Retrofitten automatische achterklep E61
Re: Retrofitten automatische achterklep E61
De link van de set die te koop staat?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Bijvoorbeeld, ik probeer hier zoveel mogelijk info te verzamelen en hoop op het einde tot een samenvatting te kunnen komen 
Zie pb.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Dankzij Source, paar onderdelen die nodig zijn, ter info, complete hydrauliekeenheid gebruikt te koop, maar ook los in onderdelen.
Complete eenheid, gebruikt, te verkrijgen voor 600,00 euro :

Alleen pomp, nieuwprijs 840,00 euro, gebruikt te krijgen voot 269,00 euro, 51.24-7 163 661

Hydraulische cilinder, nieuwprijs 762,00 euro, gebruikt te krijgen voor 249,00 euro, 51.24-7 163 662

Complete eenheid, gebruikt, te verkrijgen voor 600,00 euro :

Alleen pomp, nieuwprijs 840,00 euro, gebruikt te krijgen voot 269,00 euro, 51.24-7 163 661

Hydraulische cilinder, nieuwprijs 762,00 euro, gebruikt te krijgen voor 249,00 euro, 51.24-7 163 662

1.Hall sensor(angle sensor)
2.Hydraulic cylinder
3.Hydraulic lines
4.Hydraulic unit
5. HKL module
6.Rear hatch button

2.Hydraulic cylinder
3.Hydraulic lines
4.Hydraulic unit
5. HKL module
6.Rear hatch button

-
rubbere ronnie
Nou ben erg benieuwd.
Ga je ook de electrische rollo monteren?
Ga je ook de electrische rollo monteren?
-
fuseekogel
Mijn persoonlijke mening is dat het een dure retrofit is waar je eigenlijk heel weinig aan heb. Je bent zo maar €1000 euro kwijt voor het op afstand openen van de klep.. Tja, ik heb het gratis (want E60) maar persoonlijk weet ik nog wel wat anders dan dat. Je moet alsnog vrije hand hebben om op knopje te drukken, maakt het dan nog uit op welk knopje ?
Bij de huidige 5 hoef je alleen je voet even onder de bumper te bewegen en dan gaat de klep open. ik heb al zitten zoeken welke sensor dit is want deze kan je ongetwijfeld aan je e61 systeem koppelen. Zou een gave mod zijn al zeg ik het zelf.
Wat ik bij mijn e61 zou willen is dat de pomp iets opgevoerd zou kunnen opvoeren zodat het openen wat sneller gaat.
Mvg,
Vincent
Wat ik bij mijn e61 zou willen is dat de pomp iets opgevoerd zou kunnen opvoeren zodat het openen wat sneller gaat.
Mvg,
Vincent
Op die van mij zit het er ook op en moet zeggen dat ik het toch wel een heerlijke optie vind
. Boodschapjes in de hand of (veel) kinderspullen en je drukt op het knopje van je sleutel en de achterklep gaat open...als je bij de auto bent kun je alles erin stoppen en je druk op de knop op de achterklep en hij gaat weer dicht 
Het nut er van, dat zal voor de een wel aanwezig zijn, voor de ander niet.
Als ik mijn handen vol heb dan is er altijd wel ruimte voor de sleutel in mijn handen en kan ik dus op het knopje drukken.
Nu moet je eerst alles op de grond zetten om vervolgens die vieze achterklep beet te pakken en te openen, je kan de auto wel elke dag wassen, dan zal je met deze weersomstandigheden nog steeds een vieze achterklep hebben.
Of het zijn geld waard is, tsja, voor de een wel, de ander niet. De CIC koste meer, en laten we eerlijk zijn, dit is ook niet veel meer als een navigatie en de TomTom is eigenlijk beter
Voordeel is dan wel dat je een harde schijf hebt waar je alles op kan zetten.
Ik heb dit topic ook niet gemaakt voor de bekende welles/nietes discussie.
Als het goed is krijg ik binnenkort een DIY toe gestuurd, helaas in het Duits, maar daar vind je nu eenmaal meer.
Een ieder kan dan zelf beslissen of hij het gaat toepassen of niet.
Als ik mijn handen vol heb dan is er altijd wel ruimte voor de sleutel in mijn handen en kan ik dus op het knopje drukken.
Nu moet je eerst alles op de grond zetten om vervolgens die vieze achterklep beet te pakken en te openen, je kan de auto wel elke dag wassen, dan zal je met deze weersomstandigheden nog steeds een vieze achterklep hebben.
Of het zijn geld waard is, tsja, voor de een wel, de ander niet. De CIC koste meer, en laten we eerlijk zijn, dit is ook niet veel meer als een navigatie en de TomTom is eigenlijk beter
Voordeel is dan wel dat je een harde schijf hebt waar je alles op kan zetten.
Ik heb dit topic ook niet gemaakt voor de bekende welles/nietes discussie.
Als het goed is krijg ik binnenkort een DIY toe gestuurd, helaas in het Duits, maar daar vind je nu eenmaal meer.
Een ieder kan dan zelf beslissen of hij het gaat toepassen of niet.