Pagina 2 van 2
Re: Comfortverlies 20 inch tov 19 inch ?
Geplaatst: 31 mar 2015, 23:02
door bjornb
Ah ok! Haha, wist ik niet. Dus jij corrigeert de afwijking met grotere banden?

Re: Comfortverlies 20 inch tov 19 inch ?
Geplaatst: 01 apr 2015, 06:17
door lekkerwijf1
Op dit moment niet, maar als ik weer 19 inch ga rijden is ietsi meer speling van weg en velg wel wenselijk vind ik. Als de kms veel na boven zouden afwijken deed ik het ook niet maar dat is in deze niet het geval. Op buitenlandse bmw forums zie je wel vaker dat ze een maatje hoger leggen op e60 e61's. Ik heb het zelfs al eens gezien bij een wagen bij de bmw dealer. Als het goed is kom je gelijk met de gps, op de transporters van de zaak zitten ook grotere banden om de kms te corrigeren

wel moet je natuurlijk ff kijken of een maatje hogere banden past met een beladen wagen etc icm je velgen in de wielkast
Re: Comfortverlies 20 inch tov 19 inch ?
Geplaatst: 01 apr 2015, 07:29
door tom_il
Op de Alpina B5 (E61) liggen de E63 maat van band.
Betwijfel eigenlijk of grotere maat zoveel toegepast word eerlijk gezegd behalve voor de liefhebbers , in Belgie is dit in elk geval verboden, en waarschijnlijk duitsland ook.
De wagen is niet gehomologeerd met deze grotere maat tenzij de alpina die dat wel is.
Re: Comfortverlies 20 inch tov 19 inch ?
Geplaatst: 01 apr 2015, 12:07
door lekkerwijf1
M5 is er toch ook mee goedgekeurd, gelukkig woon ik nie in belgie of duitsland
Re: Comfortverlies 20 inch tov 19 inch ?
Geplaatst: 01 apr 2015, 12:49
door tom_il
M5 idd ook die vermelde ik niet omdat die buiten categorie is
Ongelooflijk wat jullie daar allemaal mogen in Nederland.
Re: Comfortverlies 20 inch tov 19 inch ?
Geplaatst: 03 apr 2015, 19:28
door rens914
Ik denk dat je het verkeerd stelt.
Het is ongelooflijk wat je in belgie en duitsland allemaal niet mag
Wat is het probleem als het niet aanloopt/voldoende clearance heeft.
Re: Comfortverlies 20 inch tov 19 inch ?
Geplaatst: 03 apr 2015, 20:05
door tom_il
Een constructeur homologeerd/test een wagen, zodra je hiervan gaat afwijken begeef je je in een grijze zone. Resultaat kan de veiligheid in gedrang brengen.
Waar trek je de grens dat is de vraag, begrijp mij niet verkeerd ik had graag ook meer vrijheden gehad, maar ik snap wel waarom met het doet.
Men heeft geoordeeld als een fabrikant bepaalde dingen niet voorschrijft zal deze daar een rede toe hebben. Soms terecht soms onterecht.
In Duitsland gaat men trouwens nog een heel stuk verder dan in België, deutsche Gründlichkeit denk ik

Re: Comfortverlies 20 inch tov 19 inch ?
Geplaatst: 03 apr 2015, 20:17
door Bart70
Soms kan ik daar wel in mee gaan, maar in Geel vertelden ze mij dat zelfs grotere remschijven en klauwen niet zijn toegestaan, dit is toch echt belachelijk, deze komen de veiligheid alleen maar ten goede

Re: Comfortverlies 20 inch tov 19 inch ?
Geplaatst: 04 apr 2015, 00:28
door tom_il
Klopt is niet toegelaten, is idd minder begrijpelijk. Alhoewel, hoe kan het keuring station weten dat ze effectief goed zijn ? Hun remtest stelt niet veel voor.
Als je hier je wagen wil wijzigen moet je certificaten voorleggen dat het materiaal voldoet aan de westelijke eisen. Is opnieuw niet zo fijn, maar ook begrijpelijk.
Re: Comfortverlies 20 inch tov 19 inch ?
Geplaatst: 13 mei 2015, 01:27
door Shiraz
Ik ben van 19inch naar 20inch gegaan.
Moet zeggen dat het comfort iets is afgenomen maar totaal niet storend.
Vond het verschil van run flat naar non run flat vele malen groter.
Heb er nu 245/30/20 & 285/25/20 onder zitten.