Traag inlezen MP3 CD.

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Wasteland

Re: Traag inlezen MP3 CD.

Bericht door Wasteland » 15 okt 2014, 21:29

Ik lees in een ander forum artikel dat er toch nog al wat risico's kleven aan een firmware update. Je hebt veel ervaring met dit systeem Source. Is het makkelijk en mogelijk om bijvoorbeeld het CD loopwerk te vervangen? Ik zag dat een dergelijk loopwerk 70 euro kost nieuw. Moet er opnieuw iets worden ingelezen of kun je deze gewoon vervangen en terugplaatsen? Is er een DIY guide beschikbaar of heb je een site voor me?

Source

Bericht door Source » 16 okt 2014, 08:13

Risico's heb je altijd in het leven.
Het kan fout gaan met het updaten van de software maar dat heeft meer andere oorzaken.
Ik werk al jaren met het systeem van BMW en heb meer dan 100 auto's geupdate. Bij mij is er nog geen een keer een module stuk gegaan.
Tegenwoordig is iedereen expert met gratis verouderde software en een kabel van een paar tientjes vervolgens gaat men ermee aan de slag en dan gaat het fout. Tsja en dan?!? Dat soort gevallen krijg ik ook.
De spullen die ik gebruik kosten behoorlijk veel geld maar het is wel kwaliteit wat ik lever. Dan laat ik m'n licentie kosten aan BMW buiten beschouwing.

Loopwerk kan vervangen worden zonder te coderen.
Ik weet niet of er een diy guide is. Als je geen ervaring/handig bent dan zou ik het laten doen. Heel het brein van je navi zit hier namelijk in.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Wasteland

Bericht door Wasteland » 16 okt 2014, 09:29

Bedankt voor de heldere informatie Source. Wat vraag je voor een firmware update?

Source

Bericht door Source » 16 okt 2014, 10:27

Zie pb.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Wasteland

Bericht door Wasteland » 17 okt 2014, 21:22

Dankjewel Source. Ik hou het in gedachten! Is er iemand die al ooit het CD loopwerk vervangen van een CCC systeem? Iemand die screenshots/tips heeft?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”