Electrisch raam

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Di_Luca88

Re: Electrisch raam

Bericht door Di_Luca88 » 03 jan 2008, 12:10

je hebt helemaal gelijk

:x :x
..Bmw Maakt RIjden Geweldig..

Mark

Bericht door Mark » 03 jan 2008, 12:24

Wil verder niet zeggen dat ik je geen gelijk geef..
Maar dat terzijde..

FF Ontopic aub *D
:ontopic:

ramio

Bericht door ramio » 07 jan 2008, 23:25

doezel schreef:Als zo'n nokje losschiet/afbreekt kàn het gaan kraken aangezien dan het mechanisme bij de motor scheef gaat trekken (was in ieder geval bij mij rechtsvoor het geval) Dan loopt er een stalen draad over een spoel niet meer soepel. Het kan ook zijn dat je hele raam niet meer op en neer gaat (was linkssvoor het geval bij mij; beide nokjes afgebroken. Hierdoor werd wel de rest van het mechanisme niet beschadigd en kon ik het dus oplossen door 4 tie-wraps.)
YESSS ..... I DID IT MYSELF !

Ik ben vandaag aan de slag gegaan met de handleiding bij de hand. Het was nogal stormachtig weer en mogelijk ook nog kans op regen, dus ik ben de parkeergarage van een grote supermarkt ingedoken. ghe ghe

Maar inderdaad..... nadat ik uiteindelijk het mechanisme ( de geleiderails met kabel en al ) had gedemonteerd, begreep ik precies waar de nokjes zouden moeten zitten.
Het viel al meteen op dat 1 van de geleiders vrij over de rail kon bewegen, deze zat niet vast aan de staalkabel. En dat was dus ook het probleem. Een nokje afgebroken.
Enne...... voor het geval dat, ook maar meteen de andere geleider vast gegespt met tie-wraps.

Ik heb vandaag mooi effe € 250 in m'n zak gehouden; dit rekent de dealer ongeveer voor een nieuw mechanisme incl inbouwen.
Ik ben ontzettend blij dat ie het weer doet, en zo trots als een apie dat ik het zelf heb weten te fixen.

Bedankt allemaal

doezel
Contacteer:

Bericht door doezel » 08 jan 2008, 09:07

Super! :duimen:
Laatst gewijzigd door Farl op 25 mei 2010, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van voorgaand bericht verwijderd

Imausr

Bericht door Imausr » 21 mei 2010, 10:22

Ik heb de tiewrap methode ook toegepast en het werkt perfect!
Het raammechanisme heb ik in de deur gelaten. Om er goed bij te kunnen heb ik de accu aangesloten gehouden zodat ik het raam naar beneden/boven kon doen. :!

with-style

Bericht door with-style » 29 aug 2010, 19:29

waar haal je de kit voor het regenscherm? brezan heeft het niet..
Rijden alsof je in een achtbaan zit..

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”