Pagina 2 van 4
Re: Achterkant verHOGEN
Geplaatst: 07 mei 2009, 19:58
door DJLeonardo
Griffendahl schreef:
Icm met de verkeerde ET waarde en velgbreedte kan dit de verkeerde bandenmaat zijn voor een sportonderstel.....
Ja, alleen dat is niet zijn vraag. Hij wil terug naar de oude situatie (die wel werkte) en hij wil weten waarom het nu ineens niet meer goed. Dat heeft niks met verkeerde ET waarde te maken, dat openbaart zich pas omdat ie verkeerde VEREN heeft kregen (of althans niet degene die hij had willen hebben n.l. de originele standaard veren)
Griffendahl schreef:wat je op die laatste foto eronder hebt zijn wel degelijk verlagingsveren of anders minimaal M-sport (verlagings)veren
precies

Re: Achterkant verHOGEN
Geplaatst: 07 mei 2009, 20:05
door MaikelK
Der is nu naar mijn weten een veer van de zelfde lengte met een groen streepje onder gekomen
En een veer met rood blauw naast elkaar en een rood streepje op de spiraal erboven!
Dat was het 2de setje van van Essen heeft opgestuurd!
Orginele veer die nog heel was, 25cm
De 4 veren bij van Essen vandaan, 25cm!!!!!!
Re: Achterkant verHOGEN
Geplaatst: 07 mei 2009, 20:06
door DJLeonardo
Dan waren het geen M veren. Is het wel goed gemonteert? Niet iets vergeten ofzo?
Re: Achterkant verHOGEN
Geplaatst: 07 mei 2009, 20:07
door Griffendahl
Ja, die 25cm is de lengte als ze er niet onder zitten, maar onder belasting hebben ze overduidelijk niet dezelfde lengte !! Kortom de veerconstante is anders en dus zijn het overduidelijk andere (verlagings)veren.
Re: Achterkant verHOGEN
Geplaatst: 07 mei 2009, 20:07
door MaikelK
Niks vergeten, dat weet ik zeker! Heb namelijk geholpen met onder vandaan halen en onder zetten!
Ik zit echt met men handen in het haar, ik word hier gek van (|
Re: Achterkant verHOGEN
Geplaatst: 07 mei 2009, 20:11
door Griffendahl
Even heel concreet:
Naar de dealer rijden, op chassisnummer een set achterveren halen... Die eronder zetten en je probleem is opgelost.
Re: Achterkant verHOGEN
Geplaatst: 07 mei 2009, 20:12
door DJLeonardo
Griffendahl schreef:Ja, die 25cm is de lengte als ze er niet onder zitten, maar onder belasting hebben ze overduidelijk niet dezelfde lengte !! Kortom de veerconstante is anders en dus zijn het overduidelijk andere (verlagings)veren.
Dat zou idd wel eens kunnen. Ik was in de war met het verschil tussen M veren en Eibach zoals hier:

Daar zit dus wel verschil in. Kan idd zijn dat dat met standaard en M veren niet het geval is.
Re: Achterkant verHOGEN
Geplaatst: 07 mei 2009, 20:15
door R.H.
Heb je je oude veren nog?
Je kan ook misschien even je aantal wikkelingen tellen en vergelijken met die die er nu onder zitten.
Ik zeg ook maar even wat, misschien klopt dit voor geen meter?

Re: Achterkant verHOGEN
Geplaatst: 07 mei 2009, 21:15
door DJLeonardo
Volgens mij heb je geen M veren gekregen want die hebben dus idd (heb net nog gekeken) een witte stip. Misschien veren voor een e36 of zoiets? Zien d'r tenslotte hetzelfde uit en is hetzelfde systeem. Maar idd wat Griff zegt: terug naar de dealer. Als zij niet zien dat het niet klopt dan zijn het prutsers (wat het vaak toch al zijn (| )
Re: Achterkant verHOGEN
Geplaatst: 07 mei 2009, 22:16
door hanse46
DJLeonardo schreef:Dan waren het geen M veren. Is het wel goed gemonteert? Niet iets vergeten ofzo?
Waarom zijn het dan geen M-veren? Ik heb ook M-veren, maar met blauwe en rode streepjes erop hoor! Dat verschilt dus kennelijk ook nog onderling..
Re: Achterkant verHOGEN
Geplaatst: 07 mei 2009, 22:47
door MaikelK
Ik heb nu de veer die nog goed was voordat we gingen wisselen gewisseld met die waar nu een groene onderzat.
Nu heb ik links blauw rood en een spiraal daarboven een rood streepje.
Nu heb ik rechts een blauw streep je op de ene en een blauw streepje op de andere spiraal
De rechtse heeft drie wikkelingen, de rechtse weet ik niet.
Onder de rechtse hebben we ook nog een rubber gemaakt van 6mm, nu is het vanaf de bovenkant velg tot onderkant spatbord 10,2cm.
Links is het 9,5cm, dus hier doen ik ook nog een rubber onder.
Ik kan der nu aan de rechter kant 2 vingers tussen steken, dat is al veel beter als geen vinger!
En eventjes naar de dealer rijden, dan moet ik 2 keer 80km =160km rijden. Week wachten en hopen dat het goed is.
Als ik echt eens tijd en geld over heb, dan komen der misschien wel andere veren onder! Eerst los ik het zo op!
Van de week komen der wel foto's. Vanaf morgen heb ik het druk...!!
Morgen 19jaartjes oud!

Re: Achterkant verHOGEN
Geplaatst: 07 mei 2009, 23:04
door DJLeonardo
Gefeliciteerd! Toch ook wel respect als je met je 19e een e46 320 rijdt. Als ik jou was zou ik die veren lekker terug brengen naar de dealer als je een keer tijd hebt en lekker voor een stel verlagings veren van 150 euro gaan (Eibach Prokit is bij SKG 150 euro geloof ik) Of een set 2e hands M veren ofzo. Wat je nu hebt dat klopt duidelijk niet.
En laat dat maar lekker door een specialist monteren die hart en verstand voor/van de zaak heeft. Vaak zijn die nog goedkoper dan de dealer ook. Ik ga naar een specialist die nog geen 40 euro per uur kost.
En een rubber er tussen kan, maar is natuurlijk een lapmiddeltje. Ik kan niet in jouw protemonee kijken maar als je een e46 kan betalen kan je ook een setje veren regelen lijkt me.
succes!
Re: Achterkant verHOGEN
Geplaatst: 08 mei 2009, 05:57
door Griffendahl
Dus nu heb je links en rechts een andere veer en dat heb je geprobeerd te compenseren door er rubbers tussen te zetten ??

:?
Re: Achterkant verHOGEN
Geplaatst: 08 mei 2009, 10:03
door Opt1mus
imho een lekker "veilige" oplossing

, van harte met je verjaardag!
Re: Achterkant verHOGEN
Geplaatst: 08 mei 2009, 13:04
door MaikelK
Dank jullie wel voor de felicitatie's!
Maar ik heb er nog eens over nagedacht en gaan dat rubber er ook weer tussen uit halen, het is maar 6mm en vind het toch ook niet helemaal veilig!
Maarja, ik wil niet verlagen, hij moet zo blijven staan.. Zijn daar nog andere niet dealer oplossingen voor?