turbo 316i
- Ramon 325 Vanos
Re: turbo 316i
Turbo ombouw kan goedkoop zijn.
maar tussen de 500 a 1000 lijkt me sterk.
Of het is allemaal 2 de hands en dan is het de vraag is alle goed wat je krijgt en hoelang loopt het.
Heb ooit een mosselman turbo set gekocht 2 de hands dit koste al 1500 plus reviseren van de turbo koste nog een 350,- en dit was alleen uitlaat spruitstuk en turbo en carterpan
Goedkoop kan duurkoop worden als het stuk draait
maar tussen de 500 a 1000 lijkt me sterk.
Of het is allemaal 2 de hands en dan is het de vraag is alle goed wat je krijgt en hoelang loopt het.
Heb ooit een mosselman turbo set gekocht 2 de hands dit koste al 1500 plus reviseren van de turbo koste nog een 350,- en dit was alleen uitlaat spruitstuk en turbo en carterpan
Goedkoop kan duurkoop worden als het stuk draait
- ruudje2015
Heb met toeval een redelijk goedkope bmw turbo zien staan, die zal er toch op moeten kunnen, wil ook geen "trek t blok uit elkaar PK'S" maar een aantal erbij voor vooral het optrekken zou gaaf zijn
Wie een BMW niet eerd, is het rijden niet weerd!
- Ramon 325 Vanos
De meeste denke dat het plug and play is
Zo dacht ik ook in het begin maar ben er flink van terug gekomen want dat is het allemaal niet.
Ik ben een keer bij autosportcompanie geweest voor wat koppelingen en wat slangen.
Dit koste me 700,- euro.
En als je een turbo motor gaat maken met knip en plak werk red je denk evengoed niet met 1000,- euro.
Maja dat is mijn menig ik heb er zelf een gebouwt dit was ook maar met 50 pk +
En daar zat ik al op een heel groot bedrag.
Zo dacht ik ook in het begin maar ben er flink van terug gekomen want dat is het allemaal niet.
Ik ben een keer bij autosportcompanie geweest voor wat koppelingen en wat slangen.
Dit koste me 700,- euro.
En als je een turbo motor gaat maken met knip en plak werk red je denk evengoed niet met 1000,- euro.
Maja dat is mijn menig ik heb er zelf een gebouwt dit was ook maar met 50 pk +
En daar zat ik al op een heel groot bedrag.
- ruudje2015
Dan ga ik marktplaats goed in de gaten houden, die koppelingen zou een loodgieter die niet kunnen hebben?
- Ramon 325 Vanos
zijn wel special heeft de loodgieter niet.
Charger tech heeft ze en autosport companie en Stroeve motorsport.
Maar de meetse verkijken zich er echt op.
Het kost al behoorlijk wat om een stand alone systeem aan te schaffe en een dagje afstellen op de rollerbank kost ook wel wat.
Charger tech heeft ze en autosport companie en Stroeve motorsport.
Maar de meetse verkijken zich er echt op.
Het kost al behoorlijk wat om een stand alone systeem aan te schaffe en een dagje afstellen op de rollerbank kost ook wel wat.
- ruudje2015
Gelukkig doe ik eerst hier informeren dan onbewust lekker turbotje halen en dan erachterkomen dat je pinpas steeds meer moeite heeft hahahaha wel erg blij met alle hulp tot nu toe
Het kan wel goedkoop.. ik was voor mijn 318 turbo met alles bij elkaar nog geen 500 euro kwijd. als je maar goed zoekt en zelf wat wilt ondernemen.. Tsja asl je kant en klare kitjes gaat kopen en nieuwe slangen zit je snel aan 2000 euro en dan moet het er nog op.
Maar als je alleen al een dag de tijd zou nemen om wat sloperijen af te gaan heb je 90% wat je nodig hebt voor een koopje
Intercooler : 15/30 euro op sloop
Vacuum leidingen/T splitters/intercoolerslang,inlaatslang, verloopstukken, : 30/50 euro op sloop
Turbo spruidstuk: , zooitje buizen en lasbochten
Downpipe: ook wat buizen,flexibel stuk, en hitteband. Bij elkaar ook nog geen 50€
powerfilter : rond de 20€
Slangenklemmen, Alles nieuw : 14€
Nieuwe olie,filter,bougies : 65€
simpele Boostmeter : 10€
Olie leiding,T splitter voor druksensor en aansluitnippels : 50€
Dumpvalve ( Niet Nodig ) 2ehands rond de 75€ als je beetje kwaliteit wilt
Ben vast iets vergeten maar niet veel.
Verder moet je alleen even mazzel hebben met een goedkope turbo, Ik raad je een TD04 aan. en dan Niet 1 van een subaru impreza, deze heeft nogal een k*t flens..
Mocht je serieus iets op willen bouwen. ik heb nog heel veel liggen hier en kan ook veel spul krijgen, ik wil je ook wel precies uitleggen hoe je het moet opbouwen, 316 is zo goed als het zelfde als 318
gr richard
Maar als je alleen al een dag de tijd zou nemen om wat sloperijen af te gaan heb je 90% wat je nodig hebt voor een koopje
Intercooler : 15/30 euro op sloop
Vacuum leidingen/T splitters/intercoolerslang,inlaatslang, verloopstukken, : 30/50 euro op sloop
Turbo spruidstuk: , zooitje buizen en lasbochten
Downpipe: ook wat buizen,flexibel stuk, en hitteband. Bij elkaar ook nog geen 50€
powerfilter : rond de 20€
Slangenklemmen, Alles nieuw : 14€
Nieuwe olie,filter,bougies : 65€
simpele Boostmeter : 10€
Olie leiding,T splitter voor druksensor en aansluitnippels : 50€
Dumpvalve ( Niet Nodig ) 2ehands rond de 75€ als je beetje kwaliteit wilt
Ben vast iets vergeten maar niet veel.
Verder moet je alleen even mazzel hebben met een goedkope turbo, Ik raad je een TD04 aan. en dan Niet 1 van een subaru impreza, deze heeft nogal een k*t flens..
Mocht je serieus iets op willen bouwen. ik heb nog heel veel liggen hier en kan ook veel spul krijgen, ik wil je ook wel precies uitleggen hoe je het moet opbouwen, 316 is zo goed als het zelfde als 318
gr richard
- ruudje2015
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr
en wat moet ik bijvoorbeeld hier van denken?
buizen en lasbochten enz laat ik door een vriend compleet om maat maken.
rest wat nieuw moet mooi met korting bij bogamat, handig als je mensen kent haha
en wat moet ik bijvoorbeeld hier van denken?
buizen en lasbochten enz laat ik door een vriend compleet om maat maken.
rest wat nieuw moet mooi met korting bij bogamat, handig als je mensen kent haha
Oke dat is mooi mee genomen,. Je moet wel je downpipe inwrappen met uitlaat band anders schroeit alles onder je kap weg..
Maar die turbo heb je niks aan, dat is een diesel turbo
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... U0dm9rPWIQ
Zo 1 zou ik nemen. deze is wel wat aan de dure kant.. maarja zoals ik zei je moet even om je heen blijven kijken en 1 treffen
Maar die turbo heb je niks aan, dat is een diesel turbo
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... U0dm9rPWIQ
Zo 1 zou ik nemen. deze is wel wat aan de dure kant.. maarja zoals ik zei je moet even om je heen blijven kijken en 1 treffen
- ruudje2015
Ik heb de tijd, teller staat pas net over de 300k, dus kan er nog wel even tegenaan
Eindelijk iemand die duidelijk verteld hoe het ook kan met tot nu toe een erg leuk resultaat.
Ik verwacht bij Ramon op ze minst 300+ bovenop het standaard met dat godsvermogen wat je tot nu toe kwijt bent.
Ik verwacht bij Ramon op ze minst 300+ bovenop het standaard met dat godsvermogen wat je tot nu toe kwijt bent.

One life, live it!
Oke
ik ben benieuwd, zal je wel even volgen.. als je er niet uit komt pm je me maar,.
en nog over 2ehands onderdelen waar veel mensen bang voor zijn,. Behalve de turbo zelf is er niet echt iets wat kan falen, een buis is een buis, een slang is een slang, of dat nou 2ehands is of nieuw maakt weinig uit, behalve in de prijs dan..
dus bekijk je turbo goed voor je m koopt, controleer op axiale speling, dit mag Niks zijn.. en op en neer een heel klein beetje, Let er ook op dat het turbine wiel je compressorhuis niet raakt als je m op en neer beweegt en draait.
Ook moet je waarschijnlijk je turbo uit elkaar halen om de cardridge te draaien, als je m zo op de auto bout lijnt je olie kanaal niet goed uit (Ik dacht dat dit wel zou kunnen maar had na 10km al gigantische rookwolken) Als de olie niet vrij terug kan stromen het carter in krijg je teveel druk en blaas je het je turbo uit
En je teller staat op 300k ? Dan is het ook geen slecht plan om je drijfstanglagers te vervangen

en nog over 2ehands onderdelen waar veel mensen bang voor zijn,. Behalve de turbo zelf is er niet echt iets wat kan falen, een buis is een buis, een slang is een slang, of dat nou 2ehands is of nieuw maakt weinig uit, behalve in de prijs dan..
dus bekijk je turbo goed voor je m koopt, controleer op axiale speling, dit mag Niks zijn.. en op en neer een heel klein beetje, Let er ook op dat het turbine wiel je compressorhuis niet raakt als je m op en neer beweegt en draait.
Ook moet je waarschijnlijk je turbo uit elkaar halen om de cardridge te draaien, als je m zo op de auto bout lijnt je olie kanaal niet goed uit (Ik dacht dat dit wel zou kunnen maar had na 10km al gigantische rookwolken) Als de olie niet vrij terug kan stromen het carter in krijg je teveel druk en blaas je het je turbo uit
En je teller staat op 300k ? Dan is het ook geen slecht plan om je drijfstanglagers te vervangen
- Ramon 325 Vanos
Kijk wat Richard doet zal best kunnen allemaal.
Ook mooi dat hij het zo ook voor elkaar krijgt.
Als je het een beetje goed zoekt.
Maar ja ik wil weten wat ik koop.
Een turbo koop ik nooit zo op de sloop en als dan laat ik deze reviseren.
Omdat je allemaal niet weet van het spul hoelang het mee gaat.
Ik ben helaas heel precies van mezelf en moet allemaal glimme enzo.
en ik wil alles 100%
En die van mij is ook een show wagen dus het oog wil ook wat
Maan
De motor kan tot 1000pk
Maar de turbo wat ik nu heb met injectoren en benzine pomp houd het op rond de 760pk
Maar dit is theoretisch nog.
Als hij ergens volgend jaar op de rolorbank gaat zal het blijken wat het daad werkelijk wordt.
Ook mooi dat hij het zo ook voor elkaar krijgt.

Als je het een beetje goed zoekt.
Maar ja ik wil weten wat ik koop.
Een turbo koop ik nooit zo op de sloop en als dan laat ik deze reviseren.
Omdat je allemaal niet weet van het spul hoelang het mee gaat.
Ik ben helaas heel precies van mezelf en moet allemaal glimme enzo.
en ik wil alles 100%
En die van mij is ook een show wagen dus het oog wil ook wat

Maan
De motor kan tot 1000pk
Maar de turbo wat ik nu heb met injectoren en benzine pomp houd het op rond de 760pk
Maar dit is theoretisch nog.
Als hij ergens volgend jaar op de rolorbank gaat zal het blijken wat het daad werkelijk wordt.
Ja als je het geld hebt, en van glimmende delen houd zou ik ook zeggen ga er voor :p
2ehands turbo's die reviceer ik zelf btw, zoizo als ze van de sloop komen.. Turbochargers.nl kan je alles bestellen wat je nodig hebt voor elke turbo
2ehands turbo's die reviceer ik zelf btw, zoizo als ze van de sloop komen.. Turbochargers.nl kan je alles bestellen wat je nodig hebt voor elke turbo
- Ramon 325 Vanos
Ik weet helaas niet beter als wat ik nu doe.
En wat jij doet Richard ook geen moeite mee.
Goed werk.
Maar las al op je showroom topic dat je ook nog wel wat aanpassinge wil gaan doen op de motor.
En dan begint hethet geld pas echt te rollen.
En hoe meer je pk je wilt hoe hoger de bedragen worden.
en hoe meer aanpasingen je moet doen.
Ik doe het rustig aan ik heb een jaar met een mosselman turbo set gereden.
En nu vondt ik het tijd om met de grote jongens mee te doen.
Het is allemaal ook verslavend.
Ik doe zoveel mogelijk zelf en de rest laat ik door kennissen doen om dat ik geen Tig aperaat heb ,
of de kennis voor een complete motor van top tot teen opnieuw op te bouwen met performance parts want is ook veel meet werk en special gereedschap.
Want ja de motor zit het meeste geld in en alles moet gewoon 100%
Want moet ook langer dan een maand mee gaan natuurlijk.
En dat koste mij het meest.
De rest doe ik zelf alleen aanschaf material is dan nog wat je betaald.
En wat jij doet Richard ook geen moeite mee.
Goed werk.
Maar las al op je showroom topic dat je ook nog wel wat aanpassinge wil gaan doen op de motor.
En dan begint hethet geld pas echt te rollen.
En hoe meer je pk je wilt hoe hoger de bedragen worden.
en hoe meer aanpasingen je moet doen.
Ik doe het rustig aan ik heb een jaar met een mosselman turbo set gereden.
En nu vondt ik het tijd om met de grote jongens mee te doen.
Het is allemaal ook verslavend.

Ik doe zoveel mogelijk zelf en de rest laat ik door kennissen doen om dat ik geen Tig aperaat heb ,
of de kennis voor een complete motor van top tot teen opnieuw op te bouwen met performance parts want is ook veel meet werk en special gereedschap.
Want ja de motor zit het meeste geld in en alles moet gewoon 100%
Want moet ook langer dan een maand mee gaan natuurlijk.
En dat koste mij het meest.
De rest doe ik zelf alleen aanschaf material is dan nog wat je betaald.