E36 325i Coupe Calypso Rood interieur update

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
BMWf20 2.0d

Re: e36 325i coupe calypso rood

Bericht door BMWf20 2.0d » 02 sep 2015, 08:54

Kale velgen die nog opgeknapt moeten worden idd rond de € 150, /€ 200, -.

Je moet de banden er nog af laten halen, velgen herstellen/spuiten, en weer nieuwe banden er op.
Is best wel een kostenpost, helemaal als je voor goede banden kiest, maar maakt wel een enorm verschil op de auto....... :ja:

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 04 sep 2015, 16:16

BMWf20 2.0d schreef:Kale velgen die nog opgeknapt moeten worden idd rond de € 150, /€ 200, -.

Je moet de banden er nog af laten halen, velgen herstellen/spuiten, en weer nieuwe banden er op.
Is best wel een kostenpost, helemaal als je voor goede banden kiest, maar maakt wel een enorm verschil op de auto....... :ja:
Ramon 325 Vanos schreef:Welkom Wouter.

Leuke wagen en een hele mooie kleur :duim:

Zelf zou ik niet meer betalen als 200,-
Voor omdat deze schade hebben en denk dat je ze alle 4 nog gaat opknappen?
Bedankt voor de snelle reacties.
ga maar eens kijken voor welke prijs ik ze over kan nemen ;)
Laatst gewijzigd door woutervandriel op 03 nov 2015, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 04 sep 2015, 16:38

Hallo BMW liefhebbers!
Vandaag weer even tussen de buitjes door bezig geweest met de e36!
Schuifdak had ik een tijdje geleden gerepareerd. De relais was toen stuk, maakte niet helemaal goed contact en heb dit toen verholpen met wat soldeerwerk. Gisteren op de terugweg naar huis kreeg hij weer geen stroom. Vandaag weer even opnieuw gesoldeerd en probleem weer verholpen. Simpel maar effectief,zolang het mag duren :gek:

Vervolgens de lichtschakelaar er uit gehaald want daar deed de verlichting het niet van. Lampje er uit gehaald, maar daar was niks aan te zien.

Afbeelding

Ben er achter gekomen dat met bevestigen van de stekker het Lampje naar boven gedrukt wordt, waardoor hij geen contact meer maakt. Even beetje plakwerk en het lampje blijft mooi op de plek zitten.
Vervolgens even de boel getest en het werkt allemaal weer mooi.

Weer een paar stapjes verder zonder kosten, daar wordt ik altijd weer blij van! :)

Afbeelding

DennisV32

Bericht door DennisV32 » 06 sep 2015, 21:47

Thanks! De folie was niet zo moeilijk te plakken, vooral de glazen van de koplampunit niet. Rondingen heb ik de folie met de fohn verwarmd toen ik het er omheen trok.

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 13 sep 2015, 14:45

Donderdag nog even wat foto's geschoten. :shine:

wel jammer genoeg tot de vervelende conclusie gekomen dat ik roestvorming onder de lak heb in mijn wielkast achter. :bang: Hoe behandelen jullie meestal dit soort dingen?

- blank maken
- roest bestrijdingsmiddel (welke?)
- .....
- .....
- lak laag spuiten
- blanke lak afwerken

wil het graag netjes oplossen. Wil het graag weer op de originele manier wegwerken. hoe plakken jullie het af?
of krijg je juist met afplakken een lijntje te zien waar de tape heeft gezeten?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tom.v

Bericht door Tom.v » 13 sep 2015, 15:30

Heb zelf ervaring met stralen / schuren / spuiten. Diverse Faymonville's gedaan etc.

Belangrijk is dat er totaal GEEN roest meer aanwezig is. je kan het schuren , of stralen.
mijn voorkeur gaat uit naar stralen, omdat dit 100% schoon word. alhoewel schuren voor huis/tuin/keuken makkelijker is.

een goede basislaag grondverf gebruiken. 1 of 2 keer dun aanbrengen.
hierna de gemixte kleur spuiten wederom 1 of 2 keer dun aanbrengen. (Spuithoek maakt hier niet veel uit, valt buiten zicht)
Als laatste toplaag goede blanke lak spuiten. deze 1 maal.

een fout die veel mensen maken is blank schuren, en vervolgens wielranden van binnen tectyleren. dat is 'opzich' prima. alleen moet er wel een basislaag grondverf onder de tectyl zitten.

hoop dat je hier iets mee kunt.

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 13 sep 2015, 18:00

Top hier kan ik zeker wat mee!

Oké je gebruikt dus geen anti-roestmiddel?
En plak de boel nog af met tape of waas je gewoon een stukje over de andere lak heen?
Laatst gewijzigd door Bart70 op 16 sep 2015, 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking

Tom.v

Bericht door Tom.v » 13 sep 2015, 18:41

Ik ga er van uit dat alleen de binnenzijde van je wielranden roest hebben?

Want anders word het een stuk moeilijker! namelijk met uitspuiten. das een vak apart en vaak moet een deel meer mee gespoten worden.
als het alleen de binnenzijde is, netjes de rest afplakken.

Om in te gaan op je anti roest middel, als echt ALLE roest weg is gehaald voor de primer word aangebracht is dit niet nodig. want anti roest middel over roest, springt er op den duur vanaf. roest is een gemeen iets. :duim:

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 13 sep 2015, 20:33

Ja gaat het gaat echt alleen om het stukje van de binnen zeide wat ik heb gefotografeerd. Dus dan ga ik het idd mooi afplakken.

Oké dus als ik het goed begrijp is anti roestmiddel meer iets tijdelijks, zodat het eventjes niet verder gaat?
Ben er gelukkig wel snel bij geloof ik, dus het zal nog goed blank te maken zijn. Een projectje wat ik in mijn weekje herfstvakantie maar eens ga aanpakken!
Laatst gewijzigd door Bart70 op 14 sep 2015, 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, quoten van bovenstaand bericht is niet toegestaan, dank voor de medewerking

lj328

Bericht door lj328 » 15 sep 2015, 19:55

Mooie 325i Coupe :duimen:
Als ik naar je "doel" auto kijk zie ik nog allemaal andere onderdelen die ook gespoten moeten worden als een M-voorbumper, sideskirts, M-spiegels etc....
Waarom dan niet alles in 1 keer aanpakken en goed spuiten?

Succes in ieder geval :popcorn:
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 16 sep 2015, 16:12

Dankjewel ben er ook heel blij mee!
klopt er moeten inderdaad nog andere onderdelen gespoten worden, maar ik wil op dit moment liever even de roest goed weg werken. Ik doe op dit moment de rest nog niet, puur om dat ik het geld er niet voor heb. :bang:
anders waren de bumpers er zeker al gekomen. maar wil niet zolang wachten om de roest weg te werken. De bumpers hebben op dit moment nog geen prioriteit. Volgende week kan ik een setje velgen ophalen, en daarna wil ik graag mijn interieur aan gaan pakken. Ik heb ook eerst gekozen om de velgen te kopen. Puur omdat ik de standaard velgen niet mooi vind met M bumpers :P

de bumpers gaan er sowieso komen maar nog niet nu jammer genoeg. :'(
Laatst gewijzigd door Bart70 op 16 sep 2015, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 25 sep 2015, 19:05

Even weer een updaten!

Eergisteren de style 32's opgehaald bij m'n vriend! Uiteindelijk 150 euro betaald voor de velgen :)
Vooraf had ik gezegd dat de velgen stoeprandschade hadden en slechte banden. Nou het valt me allemaal reuze mee! Ik hoef maar 2 nieuwe banden te kopen. De set die voorop lag bij me vriend had nog 5mm, dus ik hoef voor nu eerst maar 2 nieuwe bandjes te hebben. De stoeprandschade had hij zelf al weg gewerkt en ziet er al vrij netjes uit. Mocht ik echt even keer niet weten wat ik aan de auto moet dan kan ik daar nog een keer tijd aan gaan besteden. Maar er valt nog genoeg te doen :gek:

Al met al ben ik hartstikke blij met me aankoop en heb ik denk ik veel mazzel gehad met het bedrag!

Hier nog wat foto's 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Patrick320i

Bericht door Patrick320i » 26 sep 2015, 18:08

Ziet er strak uit met de styling 32! :duim:
Vind de kleur van je auto sowieso erg vet!

woutervandriel

Bericht door woutervandriel » 30 sep 2015, 12:47

vrijwel meteen na de aankoop van mijn E36, heb ik de speakers achter er uit gehaald omdat deze helemaal kapot waren.

ze waren vergelijk met deze speakers:
Afbeelding

nu heb ik eventjes naar die adapters zitten kijken van de 6x9 inch speakers. wat ik jammer vind van deze adapters is dat je geen klankkast meer hebt, waardoor er een gedeelte van je geluid verdwijnt in je kofferbak.
Bij mij op school ben ik vrij om gebruik te maken van materialen en apparaten. zo kan ik dus ook gebruik maken van een hout lasersnijder.
Mijn plan is dus om zelf een klankkast in elkaar te gaan zetten. Ik heb al wat tekeningen gemaakt in een 3D tekenprogramma zoals het er uit moet gaan zien. Het gaat uiteindelijk een soort bouwpakketje worden. Elk puzzelstukje kan ik dus zo vanuit de computer printen alsof je een A4-tje aan het printen bent :) niks geen zaagwerk en alles direct op maat. Als ik alles kloppend heb in het 3D programma ga ik hem printen.

hier alvast wat screenshots van mijn tekeningen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BMWf20 2.0d

Bericht door BMWf20 2.0d » 30 sep 2015, 19:02

Nais, ziet er profi uit.......... :amen:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”