320d Gechipt - Mijn ervaring bij Tunex
Re: 320d Gechipt - Mijn ervaring bij Tunex
Goed om te lezen allemaal.
Ik heb dezelfde auto.
€ 225 vind ik wel erg goedkoop.
Ik zit er ook aan te denken om te laten chippen, maar je leest zoveel goeie en slechte verhalen. Ook van dezelfde tuners. Ene zegt top andere zegt ppff nooit meer.
@Bart, Je zegt dat dit matige tuning is van Tunex ivm standaard chip+software.
Wat kan het precies kwaad?
Elke auto is natuurlijk anders ingereden en hefet net wat andere rij eigenschappen dan de ander. Geen enkel blok is hetzelfde.
Als je af en toe met motor olie op temp volgas rijdt wat zou het dan kwaad kunnen als je doorgaans normaal rijdt?
Ik heb dezelfde auto.
€ 225 vind ik wel erg goedkoop.
Ik zit er ook aan te denken om te laten chippen, maar je leest zoveel goeie en slechte verhalen. Ook van dezelfde tuners. Ene zegt top andere zegt ppff nooit meer.
@Bart, Je zegt dat dit matige tuning is van Tunex ivm standaard chip+software.
Wat kan het precies kwaad?
Elke auto is natuurlijk anders ingereden en hefet net wat andere rij eigenschappen dan de ander. Geen enkel blok is hetzelfde.
Als je af en toe met motor olie op temp volgas rijdt wat zou het dan kwaad kunnen als je doorgaans normaal rijdt?
Bij de bmw zeiden ze dat je differetieel en versnellingsbak sneller slijt. Maar als je wat je zegt normaal rijd met een warme motor kan het weinig kwijt. Je kan de auto ook slopen als deze niet is getunes allemaal afhankelijk van de chauffeur.
Heeft te maken met het vermogen wat ineens, ipv geleidelijk, op de verschillende onderdelen komt, maar ik zal hier een apart topic over gaan maken met wat links waar je meer over het tunen te weten komt en je een wat andere kijk op de zaak levert.
Dit is niet alleen afhankelijk van de chauffeur.
Ben benieuwd bart! Altijd goed om zoveel mogelijk info in te winnen.
Bedankt voor de info tot nu toe.
Bedankt voor de info tot nu toe.
Ik ben wel benieuwd naar je topic.Bart70 schreef:Heeft te maken met het vermogen wat ineens, ipv geleidelijk, op de verschillende onderdelen komt, maar ik zal hier een apart topic over gaan maken met wat links waar je meer over het tunen te weten komt en je een wat andere kijk op de zaak levert.
Dat de energie geleidelijk over gebracht moet worden is idd stuk beter dan in 1 x een klap op je bak en andere onderdelen, omdat je in 1 x >200nm erbij krijgt. Je kan je snel vergissen hoeveel energie dat is.
Pedro heb ik in het verleden wel eens mee gesproken. aardige vent

Klopt, ben bijna drie uur bij Serge van RS Tuning op bezoek geweest en hij heeft even laten zien hoe het werkt en wat er door "zogenaamde" tuners in werkelijkheid gedaan wordt.
Het is eigenlijk van de zotte wat je voorbij ziet komen
Het is eigenlijk van de zotte wat je voorbij ziet komen

225 eur is wel interessant... Voornamelijk om 'm een beetje zuiniger te laten rijden. Koppel en peekaas genoeg.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
en 535 koop je toch niet voor de zuinigheid...of woon je in Zeeland 

Hij hoeft ook niet 1 op 17 te lopen, maar 1 op 13 zou toch wel erg fijn zijn.. 

Showroom:
Dat zuiniger worden moet je echt met een korreltje zout nemen... En een 535d ga je niet zuiniger krijgen hoor
Wel goed te tunen trouwens!

Wel goed te tunen trouwens!
Als ze bij BMW een LCI zuiniger krijgen dan een Pre-LCI, dan kan een tuner dat ook.Edgar1234 schreef:En een 535d ga je niet zuiniger krijgen hoor
Je kunt mij niet vertellen dat er allemaal andere onderdelen op de LCI zitten. Is gewoon hetzelfde blok met dezelfde turbo's, maar met een verder geoptimaliseerde engine mapping (= tuning).
Showroom:
Ik ben nogsteeds 2km de liter erop vooruit gegaan met hetzelfde rijgedrag naar werk en terug.
Weliswaar een 320d dan maar goed.
Weliswaar een 320d dan maar goed.
En nog steeds heppie met de upgrade?
Ik heb inmiddels net als Bart ook gesproken met RS Tuning. En ik ben er van overtuigd dat als ik ooit een tuning laat uitvoeren, ik dat niet bij een "slave" tuner ga doen. Staar je niet blind op de term "op-maat-tuning", want dat is niet wat je denkt.
Showroom:
Jep, nog steeds!Jiro_2012 schreef:En nog steeds heppie met de upgrade?

En op maat voor het type motor wat ik heb. Dus niet dezelfde software voor elke motor. En je weet meestal nooit de echte geschiedenis hoe de auto is behandeld als je een tweede hands koopt, ook zonder tuning kan je je auto slopen. Het ligt in mijn ogen geheel aan de manier waarop je met de auto om gaat en onderhoud.