Van achteren aangereden geworden: €4800
- DJLeonardo
Re: Van achteren aangereden geworden: €4800
Ja maar tegenwoordig betaalt de verzekering de rekening aan het schade bedrijf en storten ze niks meer op je rekening...
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
zekers te weten dat je t dan op een akkoordje kunt gooien met de schadeherstellert (50/50 ofzo) 
_______________________________Showroom________________________________

Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

als je dr verder niks over vraagt oid denk ik niet nee. Ik ben geen expert op dit gebied ofzo, maar als er in dit geval dempers op de lijst van te vervangen onderdelen staat bijvoorbeeld, zou ik zeggen, laat maar zitten, dan delen we de cash wel (alhoewel een gratis setje nieuwe dempers ook niet verkeerd is). verder kun je ook zelf met een 2ehands achterklep en bumper aan komen zetten bijvoorbeeld.. bespaart ook weer een hoop.. overgebleven geld dan weer 50/50.... of 80/20 
_______________________________Showroom________________________________

- largeproject
- Contacteer:
Gefeliciteerd met de kleine.
En nou maar hopen dat je geen bekeuring thuis gestuurd krijgt.
Dat gebeurde mijn collega, toen zijn auto bij care stond (dacht ie),hij kreeg een dikke bekeuring van over de €200 thuis gestuurd,mannen waren ff weze blazen met zijn auto toen ie klaar was.
Uiteraard hebben ze de boete betaald,maar dan nog,als ze het met mijn auto dat gedaan zouden hadden
Daarna is ie nogr 4 keer mee terug geweest, voordat de scahde goed was herstelt,was een jaar oude Skoda Oktavia RSI(of hoe heet zo'n ding).
En nou maar hopen dat je geen bekeuring thuis gestuurd krijgt.
Dat gebeurde mijn collega, toen zijn auto bij care stond (dacht ie),hij kreeg een dikke bekeuring van over de €200 thuis gestuurd,mannen waren ff weze blazen met zijn auto toen ie klaar was.
Uiteraard hebben ze de boete betaald,maar dan nog,als ze het met mijn auto dat gedaan zouden hadden
Daarna is ie nogr 4 keer mee terug geweest, voordat de scahde goed was herstelt,was een jaar oude Skoda Oktavia RSI(of hoe heet zo'n ding).
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Gefeliciteerd met de kleine!
Bij een beetje schade, staat er in no-time een expert op de stoep van het schadehetstelbedrijf. De expert neemt de schade door met het schadebedrijf, en als de expert van mening dat 'het' voor minder gemaakt kan worden, heb je dat als schadeherstel bedrijf simpelweg te slikken.Robbel schreef:Ik ben geen expert op dit gebied ofzo, maar als er in dit geval dempers op de lijst van te vervangen onderdelen staat bijvoorbeeld, zou ik zeggen, laat maar zitten, dan delen we de cash wel (alhoewel een gratis setje nieuwe dempers ook niet verkeerd is). verder kun je ook zelf met een 2ehands achterklep en bumper aan komen zetten bijvoorbeeld.. bespaart ook weer een hoop.. overgebleven geld dan weer 50/50.... of 80/20
Uiteraard kun je tegengas geven, maar dat moet gefundeerd zijn, en op die manier kun je samen tot een overeenkomst komen.
Nadat de schade gerepareerd is, dien je als schadeherstelbedrijf de opdracht af te rapporteren. En omdat alles fijn digitaal kan tegenwoordig, gaan met dat eindrapport ook digitale foto's van de werkzaamheden mee. En soms is het niet uitgesloten dat de expert/verzekeringsmaatschappij ook de (digitale) calculatie van de schade wil ontvangen.
En wil je dan als hersteller je geld ontvangen, hoef je het echt niet te flikken om dingen in rekening te brengen die er niet op zijn gekomen, of met 2e hands onderdelen te gaan liggen klieren, terwijl er met nieuwe in de calculatie is gerekend.
En dit is in hele (!) summiere woorden de gang van zaken. En tuurlijk wordt er wel met gebruikte portieren of kleppen (o.i.d) gewerkt, maar dat is dan meestal zo als de auto op het randje van total-loss is, en door dan met gebruikt materiaal te gaan (mogen !) werken, kun je de gedupeerde toch mobiel houden.
Uiteraard gaat dit ook weer in samenspraak met de expert.
En ‘ja’ ik ben bekend met de wereld die schadeherstel heet…
't Beste Maar Weer !
Ron.
Ron.
Ik doe dat meestal anders.
Ik laat de expert opdraven naar een adres (garage) van mijn keuze, dat recht heb je immers.
Dan laat ik op een keurige manier de schade taxeren met normale uurtarieven voor de arbeid de- en montage) en normale
tarieven voor het spuitwerk per deel + eventueel uitwazen. Daar komen dan de originele onderdelen met de normale prijzen die
bij de dealer gehanteerd worden bij.
Dit resulteerd in een eindbedrag. De agent gaat in samenspraak dan na of dit klopt en beknibbeld wel of niet.(soms zeggen ze zelfs dat je wat vergeten bent)
Dit bedrag (bij niet total loss en behoud van wrak) laat ik overmaken en dan mag je zelf bepalen wat je doet.
En als ik dan met een spuitbus en een krom immitatie scherm wat op wil knappen is dat mijn probleem.
De auto is immers het schadebedrag minder waard geworden.
DIt is geen creatief boekhouden, dit is gewoon even nadenken en volgens de regels van de verzekering werken.
Wel bestaat de kans dat wanneer je dit doet er een eigen risico betaald moet worden. Afhankelijk van de hoogte kan je dus beslissen of een bij de verzekering aangesloten bedrijf de auto gaat maken of dat je dat zelf regelt.
simpel sommetje d8 ik.
Ik laat de expert opdraven naar een adres (garage) van mijn keuze, dat recht heb je immers.
Dan laat ik op een keurige manier de schade taxeren met normale uurtarieven voor de arbeid de- en montage) en normale
tarieven voor het spuitwerk per deel + eventueel uitwazen. Daar komen dan de originele onderdelen met de normale prijzen die
bij de dealer gehanteerd worden bij.
Dit resulteerd in een eindbedrag. De agent gaat in samenspraak dan na of dit klopt en beknibbeld wel of niet.(soms zeggen ze zelfs dat je wat vergeten bent)
Dit bedrag (bij niet total loss en behoud van wrak) laat ik overmaken en dan mag je zelf bepalen wat je doet.
En als ik dan met een spuitbus en een krom immitatie scherm wat op wil knappen is dat mijn probleem.
De auto is immers het schadebedrag minder waard geworden.
DIt is geen creatief boekhouden, dit is gewoon even nadenken en volgens de regels van de verzekering werken.
Wel bestaat de kans dat wanneer je dit doet er een eigen risico betaald moet worden. Afhankelijk van de hoogte kan je dus beslissen of een bij de verzekering aangesloten bedrijf de auto gaat maken of dat je dat zelf regelt.
simpel sommetje d8 ik.
Doe dat altijd.
das het voordeel van familie met een garage
en ff het verhaal van rolloo. De expert is onafhankelijk en wordt gestuurd door de verzekering. Deze is niet van het schadebedrijf.
Het schadebedrijf taxeert en de expert keurt dit in samenspraak goed.
das het voordeel van familie met een garage
en ff het verhaal van rolloo. De expert is onafhankelijk en wordt gestuurd door de verzekering. Deze is niet van het schadebedrijf.
Het schadebedrijf taxeert en de expert keurt dit in samenspraak goed.
.
...eh..., had ik de indruk gewekt dat een expert van het schadeherstel bedrijf zou zijn...?
...dan mijn excuses, uiteraard is een expert niet verbonden aan een schadeherstelbedrijf.
Trouwens ; we gaan in dit verhaal een andere kant op. Het ging er in eerste om dat de Touring al gerepareerd was, zonder dat er gebruik was gemaakt van alle, op de bon genoemde, nieuwe onderdelen. En dat is 'not-done'.
Hoe je geld kunt overhouden aan een schade, voordat een auto is gerepareerd is een ander verhaal.
.
...eh..., had ik de indruk gewekt dat een expert van het schadeherstel bedrijf zou zijn...?
...dan mijn excuses, uiteraard is een expert niet verbonden aan een schadeherstelbedrijf.
Trouwens ; we gaan in dit verhaal een andere kant op. Het ging er in eerste om dat de Touring al gerepareerd was, zonder dat er gebruik was gemaakt van alle, op de bon genoemde, nieuwe onderdelen. En dat is 'not-done'.
Hoe je geld kunt overhouden aan een schade, voordat een auto is gerepareerd is een ander verhaal.
.
't Beste Maar Weer !
Ron.
Ron.
Alles is inmiddels goed gegaan hoor met het herstel. Alles wat op de lijst stond is vervangen (en nog wat meer onderdelen die tijdens de reparatie stuk zijn gegaan).
Daarnaast zijn ook nog een aantal andere kleine krasjes hersteld. Ik heb niets meer te klagen!
Daarnaast zijn ook nog een aantal andere kleine krasjes hersteld. Ik heb niets meer te klagen!