Pagina 2 van 2

Re: V-Power diesel slecht voor PFL motoren!?!

Geplaatst: 16 jan 2009, 21:17
door jomeo
jONGENS, IK WEET ECHT NIET WIE EN WAT IK ALLEMAAL MOET GELOVEN.
Shell die gewoon in de lucht reclame zou maken. OF
Een BMW dealer die geen juiste informatie geeft.
Hoe lang zou een bedrijf in Nederland reclame kunnen maken,als zijn produkt schade zou brengen.Ik denk eerder dat het in zijn eigen vingers zou snijden.
Zou graag een chemist of een laborant in onze forum willen hebben die zou kunnen aantonen dat het spul werkelijk ergens schade brengt.
Mijn laatste vraag:Op welke bezine rijdt een BMW van 1973.Toen hadden geen euro 95 en 98

Re: V-Power diesel slecht voor PFL motoren!?!

Geplaatst: 16 jan 2009, 21:19
door Griffendahl
Wat er ook in gaat, zal in ieder geval zo nu en dan een scheut loodvervanger bij moeten...

Re: V-Power diesel slecht voor PFL motoren!?!

Geplaatst: 16 jan 2009, 21:32
door Mario TT
Jomeo ik ben het volledig met je eens dat je niet meer weet wat wel en wat niet goed is. Ik hoor meer negatieve dan positieve dingen over Vpower dus ik doe het niet. Bovendien is vpower duurder. En rijdt mijn auto perfekt op gewone diesel dus waarom zou je wat anders willen?

Re: V-Power diesel slecht voor PFL motoren!?!

Geplaatst: 16 jan 2009, 21:36
door Griffendahl
Ik heb serieus geen idee over de kwaliteit van V-power, ik vind het zelf stomweg te duur...

Voor wat betreft de kwaliteit van brandstoffen, ik weet dat in Duitsland best wel heibel geweest is over het gehalte van biobrandstoffen in de huidige brandstof. Omdat de viscociteit hiervan dikker is en de gehaltes van biobrandstoffen wettelijk steeds hoger worden, schijnt het zo te zijn dat feitelijk de moderne brandstoffen steeds slechter worden voor de iets oudere motoren... Met name diesels dus...

Re: V-Power diesel slecht voor PFL motoren!?!

Geplaatst: 16 jan 2009, 22:04
door jomeo
Ja maar hebben wij in dit super ontwikkeld land geen techneuten die het kunnen bewijzen.Je hebt zoveel onafhankelijke autobladen,journalisten en noem maar op.Zal toch iemand op het idee gekomen zijn om dit te onderzoeken/

Re: V-Power diesel slecht voor PFL motoren!?!

Geplaatst: 17 jan 2009, 08:02
door Niels
Mario TT schreef:Je spreekt jezelf wel een beetje tegen Niels in het berichtje. Wat ik er uit snap is dat bij de PFL hij kapot gaat, en bij de FL komen die problemen niet voor. Dus een FL kent niet de situatie dat bij 2 ton de HD pomp kapot kan gaan?

Zoals je zegt komen er bij andere merken ook kapotte pompen voor.. zelfs bij toyota. Dus ik neem aan dat het wel klopt wat ik zeg en dat bij elke andere auto de pompen dus ook gewoon kapot gaan? Of trek ik nu de verkeerde conclusies?
Uit jouw bericht maakte ik op dat volgens jou bij elke diesel de pomp wel eens kapot gaat en daar ben ik het niet mee eens maar ik kan je verkeerd begrepen hebben natuurlijk. Neemt niet weg dat elke diesel kans maakt op defecten en dus ook de pomp en/of verstuivers. Echter is de pomp bij een PFL gewoon een zorgenkindje, die lijkt zowat standaard voorbij te komen.

Wat elkaar tegenspreekt is dat V-power zwavel arm is en daardoor slecht(er) zou zijn en dan met name voor de oudere auto's terwijl ik vanuit een leasemaatschappij weet dat er een redelijke toename is geweest de afgelopen jaren in defecte verstuivers en pompen. Over het algemeen zijn leaseauto's max. 3 - 4 jaar oud :?

Wat niet helpt is dat de dieseltechnologie behoorlijke stappen heeft gemaakt de afgelopen 10 jaar waarbij men steeds geprobeerd heeft om inspuitdrukken te verhogen. Dat pompen en verstuivers daardoor wat gecompliceerder in elkaar steken en daardoor wat gevoeliger zijn vind ik ook niet zo raar, bij inspuitdrukken die richting 2000 bar gaan steekt het nogal kritisch. Daarnaast heb je nog altijd zoiets als kinderziektes wat bij moderne diesels heel actueel is. Defecten kun je dus relateren aan b.v. V-power maar ik denk zelf meer dat dit met de ontwikkelingen van de afgelopen jaren te maken heeft.

Re: V-Power diesel slecht voor PFL motoren!?!

Geplaatst: 17 jan 2009, 12:05
door Mario TT
Je had me wel goed begrepen Niels, dat bij elke diesel wel de pomp kapot gaat. Maar ik snap wat je bedoeld met de techniek en kinderziektes.
Maar wat is een zorgenkindje als een pomp 2 ton mee gaat? Tuurlijk als je richting de 2 ton komt dan is het lastig omdat je niet weet wanneer hij kapot gaat. Dus in die zin ben ik het dan wel met je eens. Echter zijn de nieuwere pompen niet beter of moderner?? Ik weet bijvoorbeeld dat ik een tussenmodel pomp heb die wellicht beter is dan de eerste versies? Omdat de FL er natuurlijk geen last van heeft.
Over V-power diesel, behalve reclame van shell zelf is er weinig over bekend eigenlijk. Misschien omdat weinig mensen het gebruiken? Ik denk dat het ook een kwestie is van gevoel en ervaringen, en als mensen zich er goed bij voelen en het rijdt prima... dan is het alleen nog je portomonnee. Deze Vpower is in ieder geval niet ontwikkeld met Ferrari want de eerste Ferrari Diesel zal waarschijnlijk nooit komen.