Angel Eyes, afkeur APK?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Bocca

Re: Angel Eyes, afkeur APK?

Bericht door Bocca » 17 jan 2009, 10:00

Overdag bij goed zicht mag je zonder problemen met je standslicht (angle eyes) aan rijden.
Er staat nergens in de wet voorgeschreven dat je geen stadslicht mag voeren overdag bij goed zicht. De politie heeft er niet eens een feit code voor :-)

Alleen wanneer het donker begint te worden of het zicht minder wordt zijn dim lichten verplicht en moet je die dus voeren.

De 4 ringen worden als 2 gezien voor de wet, mede dankzij de e39 is de wet hierop aangepast.
Aan de door mij gedane opmerkingen kunnen geen rechten worden ontleend.

Mario TT

Bericht door Mario TT » 17 jan 2009, 22:55

Wat ik me afvraag is waarom BMW die dingen origineel Corona ringen noemt en de immitaties Angel Eyes?? Of is dat de populaire benaming? :+
Ik denk niet dat je aangehouden wordt als je die dingen gebruikt, waarom zouden ze? En door de APK kom je toch ook gewoon of is er iemand terug naar huis gestuurd met deze ringen?
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

Bocca

Bericht door Bocca » 18 jan 2009, 02:30

Sommige onwetende en slecht geinformeerde apk keurmeesters willen ze nog wel eens afkeuren.
Volgens mij omdat ze niet weten dat de 2 ringen per lamp unit als één gerekend mogen worden.
Aan de door mij gedane opmerkingen kunnen geen rechten worden ontleend.

jomeo

Bericht door jomeo » 21 jan 2009, 12:31

Kwam gisteren aan voor de keuring bleek keurmeester ziek te zijn bij de Sprint.Auto was tot die datum gekeurd.Weer nieuwe afspraak gemaakt over 2 weken.
Bmw 318i 2003 facelift Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”