Overall gemiddelde 1:12,9 (zelfs zuiniger dan de fabrieksopgave van 1:12,5 dus)
Meest zuinige tank: 1:15,7
Minst zuinige tank: 1:11,3
Was echt 'best of both worlds' met lekker veel vermogen/koppel en (relatief) nog best zuinig ook!

Degids schreef:Mijn vorige auto was ook een LPG. Big smile aan de pomp inderdaad, maar je staat er dan ook wel heul vaak!
Ik had ook maar een 50 liter tank, omdat ik geen compromis wilde op het gebied van laadruimte.
Ik heb nog wel wat specifieke nadelen van LPG (hoeft niet op iedereen van toepassing te zijn):
- niet "after hours" tanken vond ik zelf een groot nadeel
- op vakantie in het buitenland moet je echt heel erg rekening houden met dat je LPG rijdt: beschikbaarheid van LPG, heel setje verloopnippels bij je hebben, in sommige armere landen is de kwaliteit van de LPG ook laag, dus goed je filters op tijd verwisselen. Als je door Oostenrijk reist om bijv. naar Kroatië te gaan, dan moet je dat echt heel goed plannen om niet zonder peut te komen zitten.
- je vrouw kan niet tanken (hahaha, dat zal per vrouw verschillen, maar mijn vrouw weigerde het om te proberen).
Quadrantz schreef:Ik heb zo'n 7jr geleden een Octavia gehad op LPG (lease auto), was toen net begonnen met werken dus nog niet veel keuze. Naast het vaak bij de pomp staan toen heb ik ook veel start problemen gehad. Althans hij startte wel maar moest altijd gas bij geven.
@FrankP_550i: heb je weleens het verschil uitgerekend met een diesel? Daar ben ik wel benieuwd naar!
Mijn 530D (gechipt naar 275pk) rijdt 1 op 14 en ik tank 1ltr voor € 0,99. Actieradius van ongeveer 1000km.
Wegenbelasting is een stukje hoger wel maar voor een paar tientjes verschil per maand zou ik liever een diesel rijden...