Origineel interieur:
Nu met carbon interieurlijsten (klik op de foto voor een beter beeld):
(inderdaad - de pook is hier nog niet gedaan ..)
Close-up:
Het flipperstuur heeft nu ook een carbon kap gekregen:
Toen ik de BMW zag staan van NIck - die het carbon werk heeft gedaan - vond ik de carbon nieren ook wel mooi, dus:
Staat wel mooi, dat zwarte front:
Al het carbon werk is gedaan door Nick van Carbon Technics in Terneuzen, hij doet dit werk meestal in weekends.
Nick is werkzaam bij een BMW M Performance Center in Belgie en heeft een 5 jarige opleiding bij BMW Performance in Duitsland gevolgd. Ik ken geen monteur die preciezer werkt dan hij; geen enkel detail ontsnapt aan zijn oog en hij blijft er heel bescheiden onder, maar deze jongen kent BMW's als zijn broekzak.
Kijk eens op
http://www.carbontechnics.nl
Hij is in Belgie gaan werken vanwege de mentaliteit van de NL'se BMW dealers. Dingen die gerepareerd kunnen worden, worden in NL gewoon vervangen. Bij het BMW Performance Center waar hij werkt kunnen ze zoveel zelf ontwikkelen. Als voorbeeld gaf hij een kabel om de LCI achterlichten in een pre-LCI model aan te sluiten; hebben ze zelf ontwikkeld en alles werkt zonder foutmeldingen.
Een flipperstuur inbouwen in een Steptronic E60/61 doet hij in een half uur tijd; de dealer die ik op het oog had, zegt er 2 uur tijd voor nodig te hebben; ik kreeg een offerte van 375 euro incl. onderdelen van 100-120 euro. Wat een geldklopperij - maarja, in het land der blinden is éénoog koning en dan kleden we de klant uit tot op z'n onderbroek !! :r
Ik heb die afspraak vandaag gecancelled en ga binnenkort terug naar Nick voor de inbouw van het stuur (hij heeft er al meerdere gedaan en wist precies wat ik wilde).
Heerlijk dat er nog zulke vakmensen bestaan ! Check de link hierboven voor zijn gegevens als je vragen hebt over carbon parts.
"If everything seems under control, you're just not going fast enough" - Mario Andretti