Jacques' Donkerblauwe E46 320d touring uit '05
Re: Jacques' Donkerblauwe E46 320d touring uit '05
5.3 L dat is 1:19 zon beetje : Wat een prachtig verbruik.
Mijn 320D gebruikte gemiddeld zo'n 1:12 a 13...... (E46 en E91). Dat was wel echt verbruik (Bij tankbeurt echte getankte liters vergelijken met gereden kilometers). Dan zie je dat je meer verbruikt dan de BC aangeeft.
Ben benieuwd wat je echte verbruik is.
Mijn 320D gebruikte gemiddeld zo'n 1:12 a 13...... (E46 en E91). Dat was wel echt verbruik (Bij tankbeurt echte getankte liters vergelijken met gereden kilometers). Dan zie je dat je meer verbruikt dan de BC aangeeft.
Ben benieuwd wat je echte verbruik is.
Jeremy Clarkson : Speed has never killed anyone ; It's suddenly becoming stationary that gets you !!
Mijn E46 320D had ook een verbruik van 1 op 13 gemiddeld. Nu weet ik wel dat er een aardig verschil zit tussen de automaat en handgeschakeld. Handgeschakelde zou met een beetje geluk 1 op 17 (echt verbruik) moeten kunnen halen.
Boordcomputer zou ik niet zo snel geloven want die van m'n E46 gaf 1 op 17 aan
Boordcomputer zou ik niet zo snel geloven want die van m'n E46 gaf 1 op 17 aan

Precies wat ik bedoelde...
Jeremy Clarkson : Speed has never killed anyone ; It's suddenly becoming stationary that gets you !!
-
Hey Edward en Quadrantz,
Vandaag getankt, en ik denk dat het jullie (en mij ook) echt verbaast: 1:19,15! Dat is toch bizar zuinig voor een FL 150pk bij normaal gebruik inclusief file rijden?
Okee, okee, ik ben geen douwer er zitten originele 16" velgen op. Ik herinner me nog dat ik met mijn Alfa 156 1.9JTD mijn 16" setje verwisselde voor een 17" set en dat dat meteen 2km per liter scheelde.
Vandaag getankt, en ik denk dat het jullie (en mij ook) echt verbaast: 1:19,15! Dat is toch bizar zuinig voor een FL 150pk bij normaal gebruik inclusief file rijden?
Okee, okee, ik ben geen douwer er zitten originele 16" velgen op. Ik herinner me nog dat ik met mijn Alfa 156 1.9JTD mijn 16" setje verwisselde voor een 17" set en dat dat meteen 2km per liter scheelde.
Dat is inderdaad FLINk zuinig voor een E46 320D 
Als je op spritmonitor.de kijkt (daar houden een heleboel mensen bij hoe zuinig ze rijden) dan is het gemiddelde voor een 150pk E46 2l diesel Touring (handgeschakeld) 1 op 15,1. De meest zuinige rijd 1 op 19,49. Jij zou dan dus ook ergens boven aan de lijst staan, kan idd ook met rijstijl te maken hebben

Als je op spritmonitor.de kijkt (daar houden een heleboel mensen bij hoe zuinig ze rijden) dan is het gemiddelde voor een 150pk E46 2l diesel Touring (handgeschakeld) 1 op 15,1. De meest zuinige rijd 1 op 19,49. Jij zou dan dus ook ergens boven aan de lijst staan, kan idd ook met rijstijl te maken hebben

Jacquesplafond,
Voor als je het niet weet, rechts zit het gaspedaal.....
Voor als je het niet weet, rechts zit het gaspedaal.....

-

Tjezus, waarom zit dat eigenlijk in zo een edele auto als een BMW?

-
...Maar even terug naar de echte zaken des levens: Ik had een lelijke kras op mijn rechter voorscherm.
Die ben ik er met een setje van Turtle aan het uitkrijgen. Dat lijkt verrottes goed te lukken >>> Binnenkort een foto verslagje.
Die ben ik er met een setje van Turtle aan het uitkrijgen. Dat lijkt verrottes goed te lukken >>> Binnenkort een foto verslagje.
-
Zo, auto schoongemaakt & zonneschijn: foto tijd :-)

-
Donkerblauwe E46 320d touring: Jacques vult een krasje.
Vandaag is mijn krastoratie tot een einde gekomen.
Toen ik de auto kocht, zaten er diepe krassen in het R voorscherm. zo diep, dat die eerst geminimaliseerd zijn door de restyler. Daarna bleek dat 'iemand' er al eens blauwe verf in, maar voornamelijk NAAST had laten lopen.
Met P2000 eerst maar eens de overtollige verf weggehaald. (Plaatjes zijn NIET geschikt voor hartpatiënten ;-))

Daarna de boel wat opgepolijst met clarifying compound van het Turtle wax scratch repair setje dat ik heb:

Vullen met vernis (veel laagjes; ook van Turtle):

Toen die vernis eenmaal droog was, heb ik eerst de grootste hoeveelheid weggehaald met een glasfiber pen.
Daarna met oplopende fijnheid nat geschuurd en toen weer gepolijst met clarifying compound (gewoon met de hand.)
Tot slot een laagje was.
Dit is het resultaat. Niet onzichtbaar, maar wel een hele ruime verbetering, denk ik:

Mocht iemand dit ook zelf willen doen, schroom niet om me een PM te sturen voor meer info.
Toen ik de auto kocht, zaten er diepe krassen in het R voorscherm. zo diep, dat die eerst geminimaliseerd zijn door de restyler. Daarna bleek dat 'iemand' er al eens blauwe verf in, maar voornamelijk NAAST had laten lopen.
Met P2000 eerst maar eens de overtollige verf weggehaald. (Plaatjes zijn NIET geschikt voor hartpatiënten ;-))

Daarna de boel wat opgepolijst met clarifying compound van het Turtle wax scratch repair setje dat ik heb:

Vullen met vernis (veel laagjes; ook van Turtle):

Toen die vernis eenmaal droog was, heb ik eerst de grootste hoeveelheid weggehaald met een glasfiber pen.
Daarna met oplopende fijnheid nat geschuurd en toen weer gepolijst met clarifying compound (gewoon met de hand.)
Tot slot een laagje was.
Dit is het resultaat. Niet onzichtbaar, maar wel een hele ruime verbetering, denk ik:

Mocht iemand dit ook zelf willen doen, schroom niet om me een PM te sturen voor meer info.
Netjes gedaan !!!
Lekker he zo'n kras eruit
Lekker he zo'n kras eruit
-
Thanks Edward :-) Nu heb ik nog een motorkap vol met steenslag (echt heel ernstig). Ik ga me bezinnen op hoe dit op te lossen. Ovevrspuiten is altijd nog een optie, maar liever niet. (Bovendien is de rest van de auto ook 'gebruikt' en dus niet nieuw.)
Laatst gewijzigd door Jacquesplafond op 24 mei 2015, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Opvullen met lakstift, wetsanden en polijsten. Zelfde manier als je kras.
Wel een werk hoor een hele kap met ernstige steenslag......
Wel een werk hoor een hele kap met ernstige steenslag......
-
Dat is precies mijn punt. Het kan, maar is bij deze kap echt te veel werk. Misschien kom ik nog wel met iets vernuftigs. Maar voorlopig eerst gewoon lekker rijden, inlaat een keer nazien (ivm vlinderkleppen) en EGR eens schoonmaken, gewoon omdat het kan.
-
Vandaag alweer lekker zwarte handen aan het maken :-)
EGR schoongemaakt (was nauwelijks vies tot mijn verbazing) en de swirl flaps eens goed bekeken.
Die zijn allemaal in perfecte staat (en dit is het originele inlaatspruitstuk nog). Ik twijfel of ik het zo laat of dat ik er een nieuwe inlaat voor ga kopen. Ik wil wel flaps houden. (jaaaa, komt U maar... Ik weet het.... Maar toch.)
EGR schoongemaakt (was nauwelijks vies tot mijn verbazing) en de swirl flaps eens goed bekeken.
Die zijn allemaal in perfecte staat (en dit is het originele inlaatspruitstuk nog). Ik twijfel of ik het zo laat of dat ik er een nieuwe inlaat voor ga kopen. Ik wil wel flaps houden. (jaaaa, komt U maar... Ik weet het.... Maar toch.)