Pagina 2 van 2
Re: Veerpootbrug
Geplaatst: 07 aug 2009, 07:52
door Griffendahl
Je auto wordt torsiestijver op zijn zwakste plek en dat zul je wel vernemen met een beetje sportief rijden.
Re: Veerpootbrug
Geplaatst: 07 aug 2009, 09:01
door DJLeonardo
Wat het doet is het bewegen van de 2 veerpoten t.o.v. elkaar tot bijna 0 verminderen.
Bij het nemen van een bocht buigen de 2 veerpoten aan de bovenkant naar elkaar toe. Als er sporen in de weg zitten dan reageren de veerpoten onafhankelijk van elkaar op deze oneffenheden.
Met de veerpootbrug fixeer je de veerpoten aan elkaar waardoor ze iig niet meer onafhankelijk van elkaar torderen.
Wanneer merk je het bij "gewoon" rijgedrag:
-spoorvorming in de weg, de auto trekt minder en wordt rustiger op het stuur
-bijna lange bochten op wat hogere snelheid (klaverblad, afrit etc) hoef je je stuur veel minder te corrigeren tijdens de bocht. Je stuurt in en het stuur blijft in die stand sturen.
-bochtjes in B weggetjes, het stuur voelt wat directer aan. Dit is bij de e46 wat minder omdat hij van nature best stabiel is (tenzij je slechte draagarmrubbers hebt o.i.d.)
Re: Veerpootbrug
Geplaatst: 08 aug 2009, 14:39
door Safar
Klopt allemaal, maar laten we niet overdrijven. Met een veerpootbrug merk je maar een heel erg klein beetje van al die punten. Hij doet z'n werk maar wil je echt verschil merken door de bochten moet je dikkere anti-roll bars nemen.
Kortom, een veerpootbrug is zeker de moeite waard, maar niet voor EUR 250+ waar je ze regelmatig voor ziet.
Re: Veerpootbrug
Geplaatst: 16 aug 2009, 08:54
door DJLeonardo
Een nieuwe Wiechers alu is rond de 150 euro. Een 2e handsje onder de 100. Je hebt ook dingen van Sparco e.d. van ijzer. werkt ook.
Re: Veerpootbrug
Geplaatst: 16 sep 2010, 09:26
door Harm78
Om eens een oud topic omhoog te schoppen... ik zit erover te denken om een veerpootbrug te nemen. Als ik eropm google, kom ik deze tegen:
http://www.cargoods.nl/shop/veerpootbru ... g-bmw-e46/
Voor 45 euro... nou lijkt 't me typisch zoiets waar weinig mis aan kan zijn, het is tenslotte maar een stuk metaal wat je met een paar moertjes vastzet op de veerpoten. Maar dan vraag ik me dus af waarom je er 100 of 150 euro voor zou betalen
En past zo'n ding altijd bij iedere motor? Bij een 320D bijvoorbeeld?
Re: Veerpootbrug
Geplaatst: 16 sep 2010, 09:44
door Opt1mus
Uit ervaring weet ik dat 'ie op een 320d past, je moet dan wel een brug voor een 6 cilinder benzine kiezen volgens mij.
Re: Veerpootbrug
Geplaatst: 16 sep 2010, 19:03
door Harm78
hm misschien eens naar een veerpoorbruggenwinkel gaan dan
Ik snap alleen niet zo waarom ze er voor 45 euro zijn maar ook voor 150. In de basis is 't toch gewoon een stuk metaal? Zo eentje van 45 is nog wel leuk om eens te proberen of 't merkbaar verschil oplevert
Re: Veerpootbrug
Geplaatst: 16 sep 2010, 20:58
door Fabian79
en het scheelt echt wel als je een beetje gaat doorrijden

Re: Veerpootbrug
Geplaatst: 18 sep 2010, 14:36
door Harm78
Dat doe ik uiteraard niet
Zit trouwens de pluspool van de accu niet in de weg voor een veerpootbrug?
Re: Veerpootbrug
Geplaatst: 14 dec 2010, 11:27
door Phantom
Ik heb bij mijn veerpootbrug ook uitsparing voor dat accu doosje, maar ik moet wel die ring eronder krijgen.
Weet iemand hoe je dat accudoosje even los kunt maken? Lijkt alsof er zo'n kunststof popnagel in zit.
Als ik em los kan krijgen kan ik de veerpootbrug plaatsen en dan het doosje er weer op.
Re: Veerpootbrug
Geplaatst: 14 dec 2010, 11:49
door Richel88
Waarschijnlijk zit er zon plug in. Die trek je eruit, en dan vervolgens de gehele plug. snapje m? Anders kijke we vanaaf wel ff

Re: Veerpootbrug
Geplaatst: 14 dec 2010, 12:51
door Phantom
Thnx, zal het vanmiddag nog eens goed bekijken
