De kennis van airbags en computers is niet zo heel groot "op internet".Maan schreef:Nergens heeft iemand het op internet over een andere airbag computer. We hebben het hier over een E36 welke best simpele techniek gebruikte. Als het zo'n probleem was, was er vast en zeker allang een waarschuwing opgedoken dat je er mee moet oppassen...
Het vuren van airbags, gordel spanners etc gaat over milliseconden. Dat noem ik geen "simpele techniek".
Een milliseconde kan het verschil maken tussen alsnog met je gezicht op het stuur belanden of je gezicht gruwelijk verbranden en evt je nek breken.
Ik vind dat allemaal geen speelgoed om te gaan vervangen "want het is mooier". Geeft duidelijk aan dat mensen geen idee hebben hoe een airbag systeem in elkaar zit en wat er allemaal verband mee heeft om te zorgen dat het systeem goed werkt

Overigens kan het best zijn dat een ander stuur uit dezelfde range prima werkt - maar dit weet ik niet zeker. En dat ga ik op het werk dus een keer navragen, waarschijnlijk deze week al.
Het is een beetje hetzelfde als zonder helm in auto met rolkooi rijden - allemaal prima zolang je zelf de risico's accepteert