mode hype. BMW is een begrip.
He Vincent,
jou kennende gaat het toch weer een E36 worden, ook ik ben vaak verwend geraakt van de nieuwe auto's om mij heen, maar de e36 heeft toch een rare aantrekkingskracht. Voor mij ook de reden geweest om voor een M3 cabrio te gaan, aangezien je in deze tijd nog fatsoenlijke E36'ers kan vinden zonder dat ze extreem duur hoeven zijn. En zoals je bij hebt kunnen zien zijn ze er nog wel, als je maar goed zoekt.
Succes met je keuzes, maar dat moet vast wel goed komen
jou kennende gaat het toch weer een E36 worden, ook ik ben vaak verwend geraakt van de nieuwe auto's om mij heen, maar de e36 heeft toch een rare aantrekkingskracht. Voor mij ook de reden geweest om voor een M3 cabrio te gaan, aangezien je in deze tijd nog fatsoenlijke E36'ers kan vinden zonder dat ze extreem duur hoeven zijn. En zoals je bij hebt kunnen zien zijn ze er nog wel, als je maar goed zoekt.
Succes met je keuzes, maar dat moet vast wel goed komen

✕ 318IS E36 coupé BJ'93 Mauritius Blauw
✕ 328I E36 coupé BJ'97 Avus Blauw
✓ M3 E36 cabriolet BJ'98 Nacht Blauw
Kijk ook naar BMWFAN op FaceBook!
✕ 328I E36 coupé BJ'97 Avus Blauw
✓ M3 E36 cabriolet BJ'98 Nacht Blauw
Kijk ook naar BMWFAN op FaceBook!