Turbo werkt niet optimaal

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
avdakker

Re: Turbo werkt niet optimaal

Bericht door avdakker » 17 apr 2015, 12:13

De dealer zal ook nooit een roetfilter verwijderen aangezien het op je kenteken staat en bij je auto hoort. Roetfilterverwijderen laat ook niet voor niets de behuizing zitten onder je wagen. Ze halen alleen de inhoud er uit en schrijven het regenereren weg.
Ik heb mijn turbo een paar maanden geleden vervangen omdat hij te hart aan het fluiten was. Deze had ook redelijk wat speling op het ventilatorasje. Mijn roetfilter heb ik ook leeg laten halen omdat het meer kwaad als goeds doet.
Rijd je geen lange stukken dan kan dat ding alleen maar verstopt raken. Lange ritten brengen de boel genoeg op temperatuur om hem schoner te houden dus dat is sowieso dan ook aan te raden.
Je roetfilter weg schrijven zonder deze leeg te maken is dan ook geen optie. Hij zal voller en voller met roet komen te zitten. Regenereren doet ie dan niet meer dus dan kun je de gevolgen wel optellen.
Wat je kunt doen indien je het met uitlezen niet gevonden krijgt, is je roetfilter er "even" onderuit schroeven om te kijken hoe je turbo dan zijn werk doet. Succes met de oplossing in elk geval.
Een dotje gas met de bimmer in de morgen, is wederom een dag zonder zorgen.
Recente bimmer G31 520i M touring 185pk 290nM
Vorige bimmer F11 520D M touring 225pk 440nM
Vorige bimmer E61 530D M touring 275pk 600nM

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Performance en tuning”