Pagina 2 van 2

Re: F11 520i/523i/528i

Geplaatst: 19 aug 2015, 16:22
door Source
Ik zal voor die van mij 4k kwijt zijn.

Re: F11 520i/523i/528i

Geplaatst: 19 aug 2015, 18:38
door BMW530xdrive
Ik was op mijn 530xd van 2012-5 €4600,- kwijt. De 258PK versie was bijna 1000,- goedkoper dan de 245PK (zelfde bouwjaar). Ik heb wel een bedrijf ingeschakeld voor een taxatierapport en ingevulde BPM-opgaaf. Dat scheelde ook nog eens 1200,- met mijn eigen berekening (resultaat van catalogusprijs van 91.000 --> 82.000 taxeren).

Heb garantie bij het autobedrijf waar ik hem gekocht heb. In Duitsland zijn deze zaken over het algemeen beter geregeld dan in Nederland.

Re: F11 520i/523i/528i

Geplaatst: 19 aug 2015, 20:53
door Petrolhead1234
Ik chargeer een beetje. Ik hecht de meeste waarde aan de kilometerstand, dealer onderhouden en voorkeur aanschaf bij de officiele bmw dealer. Daarnaast kan een 6 cilinder meer hebben dan een 4 cilinder.
Ik heb uitgerekend dat ik ongeveer 3k kwijt ben aan BPM. Daarnaast ben je zelf ook verantwoordelijk voor de staat waarin je auto verkeert. 6 cilinder of niet, elke dag plankgas is niet goed voor de auto. Ieder jaar verplicht olie verversen, ook als de auto er niet om vraagt :roll:

Wat mijn voorganger al heeft verteld: in Duitsland zijn sommige zaken beter geregeld.

Re: F11 520i/523i/528i

Geplaatst: 24 aug 2015, 11:16
door jvdheuvel
Sterker nog, wanneer je in Duitsland "vergeet" te vertellen dat er een ongeluk mee is geweest, dan is dat ook een misdrijf en kan je alle schade die je eventueel er aan overhoudt alsnog verhalen op de (destijds) verkopende partij.

Re: F11 520i/523i/528i

Geplaatst: 26 aug 2015, 11:03
door Bart70
Daar was ik niet van op de hoogte, dat is meteen wel een groot voordeel ten opzichte van hier zeg !