Pagina 2 van 2

Re: Motorswap, M50B20 > M50B25/M52B28?

Geplaatst: 15 apr 2010, 20:20
door Madness
Dat ligt heel erg aan mijn budget en de rest van de uitgaven aan de auto, het is dat ik nu full time kan werken ivm. eerder afronden studie, maar na de zomervakantie moet k het weer doen met mn hongerloontje van me weekend baantje :P

Dus mocht de vakantie niet te duur worden (h)

Re: Motorswap, M50B20 > M50B25/M52B28?

Geplaatst: 15 apr 2010, 20:27
door Cliff
Ben benieuwd!

Re: Motorswap, M50B20 > M50B25/M52B28?

Geplaatst: 06 jun 2010, 13:56
door Kaantjee
Ik heb mijn 318i omgebouwd na 2.5 m50b25, plug & Play, ik had nog wel kleine dingetjes moeten aanpassen/verplaatsen, maar van 6 naar 6 cilinder is piece of cake..

MAAR m52 heeft startonderbreker, dus zit je daar weer mee, beter is een M50 voor 94, deze hebben geen startonderbreker ;)

Re: Motorswap, M50B20 > M50B25/M52B28?

Geplaatst: 16 jun 2010, 02:04
door MParallel
Madness schreef:...Tevens schijnt een M52 een lange slag motor te zijn en een 325 een korte slag, hierdoor zou je de M52 hoger in de toeren moeten houden?...
Vraag me af waar mensen dit soort info vandaan halen, of beter gezegd, op baseren. Want dit staat echt nergens geschreven, omdat het volstrekt onzin is.

De .3 litere grotere inhoud is verkregen door de slag vergroten (BxS van 328i is 84mm x 84mm) die van de 325 weet ik niet, maar is iets korter. Dit maakt van de een nog geen lange slag motor en van de andere niet.

Daarnaast draaien motors met een korte slag (denk een japanse 4-in-lijn) een motorfiets) juist hogere toeren. Een lange slag motor (denk aan een V-Twin blok) draait juist veel lagere toeren. Die heeft wel weer meer koppel.

De 328i piekt zowel in vermogen als koppel eerder dan een 325 (een blok wat graag toeren maakt) en wat je dus vooral niet moet doen met een 328i is hem hoger in toeren houden. Daar doet ie dus juist niks (meer).

Afgezien dat de M52 motor nieuwer is, staat de 325i juist bekend om zijn "wilde" karakter. Deze motor draait makkelijker meer toeren en wordt over het algemeen ook beschouwd als een ideale motor voor trackdays. Daarnaast zal het gietijzeren blok ook meer bulletproof zijn dan het gehele alu blok van de 328i.


JurT: Vertel mij eens over 328i blokken met standaard 210pk?

Re: Motorswap, M50B20 > M50B25/M52B28?

Geplaatst: 16 jun 2010, 20:19
door JurT
MParallel schreef:JurT: Vertel mij eens over 328i blokken met standaard 210pk?
Wat wil je weten dan?

Re: Motorswap, M50B20 > M50B25/M52B28?

Geplaatst: 24 jun 2010, 15:05
door MParallel
Waar die informatie vandaan komt.

Re: Motorswap, M50B20 > M50B25/M52B28?

Geplaatst: 24 jun 2010, 19:01
door JurT
Van betrouwbare bronnen. :D

De 328i, is op 193pk gezet door bmw ivm de wegenbelasting die je betaalt voor het vermogen in duitsland. De gemiddelde standaard 328i op de rollenbank zit op een +/- 210 pk. Braspenning had regelmatig die 2.8 blokjes en ik heb er wel eens een uitdraai van gezien bij hem. Weet niet welke bank het was. Ook bij Bas Roos rijden er een aantal klanten rond in een 328i die toendertijd standaard waren, die gerold om en nabij de 210 pk uit kwamen. Op driving fun is er ook een heel topic over te vinden. Op syndicat.de waren er ook meerdere topics over.

Re: Motorswap, M50B20 > M50B25/M52B28?

Geplaatst: 12 jun 2011, 19:56
door DeDikkeBeer
en Madness is het je gelukt :P? Ik ben namelijk wel benieuwd, heb zelf ook met de gedachte gespeeld om mijn 320 te swappen.

Re: Motorswap, M50B20 > M50B25/M52B28?

Geplaatst: 13 jun 2011, 23:14
door Madness
Auto staat momenteel geschorst en gestript in de garage, moet nog naar de kooibouwer maar die heeft nog geen tijd :-(
Swap zal van de zomer plaatsvinden en gebeuren door Vlasblom Porsche Tuning.
Hij doet het voor een leuke prijs waar ik mij zelf geen gezeur mee op de hals ga halen :-P

Re: Motorswap, M50B20 > M50B25/M52B28?

Geplaatst: 14 jun 2011, 10:38
door rajino
driften met automaat?

Re: Motorswap, M50B20 > M50B25/M52B28?

Geplaatst: 14 jun 2011, 11:03
door Madness
Nee, blijf gewoon bij een handbak.