Pagina 2 van 9
Re: Aankoopadvies E6X of E91
Geplaatst: 12 mei 2016, 20:02
door Quadrantz
CDO_squared schreef:@quadrantz: Dank voor je input! Al met al nog redelijk te behappen bedragen.. Hoe zie je zo snel dat ze geïmporteerd zijn? EDIT: aan de nummerplaat natuurlijk

En hoe zou je bij import de km's controleren?
Kun je aan het kenteken zien he

, nieuw kenteken voor auto's uit 2005/2007. Mijn vorige was ook geïmporteerd met km certificaat erbij (uit België). Bij de 2 die je stuurt dus even goed navragen hoe het zit met de kmstand en beter ook even de dealer in het betreffende land bellen om de kmstand te controleren.
En over LCI/Pre-LCI: LCI heeft een andere (mooiere) automaatpook (zie foto hierboven), knopjes voor stoelverwarming zit ook net wat anders en idd andere achterlichten. Verder is het niet zo spannend

. Als je voor een 3l diesel gaat dan zou ik wel voor de 231pk gaan en niet de eerste (218pk) versie ivm meer kwalen.
EDIT
http://link.marktplaats.nl/m1049347173
Kopietje van die van mij

, kmstand zou ik niet zo bang voor zijn. Over Gerrit Jonkers heb ik goeie verhalen gelezen hier op het forum.
Re: Aankoopadvies E6X of E91
Geplaatst: 12 mei 2016, 22:24
door CDO_squared
Ziet er erg goed uit.. Helaas kan ik nu nog niet kopen, maar hopelijk doet zich over een halfjaar hetzelfde aanbod voor!!
Re: Aankoopadvies E6X of E91
Geplaatst: 13 mei 2016, 11:27
door CDO_squared
frazz schreef:pre-LCI en LCI zijn moeilijk te onderscheiden inderdaad, vaak zie ik het aan de koplampen (Die zijn net wat anders)
Maar anders zie je het niet.
Waarom kijk je niet op mobile.de? Die van mij heb ik zo gevonden en uit Duitsland gehaald.
Ik heb geleerd dat de gemiddelde Duitser met veel meer respect met zijn auto omgaat dan ergens anders, erg vaak worden bimmers dealer onderhouden.
Laat je niet afschrikken door invoeren, keuren en BPM, dat heb ik helemaal zelf geregeld.
In Duitsland zijn ze relatief goedkopen en beter uitgerust.
Als je besluit het uit Duitsland te halen mag je me altijd vragen stellen.
Ik hoop dat je een mooierd te pakken krijgt

Zoek via autoscout en dan ook in Duitsland en Belgie, staat volgens mij hetzelfde op als Mobile.de. Aanbod is denk 20x zo groot en auto's zijn vaak completer. Het enige waar ik bij importeren beetje huiverig voor ben is dat de km-stand moeilijker na te trekken is. Maar heb hierboven al gelezen dat ik dit op zich wel moet kunnen natrekken. Mag ik vragen wat je buiten de BPM aan kosten hebt gehad? En hoe heb je het praktisch aangepakt, ben je ook in Duitsland blijven overnachten? Want ik wil hoe dan ook een Dekra keuring laten doen als ik hem daar koop, dus het wordt dan een erg drukke dag!

Re: Aankoopadvies E6X of E91
Geplaatst: 13 mei 2016, 11:31
door CDO_squared
PaulHeynen schreef:Ik begrijp niet helemaal hoe een diesel meer snelheidsgevoel moet geven. Ja, de 535d die ik nu heb is snel en trekt eigenlijk op alle toeren, maar wat mij nog wel eens ontbreekt is het gevoel dat je snel gaat. Je trapt het pedaal in en het ding gaat, gaat, gaat, blijft gaan en pas rond de 230 merk je dat het wat minder wordt. De versnelling is zeer lineair. Het gebeurt vrij vaak dat ik pas merk hoe hard je eigenlijk rijdt wanneer je op de teller staart. Die E61 is vast meer comfortabel dan de E91, maar echt comfortabel vind ik ook wat ver gaan (comfortabel=S-klasse met AirMatic, jaja vloeken). Wat ik persoonlijk geniaal vind, is dat die enorm zware en grote kar kan bewegen als een veel kleinere auto. De auto die ik nu heb, is mijn eerste BMW avontuur. Daarom heb ik min of meer bewust gekozen voor een bodem van de markt exemplaar met een flinke reserve voor reparaties. In het ergste geval had ik mijn verlies genomen en was ik terug gegaan naar Toyota.
Snelheidsgevoel is voor mij het 'in je stoel gedrukt worden'. Dat had ik bij de 325i niet toen ik 80 in zijn 4 reed en volgas gaf. Duurde vrij lang voordat er echt beweging in kwam. Denk wel dat dit bij de versies met 258/272pk een minder issue zal zijn.
Zoals jij zit ik er ook in, ga niet aan mijn max zitten zodat ik onderhoud makkelijk kan ondervangen!
Zou je me kunnen vertellen wat je tot nu toe aan kosten/problemen hebt gehad en hoeveel km heb je al gereden?
Re: Aankoopadvies E6X of E91
Geplaatst: 13 mei 2016, 11:35
door CDO_squared
Zou iemand me buiten de bekende problemen (swirlflaps, panoramadak, roetfilter, accu, EGR) kunnen vertellen met welke grote kostenposten ik te maken kan krijgen bij een exemplaar boven de 200.000km, zodat ik weet waar ik op moet letten en wat ik goed moet laten uitzoeken/nakijken?
Alvast bedankt weer en heb tot nu veel aan jullie reacties gehad!
Gr.
Re: Aankoopadvies E6X of E91
Geplaatst: 13 mei 2016, 12:20
door PaulHeynen
Problemen:
1. Motorstoring. Opsporen probleem, LMM vervangen, drukregelklep EGR vervangen 1182,11 euro.
2. Accu slecht, motor niet op temperatuur, DPF vol. Nieuwe accu, nieuwe thermostaten, nieuw partikelfilter 2920,04 euro. (DPF=1463,40 euro)
3. Katalysator stuk, regen/lichtsensor stuk. Beide vervangen 1292,38 euro.
4. Stijgende oliepeil, koelvloeistoflekkage. Testen verstuivers, vervangen O-ringen en klemmen. 920,93 euro.
5. Standkachel stuk. Vervangen circulatiepomp. 181,50 euro.
Let op: Bij het oplossen van de problemen hierboven zijn ook zaken gedaan als APK en kleine beurt. Ik had niet zoveel zin om de rekeningen helemaal op te splitsen. Dat zit dus bij de bedragen er nog bij.
Nog een paar reguliere uitgaven:
1. Wintervelgen met banden voor 1 seizoen 425,- euro.
2. Preventief onderhoud automaat door ZF. 657,47 euro.
3. Zomerbanden (Michelin Primacy 3 ZP) + uitlijnen. 895,50 euro.
4. Winterbanden (Michelin Alpin A4 ZP) + uitlijnen. 917,04 euro.
5. Reparatie sterren voorruit (2x). Geen eigen bijdrage (gedekte door verzekering).
Het roetfilter en de standkachel waren voorzien (bij aankoop bekend dat het eraan zat te komen). Totaal:
Voorzien: 4539,91 euro.
Onvoorzien: 4852,06 euro.
Dit zijn m.u.v. diesel, verzekering en belasting dan ook meteen alle kosten. Ik heb in die tijd 50.000 km gereden.
Re: Aankoopadvies E6X of E91
Geplaatst: 13 mei 2016, 12:35
door CDO_squared
PaulHeynen schreef:Totaal:
Voorzien: 4539,91 euro.
Onvoorzien: 4852,06 euro.
Dit zijn m.u.v. diesel, verzekering en belasting dan ook meteen alle kosten. Ik heb in die tijd 50.000 km gereden.
Dit vind ik op zich toch wel redelijk fors... bijna EUR 10k op tijd van 50.000km. Heb je alles bij een dealer laten doen of door een specialist? En ik dacht dat je niet een nieuw DPF erin
hoeft te doen klopt dat? Dat je hem ook gewoon eruit kan halen? Of vergis ik me nu.
Re: Aankoopadvies E6X of E91
Geplaatst: 13 mei 2016, 12:57
door Quadrantz
Nou dat vind ik OOK fors! Hierbij een overzichtje vanuit mijn kant (hou alles in een Excel bij)
- Grote beurt + swirlflaps + nieuwe accu + gloeibougies + remvloeistof: 969 euro
- Thermostaten (EGR + hoofd) vervangen: 280 euro
- DPF off, EGR dicht en tuning: 550 euro
- Kleine beurt + krukaspoelie + motorsteun/draagarm rubbers + deurrubbers + gasveer achterklep: 893 euro
- Kleine beurt + remschijven en blokken voor + spoorstang links + ruitwisserbladen: 910 euro
Totaal: 3602 euro in 1,5jr (65.000 km en kan nog zo'n 10.000km tot de volgende beurt) --> En er komt nog zo'n 300 euro bij voor banden (zaten nog goeie banden op bij aankoop) en afhankelijk of je wintervelgen/banden wilt nog wat meer.
Naast bovenstaande nog wat MODS doorgevoerd zoals: ramen tinten, andere nieren, tellerplaten MOD, LED angel eyes, gisteren nog 19" Frankfurt velgen gekocht, etc. Dit niet meegenomen in bovenstaande want is persoonlijk

.
Re: Aankoopadvies E6X of E91
Geplaatst: 13 mei 2016, 13:00
door Quadrantz
CDO_squared schreef:PaulHeynen schreef:Totaal:
Voorzien: 4539,91 euro.
Onvoorzien: 4852,06 euro.
Dit zijn m.u.v. diesel, verzekering en belasting dan ook meteen alle kosten. Ik heb in die tijd 50.000 km gereden.
Dit vind ik op zich toch wel redelijk fors... bijna EUR 10k op tijd van 50.000km. Heb je alles bij een dealer laten doen of door een specialist? En ik dacht dat je niet een nieuw DPF erin
hoeft te doen klopt dat? Dat je hem ook gewoon eruit kan halen? Of vergis ik me nu.
Als je DPF vol zit dan moet je in ieder geval wel actie ondernemen

. Of een nieuwe erin (of een gereviseerde kan ook dacht ik?) of de huidige verwijderen. Dit laatste willen ze gaan aanpakken maar is nu nog geen enkel probleem voor de APK, in de toekomst wellicht wel maar ik heb verscheidene gesproken dat je ook zonder DPF de juiste waardes haalt. We shall see

Re: Aankoopadvies E6X of E91
Geplaatst: 13 mei 2016, 13:02
door PaulHeynen
Dit is bij de specialist. Banden etc. bij profile (een van de duurste). DPF kun je laten verwijderen. Ik had 3 redenen om het wel te vervangen:
- Mijn geweten. Auto's als dit zijn niet milieuvriendelijk. Ik heb nu het idee dat ik tenminste iets gedaan heb.
- Duitse milieuzones. Ik was er niet zeker van of ze dit gingen controleren (voor het idee: Bij de Dekra werd alleen gevraagd of ik het partikelfilter heb).
- Er komt mogelijk Nederlandse regelgeving die leeghalen riskant maakt.
Tenslotte was het aanschafbedrag lager dan deze kosten. Ik had zeker niet de illusie dat ik voor een habbekrats de perfecte auto had gekocht.
Re: Aankoopadvies E6X of E91
Geplaatst: 13 mei 2016, 13:04
door CDO_squared
Quadrantz schreef:Nou dat vind ik OOK fors! Hierbij een overzichtje vanuit mijn kant (hou alles in een Excel bij)
- Grote beurt + swirlflaps + nieuwe accu + gloeibougies + remvloeistof: 969 euro
- Thermostaten (EGR + hoofd) vervangen: 280 euro
- DPF off, EGR dicht en tuning: 550 euro
- Kleine beurt + krukaspoelie + motorsteun/draagarm rubbers + deurrubbers + gasveer achterklep: 893 euro
- Kleine beurt + remschijven en blokken voor + spoorstang links + ruitwisserbladen: 910 euro
Totaal: 3602 euro in 1,5jr (65.000 km en kan nog zo'n 10.000km tot de volgende beurt) --> En er komt nog zo'n 300 euro bij voor banden (zaten nog goeie banden op bij aankoop) en afhankelijk of je wintervelgen/banden wilt nog wat meer.
Naast bovenstaande nog wat MODS doorgevoerd zoals: ramen tinten, andere nieren, tellerplaten MOD, LED angel eyes, gisteren nog 19" Frankfurt velgen gekocht, etc. Dit niet meegenomen in bovenstaande want is persoonlijk

.
Dank!
Gezien ik 15-20k km ga rijden per jaar vind ik dit aanmerlijke beter te behappen kosten. En gedeelte was preventief ook nog. Ik neem aan dat een specialist ook die ingrepen kan doen die jij bij de chiptuning hebt laten uitvoeren (DFP off, EGR dicht)? Wat bedoel je precies met DPF off?
PS goed dat je alles in excel bijhoudt, doe ik ook met alles

Re: Aankoopadvies E6X of E91
Geplaatst: 13 mei 2016, 13:08
door CDO_squared
PaulHeynen schreef:Dit is bij de specialist. Banden etc. bij profile (een van de duurste). DPF kun je laten verwijderen. Ik had 3 redenen om het wel te vervangen:
- Mijn geweten. Auto's als dit zijn niet milieuvriendelijk. Ik heb nu het idee dat ik tenminste iets gedaan heb.
- Duitse milieuzones. Ik was er niet zeker van of ze dit gingen controleren (voor het idee: Bij de Dekra werd alleen gevraagd of ik het partikelfilter heb).
- Er komt mogelijk Nederlandse regelgeving die leeghalen riskant maakt.
Tenslotte was het aanschafbedrag lager dan deze kosten. Ik had zeker niet de illusie dat ik voor een habbekrats de perfecte auto had gekocht.
Weer wat geleerd! Mijn geweten heeft geen moeite met het DPF verwijderen. Ik draag op andere vlakken al genoeg bij aan de maatschappij vind ik

Re: Aankoopadvies E6X of E91
Geplaatst: 13 mei 2016, 13:19
door PaulHeynen
Na ja, als ik zo de kosten vergelijk zie ik eigenlijk maar 2 belangrijke verschillen:
- Ik heb globaal 8x zoveel uitgegeven aan het ronde rubber. Mijn auto vreet die dingen, maar dat zou misschien aan mijn rijstijl kunnen liggen.
- Ik heb problemen gehad die bijna allemaal te maken hebben met dat roetfilter. Vervangen kost nu een bak meer en later ook.
Als ik me niet vergis zijn een paar onderdelen, zoals de remschijven, in mijn geval toch al iets duurder.
Re: Aankoopadvies E6X of E91
Geplaatst: 13 mei 2016, 13:59
door CDO_squared
PaulHeynen schreef:Na ja, als ik zo de kosten vergelijk zie ik eigenlijk maar 2 belangrijke verschillen:
- Ik heb globaal 8x zoveel uitgegeven aan het ronde rubber. Mijn auto vreet die dingen, maar dat zou misschien aan mijn rijstijl kunnen liggen.
- Ik heb problemen gehad die bijna allemaal te maken hebben met dat roetfilter. Vervangen kost nu een bak meer en later ook.
Als ik me niet vergis zijn een paar onderdelen, zoals de remschijven, in mijn geval toch al iets duurder.
Dus de conclusie is dat als ik rustig doe met mijn rechtervoet (en geen 535d koop haha) en het roetfilter direct laat verwijderen het allemaal wel mee zou moeten vallen!

Re: Aankoopadvies E6X of E91
Geplaatst: 13 mei 2016, 15:20
door tom_il
Een LCI 530d zou ik veruit opteren over een pre-LCI 535d.
535d is sowieso storinggevoeliger als een 530d en daarboven is het een jongere wagen die dan nog eens een LCI is.
No brainer als je het mij vraagt.