19'' alpina lopen aan op een sedan :(
Re: 19'' alpina lopen aan op een sedan :(
zou zowieso de wielkasten al laten rollen en ind. voor een smallere achter band gaan een 245. rij zelf met een m onderstel met sloffen van voor 225/35/19 8j en achter 235/35/19 9j op een touring en er loop nog niks aan . dinsdag gaat hij omlaag met een kw kit en de kasten worden nog gerold
touring is het mooiste touring is het mooiste touring is het mooiste touring is het mooiste
Re: 19'' alpina lopen aan op een sedan :(
Hey, top ik ga morgen gelijk bellen voor het uitrollen van mij wielkasten. Ik hou jullie op de hoogte van de kosten en kwaliteit
Het is tenminste ook lekker dichtbij, hopen dat het ook goed kwaliteit is.
Het is tenminste ook lekker dichtbij, hopen dat het ook goed kwaliteit is.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: 19'' alpina lopen aan op een sedan :(
ok ben benieuwd na het resultaat . hier op een plaats kosten de wielkasten +- 180 per kant voor te laten rollen kan je vergelijken
touring is het mooiste touring is het mooiste touring is het mooiste touring is het mooiste
Re: 19'' alpina lopen aan op een sedan :(
Ik heb vandaag gebeld naar het bedrijf DENI.
Het uitrollen van de wheelkasten/ spatbord kost 40 euro per kant. Dat is zeker niet duur en het is dichtbij voor de mensen die baarlo te ver vinden. Het uitrollen moet nog gebeuren. Ik hou jullie op de hoogte.
Het uitrollen van de wheelkasten/ spatbord kost 40 euro per kant. Dat is zeker niet duur en het is dichtbij voor de mensen die baarlo te ver vinden. Het uitrollen moet nog gebeuren. Ik hou jullie op de hoogte.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
-
Griffendahl
Re: 19'' alpina lopen aan op een sedan :(
Let vooral goed op de afwerking. 't Is belangrijk dat alles netjes afgewerkt wordt en dat het niet gaat roesten !! De afwerking is belangrijker als het rollen zelf. Laat je vantevoren in ieder geval goed informeren hoe ze dat aanpakken voor je besluit je spatborden daar te gaan rollen. Tevens moet je er goed op letten dat ook de parker waarmee de achterbumper vast zit gewijzigd wordt anders snijdt die vanzelf een keer je band stuk zodra je gaat verlagen.
Als ze dat goed doen en ze nemen die parker ook mee heb je voor 40 euro een heel strakke prijs imho...
Als ze dat goed doen en ze nemen die parker ook mee heb je voor 40 euro een heel strakke prijs imho...
Re: 19'' alpina lopen aan op een sedan :(
hey bedankt voor de tip, ik heb meteen een e-mail gestuurd over meer informatie wat betreft de afwerking, aanpak en het verplaatsten van de parker.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: 19'' alpina lopen aan op een sedan :(
Je zou ook nog de ET waarde van de velg aan kunnen laten passen bij wheelcare mits ze niet extreem aanlopen ze kunnen daar makelijk een paar mm afdraaien heb dit bij de M3 velgen ook gedaan.
Maar heb me wielkasten ook laten doen en daar pak je wel meer winst mee.
Heb nu dezelfde velgen als scooby79 en heb deze even onder mijn autogehad met een 255 band en heb nog ruimte over, dus dat is altijd lekker mocht je weer eens wat anders zien,
Maar heb me wielkasten ook laten doen en daar pak je wel meer winst mee.
Heb nu dezelfde velgen als scooby79 en heb deze even onder mijn autogehad met een 255 band en heb nog ruimte over, dus dat is altijd lekker mocht je weer eens wat anders zien,
Re: 19'' alpina lopen aan op een sedan :(
Gisteren heb ik een kleinere achterbanden laten monteren, namelijk 255-30-19 yokohama's. De wielkasten zijn nog niet uitgerold. De velgen achter lopen nu alleen aan als ik met 50 over een drempel rijd met 2 mensen achterin, hij loopt rechts aan dat is ook vanwege een schokdemper die nog lek is en nog zal vervangen. maar anders zal die denk ik niet meer aanlopen.
Dus eigenlijk kan je dus met een NIET verlaagde e46 sedan zonder te rollen achter met 255 rijden. Je moet alleen een beetje rekening houden met de drempels ALS er mensen achterin zitten. Op de snelweg heb je nergens last van zelfs niet met 265.
Nou reed ik ook al een tijdje ongeveer 1,5 maand met een 265/30/19 michelin pilot sport 2 banden achter, die liepen op de dezelfde manier aan als met 255, Dus mijn ervaring is nu: Rijd je sowieso altijd rustig over drempels kan je zelfs 265 monteren ( met mensen achterin).
255 en 265 heeft niet veel verschil, 265 is 'ietsje' boller maar valt reuze mee. Dus als je niet een e46 verlaagd heb kan je dus met max uitrollen ook 265 monteren + 265 rijd wel iets lekkerder.
Maar wil je het natuurlijk goed doen , dan gewoon lekker uitrollen bij dreamworks cartuning. Ik ga zelf nog even kijken hoe het bevalt en anders zal ik ook binnekort toch maar laten uitrollen.
Dus eigenlijk kan je dus met een NIET verlaagde e46 sedan zonder te rollen achter met 255 rijden. Je moet alleen een beetje rekening houden met de drempels ALS er mensen achterin zitten. Op de snelweg heb je nergens last van zelfs niet met 265.
Nou reed ik ook al een tijdje ongeveer 1,5 maand met een 265/30/19 michelin pilot sport 2 banden achter, die liepen op de dezelfde manier aan als met 255, Dus mijn ervaring is nu: Rijd je sowieso altijd rustig over drempels kan je zelfs 265 monteren ( met mensen achterin).
255 en 265 heeft niet veel verschil, 265 is 'ietsje' boller maar valt reuze mee. Dus als je niet een e46 verlaagd heb kan je dus met max uitrollen ook 265 monteren + 265 rijd wel iets lekkerder.
Maar wil je het natuurlijk goed doen , dan gewoon lekker uitrollen bij dreamworks cartuning. Ik ga zelf nog even kijken hoe het bevalt en anders zal ik ook binnekort toch maar laten uitrollen.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: 19'' alpina lopen aan op een sedan :(
Na al een tijdje met deze set velgen te hebben gereden, begint die voor toch wat meer te zoeken, dan bedoel k echt trekken uit me handen, dit heeft ook te maken met de slijtage van voorbanden die zijn bijna kaal, maar worden binnekort vervangen en word het meteen uitgelijnd.
Nu wil ik bij mijn velgen de Et-waarde laten aanpasse, zodat ze meer bij de org. et waarde komen.
Ik heb voor et 38 en achter et 43. Het blijkt dat de et waarde vooral voor een wereld van verschil kan uitmaken.
Me zwager heeft dezelfde auto met voor et 42 en dat rijd veleeeeee malen beter. Vandaar dat ik mijn voor velgen wil laten aanpassen bij wheelcare (aanradertje van erik ridder).
Nu mijn vraag: Hoeveel adviseren jullie mij als ik het laat doen om er van af te laten draaien? ik dacht zelf aan van voor Et 38 naar Et 42 (4 mm eraf).
En achter wil ik er ook wat laten afdraaien zodat ivm met wielkasten uitrollen dan misschien toch weer een 265 band op kan.
Ik dacht zelf van et 43 naar et 45/46 Of nog hoger als het kan?
Hoeveel zal ik er laten afdraaien zodat het niet aanloopt aan de binnekant?
Mvg,
Danish
Nu wil ik bij mijn velgen de Et-waarde laten aanpasse, zodat ze meer bij de org. et waarde komen.
Ik heb voor et 38 en achter et 43. Het blijkt dat de et waarde vooral voor een wereld van verschil kan uitmaken.
Me zwager heeft dezelfde auto met voor et 42 en dat rijd veleeeeee malen beter. Vandaar dat ik mijn voor velgen wil laten aanpassen bij wheelcare (aanradertje van erik ridder).
Nu mijn vraag: Hoeveel adviseren jullie mij als ik het laat doen om er van af te laten draaien? ik dacht zelf aan van voor Et 38 naar Et 42 (4 mm eraf).
En achter wil ik er ook wat laten afdraaien zodat ivm met wielkasten uitrollen dan misschien toch weer een 265 band op kan.
Ik dacht zelf van et 43 naar et 45/46 Of nog hoger als het kan?
Hoeveel zal ik er laten afdraaien zodat het niet aanloopt aan de binnekant?
Mvg,
Danish
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
-
Griffendahl
Re: 19'' alpina lopen aan op een sedan :(
Ten eerste: Ik zou het niet afdraaien, ik vind dat echt een oplossing van niks... Zorg voor goede banden en uitlijning... Ik rijd zelf met 8,5 ET40 op de vooras en ervaar die problemen totaal niet.
Ten tweede: Met ET45 kan er nog steeds geen 265 band op... Geloof me, mijne zijn ook ET45 achterop en daar kan echt geen 265 op... Ik moest voor 255 al max rollen
Die 2mm voor ET43 heb ik overigens wel, dus ook met ET43 zou ik er wel 255's omkrijgen zonder problemen.
Kortom ik adviseer niet de velgen te laten afdraaien, ik zou er gewoon voor zorgen dat de rest goed in orde is...
Ten tweede: Met ET45 kan er nog steeds geen 265 band op... Geloof me, mijne zijn ook ET45 achterop en daar kan echt geen 265 op... Ik moest voor 255 al max rollen
Kortom ik adviseer niet de velgen te laten afdraaien, ik zou er gewoon voor zorgen dat de rest goed in orde is...
Re: 19'' alpina lopen aan op een sedan :(
Afdraaien zou ik persoonlijk niet zo snel laten doen...
Over je achterkant. Waarom niet eerst laten rollen (als je dit toch al wilt laten doen) om te kijken of de 265 gaat passen? Loopt ie nog steeds aan kun je altijd nog beslissen om te laten afdraaien.
Over je achterkant. Waarom niet eerst laten rollen (als je dit toch al wilt laten doen) om te kijken of de 265 gaat passen? Loopt ie nog steeds aan kun je altijd nog beslissen om te laten afdraaien.
Re: 19'' alpina lopen aan op een sedan :(
Lekker snel
@ griffendahl, we hebben bijna dezelfde maten van de velgen, en die 2 mm voor zou niet zoveel moeten uit maken nee qua rijgedrag.
Als ik het zo hoor dat jij er helemaal geen last van heb, dan zal ik maar eerst de bandjes (yokohama's) en de uitlijning aan laten pakken. Dan kan ik altijd nog kijken.
Oh ja en ik heb nu een 235/35/19 band, je raadde me op de meeting een 225/35/19 aan toch? die zal vast ook minder zoeken dan 235? Heb je trouwens dan met 225 wel een beetje velgenrandbescherming?
@ pir3lly: 265 gaat niet passen, heeft griffendahl ook al ondervonden. De wielkasten dan maar eerst aanpakken.
Tnx voor jullie snelle reactie. Hou jullie op hoogte.
@ griffendahl, we hebben bijna dezelfde maten van de velgen, en die 2 mm voor zou niet zoveel moeten uit maken nee qua rijgedrag.
Als ik het zo hoor dat jij er helemaal geen last van heb, dan zal ik maar eerst de bandjes (yokohama's) en de uitlijning aan laten pakken. Dan kan ik altijd nog kijken.
Oh ja en ik heb nu een 235/35/19 band, je raadde me op de meeting een 225/35/19 aan toch? die zal vast ook minder zoeken dan 235? Heb je trouwens dan met 225 wel een beetje velgenrandbescherming?
@ pir3lly: 265 gaat niet passen, heeft griffendahl ook al ondervonden. De wielkasten dan maar eerst aanpakken.
Tnx voor jullie snelle reactie. Hou jullie op hoogte.
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
Re: 19'' alpina lopen aan op een sedan :(
Klopt, 265 is inderdaad aan de brede kant.
Maar als je die banden toch al hebt en je wilt toch al rollen, waarom dan niet proberen. Je weet maar nooit.
Geen enkele twee auto's zijn exact hetzelfde. Daarbij willen verschillende merk banden ook nog wel eens uitmaken. Bij de een is de wang dikker/breder dan bij de ander.
Maar als je die banden toch al hebt en je wilt toch al rollen, waarom dan niet proberen. Je weet maar nooit.
Geen enkele twee auto's zijn exact hetzelfde. Daarbij willen verschillende merk banden ook nog wel eens uitmaken. Bij de een is de wang dikker/breder dan bij de ander.
Re: 19'' alpina lopen aan op een sedan :(
Ik had een 265 achter, die liep toen aan en omdat die toch vervangen moest worden had ik op aanrader van eerdere berichten in dit topic toch maar een 255 band gemonteerd en de hoop opgegeven voor 265. Wielkasten wil ik sowieso wel laten uitrollen in baarlo, en als de 255 weer vervangen moeten worden zal k zeker wel een poging wagen voor 265 :> wie weet
, mocht het niet gaan dan zet ik er weer een 255 op.
Maar dat aanlopen irriteert nog niet ontzettend, maar na de verlaging die ik wil gaan doen zal dat wel zo zijn.
Nu erger ik me vooral aan het zoeken/trekken van de voorkant...
Maar dat aanlopen irriteert nog niet ontzettend, maar na de verlaging die ik wil gaan doen zal dat wel zo zijn.
Nu erger ik me vooral aan het zoeken/trekken van de voorkant...
M3 e46 Individual Estoril Blue| Eissenman sport 4x76| KW v2 | Porsche 4pot klauwen | csl schijven | powerflex zwart in subframe/diff/RTABS | Michelin cup +
-
Griffendahl
Re: 19'' alpina lopen aan op een sedan :(
Ik zou ook even je draagarmrubbers checken...
En ik zou echt 225/255 monteren ipv 235/265, is eigenlijk in alle opzichten gewoon gunstiger zowel qua rijeigenschappen als hoe het past. Maten zijn idd niet altijd 100% gelijk maar als je een idee hebt hoe krap het bij mij is heb je wel iets speling maar ik denk niet zo veel... Een 265 band zat bij mij bijna klemvast in de wielkuip, 255 geeft geen problemen
Aanlopen moet je gewoon ten alle tijden willen voorkomen, ook al irriteert het niet. Het is slecht voor zowel je banden als je carrosserie.
Verder weet ik niet hoe jij gaat verlagen trouwens, maar ik heb een KW schroefset en dan is ET40 de maximale ET waarde anders gaat mijn velgrand tegen mijn veerpoot schuren...
En ik zou echt 225/255 monteren ipv 235/265, is eigenlijk in alle opzichten gewoon gunstiger zowel qua rijeigenschappen als hoe het past. Maten zijn idd niet altijd 100% gelijk maar als je een idee hebt hoe krap het bij mij is heb je wel iets speling maar ik denk niet zo veel... Een 265 band zat bij mij bijna klemvast in de wielkuip, 255 geeft geen problemen
Aanlopen moet je gewoon ten alle tijden willen voorkomen, ook al irriteert het niet. Het is slecht voor zowel je banden als je carrosserie.
Verder weet ik niet hoe jij gaat verlagen trouwens, maar ik heb een KW schroefset en dan is ET40 de maximale ET waarde anders gaat mijn velgrand tegen mijn veerpoot schuren...

