BMW 130i LCI High Executive. From now on: San Marino Blue
Re: BMW 130i LCI High Executive
Mooie 130! De vorige eigenaar kwam ik regelmatig tegen bij mij in de buurt 

Goed bezig! Ben zelf ook blij met de camber mod. Al haal je er zeker geen -2 graden mee hoor! Eerder -0,5!
Nog steeds te weinig want de banden slijten bij mij nog steeds aan de buitenzijde zag ik (onlangs nieuwen laten monteren)
Nog steeds te weinig want de banden slijten bij mij nog steeds aan de buitenzijde zag ik (onlangs nieuwen laten monteren)
Jammer. Ik had het op een facebook groep geplaatst en dacht zelf dat ik nu ongeveer 1 graad had. Daar zei men dat ik standaard al 1 graad had. Maar dan houd ik 0.5 aan. Ga hem binnenkort denk ik laten uitlijnen, even alles weer fris. Maar het verkeerd afslijten van de banden komt vaak meer door de uitlijning dan door de hoeveelheid camber. Als de wielen teveel naar elkaar toe sturen dan slijt de band aan de buitenzijde, teveel naar buiten dan slijt de band aan de binnenzijde.andreass schreef:Goed bezig! Ben zelf ook blij met de camber mod. Al haal je er zeker geen -2 graden mee hoor! Eerder -0,5!
Is dat een goed teken ?BMWB schreef:Mooie 130! De vorige eigenaar kwam ik regelmatig tegen bij mij in de buurt

Olie is al besteld. Dinsdag kan ik het ophalen, 7 liter Castrol Edge Titanium C3 5W30 (LL04 spec). Én natuurlijk een oliefiltertje + O-ringen. Gaat helemaal goed komen. Gemiddelde verbruik staat inmiddels gemiddeld op 1 op 10, vorige eigenaar deed 1 op 8 :p.
Uitlaat mod komt er wellicht ook snel aan. Ik ga een uitlaat klep inbouwen en de rest gewoon zo laten. Dan kan ik stil en mooi wanneer ik wil. Het geluid rechtstreeks naar buiten is erg mooi maar dreunt wel op de achtergrond bij 110 of 120 km/h. Dat wil ik niet en op die snelheden is er geen reden om het lawaai te hebben. Dat moet als je even gas geeft.

Heb er ook aan gedacht de originele uitlaat klep te demonteren en die te gebruiken. Maar daar ben ik nog niet zo van overtuigd. de klep is wel van erg hoge kwaliteit maar kan niet gegarandeerd gasdicht zijn (voor de APK verplicht).

De gehele tijd stoorde ik mij natuurlijk aan de vervuilde linker koplamp. Een vervangende behuizing was zo'n 200 euro per stuk. Dat betekende 1 ding, 200 euro uitgeven aan een set nette koplampen en dan alles overzetten, en hopen dat er niets stuk is of stuk gaat.
Óf de huidige uit elkaar halen. Heb dat laatste gedaan, dat geld uitgeven kon immers altijd nog
.
Waar deze vervuiling vandaag kwam is mij gewoon totaal niet duidelijk. De linker heeft vrijwel het bouwjaar hetzelfde als de auto zelf. De rechter (mooie) koplamp was uit 2009, mijn auto uit 2008. Lijkt erop dat die dus al vervangen was...
Voortijd.

Overal vreemde kalk achtige vlekken. Toen ik de auto kocht zat er ook echt vocht in, dit was inmiddels wel verdampt.

Nog wat verder uit elkaar.. Alleen de Bi-Xenon projector zit er nog in.

Alles schoon gemaakt en weer grotendeels in elkaar

Heb er nog aan gedacht het antraciet gedeelte te spuiten. Maar bij wit staat deze kleur gewoon erg goed. Het effect van bijvoorbeeld zwart is wel gaaf, maar op een witte auto steekt dat teveel af en bovendien had ik al genoeg problemen om deze open te krijgen (ja ik raad het af, permaseal is een pain-in-the-ass...) en zag het niet zitten om de andere ook open te maken.
Morgen kit kopen, dan kan het weer in elkaar. Als ik nog een zakje vochtvreters vindt dan stop ik die er ook in, blijft het goed.

Óf de huidige uit elkaar halen. Heb dat laatste gedaan, dat geld uitgeven kon immers altijd nog

Waar deze vervuiling vandaag kwam is mij gewoon totaal niet duidelijk. De linker heeft vrijwel het bouwjaar hetzelfde als de auto zelf. De rechter (mooie) koplamp was uit 2009, mijn auto uit 2008. Lijkt erop dat die dus al vervangen was...
Voortijd.

Overal vreemde kalk achtige vlekken. Toen ik de auto kocht zat er ook echt vocht in, dit was inmiddels wel verdampt.

Nog wat verder uit elkaar.. Alleen de Bi-Xenon projector zit er nog in.

Alles schoon gemaakt en weer grotendeels in elkaar

Heb er nog aan gedacht het antraciet gedeelte te spuiten. Maar bij wit staat deze kleur gewoon erg goed. Het effect van bijvoorbeeld zwart is wel gaaf, maar op een witte auto steekt dat teveel af en bovendien had ik al genoeg problemen om deze open te krijgen (ja ik raad het af, permaseal is een pain-in-the-ass...) en zag het niet zitten om de andere ook open te maken.

Morgen kit kopen, dan kan het weer in elkaar. Als ik nog een zakje vochtvreters vindt dan stop ik die er ook in, blijft het goed.

Laatst gewijzigd door -Richard- op 23 jul 2017, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Firefighter97
Zien er weer goed uit!
Klein vraagje, waarom heb je je bumper en voorbanden eraf gehaald?
Ik heb des tijds mijn beide koplamp units vervangen (voor angel eyes)
Daar alleen maar veel schroeven voor los gehaald, maar bumper en banden hoefde er niet af bij mij..
Anyway, fijn dat ze weer mooi zijn
Klein vraagje, waarom heb je je bumper en voorbanden eraf gehaald?

Ik heb des tijds mijn beide koplamp units vervangen (voor angel eyes)
Daar alleen maar veel schroeven voor los gehaald, maar bumper en banden hoefde er niet af bij mij..

Anyway, fijn dat ze weer mooi zijn

Follow now! IG: Dutch.X1
If you don't look back at your car after you parked it, you own the wrong car.
Eerlijk?
Ik had geen idee hoe ik ze los kreeg en het leek alsof ik niet bij de laatste schroef kon komen. Zo te horen was dat dus wel gelukt.
Daarbij; ik vond ook de bumper er niet netjes voor zitten, moet de hoge-tonen toeter nog vervangen en zo ken ik de 1 weer wat beter
. Ben op dit moment de bumper aan het schoonmaken. Zometeen de polijsten 
Het wiel eraf om diezelfde reden, wist niet hoe ik bij alle schroefjes kwam

Ik had geen idee hoe ik ze los kreeg en het leek alsof ik niet bij de laatste schroef kon komen. Zo te horen was dat dus wel gelukt.
Daarbij; ik vond ook de bumper er niet netjes voor zitten, moet de hoge-tonen toeter nog vervangen en zo ken ik de 1 weer wat beter

Het wiel eraf om diezelfde reden, wist niet hoe ik bij alle schroefjes kwam

Mooie klus hoor, de voorkant krijgt een make over, altijd leuk om dit zelf te doen 

F45 - 5 deurs - 6-traps - steptronic - 100 kW / (136 pk)
- Firefighter97
Ja het was wel een k*t klus, en het is ook erg lastig om alle schroefjes te vinden.
Ik heb toen d.m.v. een filmpje van youtube toch alles gevonden
Afijn, zo kan het natuurlijk ook
Ik heb toen d.m.v. een filmpje van youtube toch alles gevonden

Afijn, zo kan het natuurlijk ook

Follow now! IG: Dutch.X1
Zo kan het ook inderdaad, en net wat ik al zei. Zo ken ik mijn auto weer wat beter. Vandaag nog langs de dealer geweest en even wat onderdeeltjes besteld: Automatische hoogte sensor en de hoge tonen toeter.
De hoogte sensor heb ik uit elkaar gehaald en de contacten zijn gecorrodeerd. Ik heb alles opnieuw gesoldeerd en wat contact spray erin gespoten, en wel ja, hij werkt weer. Echter is het signaal door de roest (metalen sleepcontacten) niet stabiel en reageren de koplampen er enorm zenuwachtig op, daarbij komt dat ze ook zomaar veel te hoog staan.. Super vervelend!
De foto's van de koplampen heb ik al geplaatst zie ik. Ik moet ze nog even op het werk met droge lucht door blazen, heb het op een vrij vochtige dag gedaan met warme temperatuur. Dat zorgt ervoor dat er vocht tegen het koude koplamp glas condenseert. 90% klaar dus zo
Heb wel even flink moeten kloten met de bumper. Hij zat er niet netjes voor, toen ik hem kocht. Hier stoorde ik me natuurlijk mateloos aan, ik dacht dat het een imitatie bumper was
Maar dit bleek mee te vallen, alles heerlijk origineel (ook de grill/nieren zelfs).. Maar hoe kon dat dan toch? Mijn crash-balk (bumper balk ?) bleek de bumper tegen te houden. Hier heb ik met gepast gereedschap wat op gehamerd
. Bumper zit nu helemaal goed.
Hier nog even het eind resultaat. Volgende maand ofzo wat carbon goodies erop, spiegelkappen waarschijnlijk als eerste
(velgen niet schoon gemaakt, het zwarte wen ik wel steeds meer aan)

Helaas niet echt mooi weer hier nu, ideaal was weer, maar wilde de spiegel reflex even pakken.. Maar de bewolking is niet echt mooi.
Moet ik er natuurlijk wel bijvertellen dat ik mijn knipperlichten vervangen heb.
Zit nu LED in, vond de originele niet netjes meer (verkleurd.. zie je meteen bij wit) en licht opbrengst is net zo slecht, al dan niet beter, als het origineel
Oud

Nieuw

De hoogte sensor heb ik uit elkaar gehaald en de contacten zijn gecorrodeerd. Ik heb alles opnieuw gesoldeerd en wat contact spray erin gespoten, en wel ja, hij werkt weer. Echter is het signaal door de roest (metalen sleepcontacten) niet stabiel en reageren de koplampen er enorm zenuwachtig op, daarbij komt dat ze ook zomaar veel te hoog staan.. Super vervelend!
De foto's van de koplampen heb ik al geplaatst zie ik. Ik moet ze nog even op het werk met droge lucht door blazen, heb het op een vrij vochtige dag gedaan met warme temperatuur. Dat zorgt ervoor dat er vocht tegen het koude koplamp glas condenseert. 90% klaar dus zo

Heb wel even flink moeten kloten met de bumper. Hij zat er niet netjes voor, toen ik hem kocht. Hier stoorde ik me natuurlijk mateloos aan, ik dacht dat het een imitatie bumper was

Hier nog even het eind resultaat. Volgende maand ofzo wat carbon goodies erop, spiegelkappen waarschijnlijk als eerste

(velgen niet schoon gemaakt, het zwarte wen ik wel steeds meer aan)

Helaas niet echt mooi weer hier nu, ideaal was weer, maar wilde de spiegel reflex even pakken.. Maar de bewolking is niet echt mooi.
Moet ik er natuurlijk wel bijvertellen dat ik mijn knipperlichten vervangen heb.
Zit nu LED in, vond de originele niet netjes meer (verkleurd.. zie je meteen bij wit) en licht opbrengst is net zo slecht, al dan niet beter, als het origineel

Oud

Nieuw

Laatst gewijzigd door -Richard- op 23 jul 2017, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Nette bak man. Heb je linkje naar de knipperlichten? Zoek ik ook nog namelijk 

Hey Martyn, hierbij het linkje.Martyn schreef:Nette bak man. Heb je linkje naar de knipperlichten? Zoek ik ook nog namelijk
http://www.ebay.com/itm/BMW-E81-E82-E87 ... D100102%26
Zijn Depo lampjes, niet origineel dus maar pasvorm en licht opbrengst zijn goed. Het is geen oog verblindend licht maar dat is het origineel ook zeker niet. Het geeft gelukkig ook geen storing op het can-bus systeem. (zijn niet voor niks al bijna 300 setjes van verkocht

Vandaag wel de nieuwe xenon sensor in ontvangst genomen, systeem reageert er helemaal niet op!

Ben nog aan het trouble-shooten maar snap eigenlijk niet hoe het komt, de oude deed het wel maar het signaal was niet stabiel. De nieuwe doet helemaal niks.
Alsnog even twee plaatjes.
(Sorry foto's verloren gegaan door Photobucket..)
Vandaag 28ste nog even langs dealer geweest omdat de hoogte sensor niet werkt. Wordt ingeplanned en als ze hem zelf ook niet aan de praat krijgen dan repareren ze hem kosteloos met wederom een nieuwe sensor. De montage + uitlees kosten etc zijn dan voor hun rekening. Wel moet ik nog even weer langs want het stekkertje is half kapot. Deze doet het nog prima maar hij klikt niet meer. Dus even een nieuwe bestellen.
Vandaag 29ste weer langs de dealer geweest. Heb 2 nieuwe stekkertjes besteld, de voorzijde was nog ok maar 1 van de 2 klipjes was afgebroken, die ga ik dus ook even vervangen.
Verder heb ik dus zoals ik zeg, de achterste stekker ook besteld zodat deze vervangen kan worden. Het bestellen op nummer (wat op de stekker staat) ging niet, toen hij via mijn VIN het stekkertje wilde bestellen (wat goed is gegaan), zag hij dat de hoogte sensor die mij geleverd is niet correct is voor de achterzijde. Dit terwijl het nummer van de originele sensor gewoon over genomen is. De sensor is dus weer besteld, na het weekend is alles binnen en ga ik eerst de nieuwe sensor weer proberen.
Als het dan werkt, kan de afspraak met de werkplaats ook geannuleerd worden, dan is het immers klaar.
Tot dusver érg tevreden met de service, de sensor wordt kosteloos omgeruild en kan ik 'gewoon proberen'. Top!!

Laatst gewijzigd door -Richard- op 23 jul 2017, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Keep up the good work

Voor alles over de X1 Extreme Edition: www.edje-bmw.nl
Thanks Ed (jij ook hé!)
Vandaag effe de LED lampjes erin gezet. Hoogte sensor van de automatische regeling is nog steeds niet goed helaas.
Wordt nog aan gewerkt, maar wordt een erg lang verhaal. Eerst een achter sensor gekregen die het niet deed, nu weer een nieuwe maar dit type nummer (en type zelf) duid op een sensor voor de voorzijde. Deze ga ik morgen terug brengen maar ik denk dat het niet eerder dan 9 augustus verholpen wordt. Stekkers zijn vervangen en goed (zelfs de kabels zonder stekker in de sensor geprikt.. gaf ook geen resultaat)

DRL

Vandaag effe de LED lampjes erin gezet. Hoogte sensor van de automatische regeling is nog steeds niet goed helaas.
Wordt nog aan gewerkt, maar wordt een erg lang verhaal. Eerst een achter sensor gekregen die het niet deed, nu weer een nieuwe maar dit type nummer (en type zelf) duid op een sensor voor de voorzijde. Deze ga ik morgen terug brengen maar ik denk dat het niet eerder dan 9 augustus verholpen wordt. Stekkers zijn vervangen en goed (zelfs de kabels zonder stekker in de sensor geprikt.. gaf ook geen resultaat)

DRL

Laatst gewijzigd door -Richard- op 23 jul 2017, 18:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Gisteren weer een mod gedaan. Deur verlichting, ik ben waarschijnlijk vrij uniek met een 1 serie die dit heeft
.

Ben er erg tevreden mee en is net als de handvat verlichting aangesloten. Word dus mooi geleidelijk (PWM) gedimd en feller.
Heb er overna gedacht deze in de deur te doen (zwarte dopjes) maar dan zul je het licht zien zonder dat de deur open is.

Ben er erg tevreden mee en is net als de handvat verlichting aangesloten. Word dus mooi geleidelijk (PWM) gedimd en feller.

Heb er overna gedacht deze in de deur te doen (zwarte dopjes) maar dan zul je het licht zien zonder dat de deur open is.
Laatst gewijzigd door -Richard- op 23 jul 2017, 18:07, 3 keer totaal gewijzigd.
Lekker bezig
Ziet er allemaal goed uit,nu hopen dat je snel dat hoogte sensor probleem kan verhelpen!!
Spy.

Ziet er allemaal goed uit,nu hopen dat je snel dat hoogte sensor probleem kan verhelpen!!
Spy.
mijn album : viewtopic.php?f=134&t=47790