Nieuw hier

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Ronald Schuit

Re: Nieuw hier

Bericht door Ronald Schuit » 18 dec 2008, 11:49

bofkont schreef:Welkom :)

Z3 is grotendeels ook gebaseerd op de E36, maar een Z3 rijdt erg sportief en ligt als een blok op de weg is mijn ervaring.
De e46 is meer comfort en rijdt ook geweldig goed, maar heb het idee dat je een Z3 harder door de bocht krijgt dan een E46.
De ervaring die ik met de Z3 op de Nordschleife had is dat die vanachter erg onstabiel voelt en erg snel uitbreekt bij voor mij eigenlijk te lage snelheden, wat natuurlijk ook aan de banden en vering kan liggen. Maar de 3-serie voelt bij mij standaard stabieler aan.

Groeten Ronald

(De z had trouwens standaard wel veel meer camber)

anna_moska

Re: Nieuw hier

Bericht door anna_moska » 20 dec 2008, 19:51

Ronald en Bofkont,

Ik heb zelf een Z3 1.9 gehad hiervoor en heb het gevoel dat mijn huidige 323 strakker stuurt. In de Z zit je inderdaad wat dichter bij de grond, waardoor het wellicht allemaal wat strakker en sneller aanvoelt.

Mijn Z3 had slechts 140 pk, en die 30 pk meer in mijn huidige auto voel ik weldegelijk. Het vermogen wordt ook anders opgebouwd met zo'n zescilinder. Omdat ik vroeger een z3 2.8 wilde kopen, vroeg ik mij dus af of de acceleratieervaring in de z3 2.8 veel heftiger is dan in een 323. Kennelijk is het dus niet zo. Nou, een hele gerusstelling.

Groetjes!

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”